www.car.cz
 

Passat Variant : Šestá generace bestselleru
     27.10.2005 11:21 - tisková zpráva


Už 43 let jsou modely Volkswagen Passat Variant (zpočátku jen pod označením Volkswagen 1500) etalonem prostorných a kvalitních vozů kombi střední třídy. O jejich pozici nejlépe svědčí více než 4,3 milionů dosud prodaných exemplářů.

 

V celé řadě evropských zemí je Passat Variant, zejména s motory TDI, favoritem číslo jedna nejen u zákazníků vyžadujících praktický rodinný vůz, ale také u profesionálů - manažerů a podnikatelů – hledajících pohodlný, výkonný a spolehlivý služební automobil. Miliony zákazníků z celého světa totiž potvrzují, že Passat Variant je ideálním kombi modelem, který se dokáže skvěle vyrovnat s nejrozmanitějšími úkoly týkajícími se pracovního života, nebo osobních aktivit. To potvrzují i přísně racionální manažeři podnikových flotil, kteří velmi často volí právě tyto modely.

 

Čtyři stupně výbavy

Passat Variant se nabízí ve čtyřech stupních výbavy: Trendline, Comfortline, Sportline a Highline. Už základní verze Trendline má ve výbavě např. stabilizační systém ESP s integrovanými funkcemi ABS, EDS a ASR, automatickou dvouzónovou klimatizaci, čelní, boční airbagy vpředu a hlavové airbagy (vpředu i vzadu), 16“ kola, elektrické ovládání předních oken, rádio s CD přehrávačem, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektromechanickou ruční brzdu, řízení s elektromechanickým posilovačem, směrová a koncová světla z LED diod, komfortní systém spouštění motoru tlačítkem „Press&Drive“, asymetricky dělená zadní sedadla nebo podélný střešní nosič. Pokud si zákazník objedná už z výroby tažné zařízení, plní ESP i roli zařízení pro stabilizaci přívěsu, které eliminuje nebezpečné rozkývání soupravy tažného vozu a přívěsu.

 

Vyšší verze přidávají např. chromované dekorativní prvky karoserie, loketní opěrku s úložným prostorem a zásuvkou na 12 V, elektrické ovládání zadních oken nebo elektricky nastavitelné sedadlo řidiče v 6 směrech.

 

Passat Variant Sportline má speciálně naladěný podvozek, který dovoluje ještě dynamičtější jízdu, charakteristickým rysem modelů ve výbavě Highline je eloxovaný podélný střešní nosič. Novinkou v dlouhém seznamu příplatkové výbavy na přání je odpružení zadní nápravy s automatickou regulací stálé světlé výšky, fixační sada s kolejničkami, popruhem, teleskopickou tyčí a čtyřmi posuvnými úchyty umožňující operativní rozčlenění zavazadlového prostoru nebo elektrické otvírání a zavírání pátých zadních dveří. Stejně jako do sedanů, také do modelů Passat Variant si zájemci mohou objednat špičkový audiosystém Dynaudio, DVD navigační zařízení, elektricky nastavitelná sedadla ve 12 směrech, telefonní konzoli Bluetooth se separátní klávesnicí či bi-xenonové natáčecí světlomety.

Motory

Pro Passat Variant je připraveno celkem osm různých motorů, přičemž až na základní zážehový motor o výkonu 75 kW/102 k jde o samé novinky v řadě Passat. Škála zážehových motorů obsahuje dále agregáty s přímým vstřikováním benzinu do válců FSI o výkonech 85 kW/115 k, 110 kW/150 k a 147 kW/200 k. Vrcholem nabídky je zážehový šestiválec 3.2 V6 FSI o výkonu 184 kW/250 k, který je standardně propojený se systémem pohonu všech kol 4Motion.

 

Dva ze tří nabízených vznětových motorů TDI se objevují v modelech Passat Variant poprvé - jde o dvoulitrové pohonné jednotky o výkonech

103 kW/140 k a 125 kW/170 k (k dodání budou později). Nejvýkonnější turbodiesel je vybavený inovativními piezoelektrickými vstřikovači a do jeho výfukového systému je standardně zařazený filtr pevných částic DPF. Ten je na přání k dispozici i pro TDI motor o výkonu 103 kW/140 k. Základním vznětovým agregátem je populární čtyřválec 1.9 TDI o výkonu 77 kW/105 k.

 

Základní zážehový i vznětový model jsou vybaveny manuální pětistupňovou převodovkou, všechny ostatní verze mají šestistupňové převodovky. Také automatické převodovky DSG a Tiptronic mají šest rychlostních stupňů. Pro modely poháněné motory 2.0 FSI/110 kW a 2.0 TDI/103 kW je k dispozici systém pohonu všech kol 4Motion, nejvýkonnější verze Passat Variant 3.2 V6 FSI má pohon všech kol 4Motion standardně.

 

Přehled zážehových motorů

1.6/75 kW

Už základní motor modelů Passat Variant nabízí při výkonu

75 kW/102 k slušnou dynamiku a příjemnou hospodárnost. Passat Variant s tímto motorem zrychlí z 9 na 100 km/h během 12,8 s a dosahuje maximální rychlosti až 187 km/h, přičemž průměrná spotřeba činí jen 8,0 l/100 km.

 

1.6 FSI/85 kW

Nejmenší motor s přímým vstřikování benzinu do válců FSI pro Passat Variant má výkon 85 kW / 115 k. S tímto agregátem pod kapotou Passat Variant jede až 197 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí během 11,7 s. Průměrná spotřeba činí jen 7,8 l/100 km.

2.0 FSI/110 kW

Také další stupeň motorizace pro modely Passat Variant má přímé vstřikování benzinu do válců FSI. Čtyřválec 2.0 FSI dává výkon 110 kW/150 k a Passat Variant s ním dosahuje rychlosti až 210 km/h, přičemž sprint z 0 na 100 km/h zvládá za 9,6 s. Průměrná spotřeba činí 8,4 l/100 km.

 

V kombinaci s na přání dodávanou šestistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic Passat Variant 2.0 FSI dosahuje rychlosti 205 km/h a

z 0 na 100 km/h zrychluje za 10,5 s, přičemž jeho průměrná spotřeba činí jen 9,1 l/100 km. Passat Variant 2.0 FSI může být na přání vybaven také pohonem všech kol 4Motion.

 

2.0 turbo FSI/147 kW

Nejvýkonnější zážehový čtyřválec řady Passat Variant přeplňovaný turbodmychadlem a s mezichladičem stlačeného vzduchu je dobře známý už z modelů Volkswagen Golf GTI. Výkonný přímovstřikový dvoulitr, který dává svůj nejvyšší výkon 147 kW/200 k při otáčkách 5500 min-1, zrychlí Passat Variant z 0 na 100 km/za 7,8 s a udělí mu rychlost až 232 km/h (resp.

227 km/h ve verzi s automatickou převodovkou). Průměrná spotřeba zůstává na velmi příznivé hodnotě 8,2 l/100 km.

 

Vysoký kompresní poměr 10,3:1 a skvělý průběh točivého momentu, který v rozmezí otáček 1800 min-1 až 5000 min-1 neklesá pod hodnotu 280 Nm, dělají z motoru 2.0 turbo FSI vynikající pohonnou jednotku především pro řidiče, kteří mají rádi dynamickou jízdu. Motor 2.0 T-FSI dokonale kombinuje výhody přímovstřikových agregátů FSI s přednostmi přeplňovaných motorů. Výsledkem je výborný průběh točivého momentu a skvělá odezva motoru na pedál plynu bez znatelné turboprodlevy, která je chronickou slabinou většiny turbodmychadlem přeplňovaných motorů.

 

3.2 V6 FSI/184 kW 4Motion

Nový zážehový šestiválec V6 o objemu 3169 cm3 dává při otáčkách

6200 min-1 nejvyšší výkon 184 kW/250 k a jeho točivý moment dosahuje maximální hodnoty 330 Nm v širokém rozmezí otáček 2500 min-1

3000 min-1. Nový agregát technicky vychází z šestiválce, se kterým vyjíždějí limuzíny Volkswagen Phaeton, novinkou je však přímé vstřikování benzinu do válců FSI, které se zúročilo ve vyšších výkonových parametrech a nižší spotřebě i emisích.

 

Passat Variant poháněný motorem 3.2 V6 FSI zrychluje z 0 na 100 km/h za 7,2 s a jeho maximální rychlost činí 243 km/h. Špičková verze celé modelové řady Passat Variant je standardně vybavena dvouspojkovou převodovkou DSG a pohonem všech kol 4Motion. Průměrná spotřeba činí jen

10,0 l/100 km.

 

 

Přehled vznětových motorů

Všechny tři vznětové TDI motory, připravené pro Volkswagen Passat Variant, standardně plní emisní limity normy Euro 4. Keramické žhavicí svíčky nové generace snižují množství pevných částic ve výfukových plynech a zlepšují spouštění motorů za nízkých teplot. Dvoulitrový turbodiesel 2.0 TDI ve výkonové verzi 103 kW může být vybaven částicovým filtrem DPF, verze o výkonu 125 kW je filtrem vybavena sériově.

 

1.9 TDI/77 kW

Základním vznětovým agregátem pro modely Passat Variant je čtyřválec

1.9 TDI o výkonu 77 kW/105 k, který je k dispozici při otáčkách 4000 min-1. Maximální točivý moment 250 Nm je dosažitelný při otáčkách 1900 min-1. Passat Variant 1.9 TDI dosahuje nejvyšší rychlosti 185 km/h a

z 0 na 100 km/h dokáže zrychlit za 12,4 s. Jeho průměrná spotřeba přitom činí jen 5,9 l/100 km.

 

2.0 TDI/103 kW

Passat Variant poháněný čtyřválcem 2.0 TDI o výkonu 103 kW/140 k (při 4000 min-1) dosahuje maximální rychlosti 206 km/h. Už při otáčkách

1800 min-1 má řidič k dispozici maximální točivý moment velikosti 320 Nm, takže ke zrychlení z 0 na 100 km/h tento model potřebuje jenom 10,1 s. Díky dvojici vyvažovacích hřídelů se velmi klidně běžící agregát chlubí průměrnou spotřebou jen 6,1l/100 km. Pro tento agregát je k dispozici částicový filtr DPF a zákazník si může zvolit i verzi s dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG, nebo s pohonem všech čtyř kol 4Motion.

 

2.0 TDI/125 kW

Druhý motor 2.0 TDI dostal sofistikované piezoelektrické vstřikovače a dvojici vyvažovacích hřídelů. Díky tomu se tento velmi klidný a tichý agregát může pochlubit nejvyšším výkonem 125 kW/170 k (při otáčkách 4200 min-1) a jeho točivý moment dosahuje maximální hodnoty 350 Nm v rozmezí otáček

1800 min-1 až 2500 min-1. Passat Variant 2.0 TDI/125 kW zrychluje

z 0 na 100 km/h během 8,8 s a jeho maximální rychlost činí 220 km/h, zvolí-li si zákazník verzi s dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG, potom tento model jede až 217 km/h. Také tento agregát, jehož spotřeba činí jen

6,6 l/100 km, se bude dodávat sériově s filtrem pevných částic DPF.

 

Design

Nový Passat Variant rozvíjí elegantní styling své sesterské čtyřdveřové limuzíny - až po B-sloupky karoserie jsou oba modely prakticky identické, mají tedy osobitou masku chladiče, která charakterizuje modely Volkswagen nové generace. Zadní partie kombi jsou ale již naprosto odlišné: Jasně definovaná podokenní linie boků směrem k zádi vozu zřetelně stoupá a sbližuje se s decentně se svažující křivkou střechy. Zádi vozu dominují koncová světla z LED diod, zasahující hluboko do boků karoserie. Výjimečné postavení Passatu Variant mezi ostatními kombi avizují také dekorativní lišty integrované do dveří těsně nad prahy a do zadního nárazníku. Sportovní nádech novému kombi propůjčují výrazné lemy podběhů kol, nepřehlédnutelné je především povytažení blatníků do stran nad zadními koly.

 

I když je nový Passat Variant o 1,9 cm vyšší (celkem 152 cm), o 9,2 cm delší (477 cm) a o 7,4 cm širší (182 cm) než jeho předchůdce, působí díky sportovně stylizované karoserii subtilně a dynamicky.

 

Zavazadlový prostor

Jedním z největších trumfů modelů Passat Variant byl vždy velký zavazadlový prostor, a nový model bude i v tomto ohledu dál hrát prim v rámci celého svého segmentu. Při sklopených sedadlech dokáže zavazadelník nabídnout až 1641 litrů prostoru, což znamená zvětšení přepravního prostoru o 41 litrů oproti předchozí generaci. Ložná plocha je v tomto uspořádání dlouhá

1956 mm. V modelech vybavených dopředu sklápěcím opěradlem sedadla předního spolujezdce lze převážet předměty dlouhé dokonce až 2,9 m.

 

V základním pětimístném uspořádání má prostor pro zavazadla objem

513 litrů, přičemž ložná plocha je dlouhá 1132 mm. Šířka mezi podběhy činí rovných 1000 mm, maximální šířka potom 1428 mm. Velkému vnitřnímu objemu odpovídá i užitečná hmotnost vozu, která činí až 638 kg, tedy o 43 kg více než u modelu předchozí generace. Ze 62 litrů na 70 litrů se zvětšila i palivová nádrž. Zadní vzhůru výklopné dveře se otevírají až do výšky 206 cm, zatímco práh zavazadlového prostoru je jen 62 cm nad zemí. Výška vstupního profilu zadních dveří činí 72 cm.

 

vyspělé technologie

Nový Volkswagen Passat Variant je vybaven celou řadou špičkových technologií a systémů, z nichž mnohé se v této modelové řadě objevují vůbec poprvé.

 

Za příplatek si zájemci mohou například pořídit zadní sedadla se zcela novými integrovanými dětskými sedačkami. Ty mají mnohem lepší boční držení těla a poskytují i lepší oporu zádům a hlavám dětí.

 

Dalším z pozoruhodných technických doplňků je automatický tempomat ACC (Adaptive Cruise Control), který prostřednictvím radarového zařízení sleduje dopravní situaci vpředu před vozem. Automatický tempomat zaručuje nejenom dostatečně odstup do ostatních vozidel, ale zkracuje i brzdnou dráhu, protože celý systém je propojený s brzdami, které jsou díky tomu neustále připraveny řešit kritické situace. Po systémech ABS a ESP je automatický tempomat ACC třetím významným systémem podpory řidiče, který dokáže předcházet kolizním momentům. Automatický tempomat ACC se dodává na přání pouze do modelů s automatickými převodovkami.

 

Optimální komfort a bezpečnost jízdy zaručuje i systém samočinné regulace světlé výšky, resp. automatického udržování její stále hodnoty. Hydropneumatické zařízení vyvinuté speciálně pro modely Passat Variant nové generace je součástí tlumičů pérování zadních kol a díky tomu tedy nezabírá žádný další prostor.

 

Pro řadu zákazníků bude určitě zajímavým doplňkem také sofistikovaný záďový držák jízdních kol. Ten se podobá nosičům na kola montovaným k tažnému zařízení, k jeho mimořádně snadnému uchycení ke struktuře vozu ale slouží dva speciální čepy. Kromě snadné a bezpečné montáže je další výhodou možnost otvírání dveří zavazadlového prostoru i v momentech, kdy je nosič namontovaný.

 

Zavazadlový prostor modelů Passat Variant je tak velký, že se určitě vyplatí pořídit speciální systém držáků a přepážek, díky jimž lze ložnou plochu rozčlenit a převážené předměty dokonale zajistit proti nežádoucímu pohybu. Základem systému jsou dvě podélné kolejničky, popruh, teleskopická tyč a čtyři posuvné úchyty.

 

Vůbec poprvé Volkswagen v modelu Passat Variant nabízí elektricky ovládané dveře zavazadlového prostoru. Extrémně plochý mechanismus je ukrytý ve stropní výplni u horního rámu zadních dveří. Úhel vyklopení lze libovolně nastavovat. Stejně jako čtyřdveřové limuzíny, také modely Passat Variant mohou být vybaveny systémy komfortního ovládání zámků a spouštění motoru KESSY (Keyless Entry Start and Exit System), špičkovou přípravou pro mobilní telefon s technologií Bluetooth, DVD navigačním systémem, audiosystémem Dynaudio o výkonu 600 W, zásuvkou na 230 V, bi-xenonovými natáčecími světlomety, zařízením pro monitorování tlaku v pneumatikách.

 

 

pr


 
 
Fotogalerie:   Trucktrial v Chříči (2005) od Martina Ježka

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose