www.car.cz
 

Novinka českých okruhů již od roku 2006: Seriál BMW 1 Challenge
     24.10.2005 11:19 - Pavel Jelínek


Letošní konkurence především  v okruhových závodech divize 4 byla celkem slušná a účast nejsilnějších vozů mnohdy až neuvěřitelná. Zajímavé a dramatické byly i závody okruhové Octávia  cupu. Pro  příští  sezónu je  připravován další "cup" - tentokrát  s vozy značky BMW.

Nový seriál, kterýbyl oficiálně představen v miánulých dnech, je nazvaný BMW 1 Challenge. Promotér tohoto seriálu identických vozů BMW 130i je společnost Bervid Prodrive, jejíž představitelé věří, že se v budoucnu prosadí i v západní Evropě. Zatím jsou podle  promotéra v předběžném kalendáři podniky na okruzích v Česku, Chorvatsku, Rakousku, Maďarsku a Slovensku.


Vůz BMW 130i je prý podle proběhlých testů předurčený k závodění. Za zdůraznění stojí třeba vysoký obsah ( 3000 ccm ) a zadní pohon auta, což je podle Václava Bervida juniora v okruhových  pohárových závodech výjimečné. Připomeňme, že dotyčný řadu let závodil a to na velmi  špičkové  úrovni, ale před několika lety se od závodního  volantu vytratil.

Zajímavostí  je, že vozy budou majetkem promotéra a týmy si je budou na soutěže pouze pronajímat. Což znamená, že nikdo nebude mít možnost  provádět na nich  jakkékoliv  úpravy, které by jej zvýhodňovaly proti konkurenci. Zamezí se tím tedy i  různým  případným protestům a podobně. Bude záležet jen a jen na  jezdeckých kvalitách.  Firma Bervid Prodrive se samozřejmě  bude starat o jejich veškerý servis a dobrou přípravu. 

Seriál by se měl skládat zhruba z devíti závodních víkendů (přesný program se ovšem ještě upřesňuje) a z celkem 18 finálových jízd, takže o každém víkendu se pojede dvakrát. Každý víkend bude nájemce stát 9250 eur ( což je zhruba  275.000 korun). Násobeno devíti  znamená náklady na celou  sezónu řádově 2,5 milionu korun.

Závodit by se mělo i třeba v Mostě při Evropském poháru tahačů, ale také na zahraničních  okruzích v Chorvatsku, Rakousku, či Maďarsku. To je ale ještě v jednání.

Pořadatelé počítají s účastí  třicítky závodních aut a s hojnou účastí jezdců ze zahraničí.

Již nyní je jisté, že začínat se bude v květnu na Masarykově okruhu v Brně. Naopak finále bude v září na závodech ve slovenských Piešťanech.

 

ilustrační foto v článku P. Frýba


 
 
Fotogalerie:   FIA GT v Brně 2005 - zákulisí od Vládi Rožánka

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose