www.car.cz
 

Citroën úspěšný i v Katalánsku: Pohár konstruktérů získal dotřetice
     1.11.2005 17:52 - tisková zpráva


Katalánská rallye – Costa Dorada

A je hotovo! Citroen získal již potřetí (během tří let) titul v mistrovství světa v automobilových soutěžích v Poháru konstruktérů, šampionátu značek. Tento úspěch přišel bezprostředně po oznámení, že se tým Citroën vrátí po roční pauze do šampionátu v sezoně 2007. Tým z Versailles-Satory tak v Katalánsku prožil nezapomenutelný víkend.

Posádky Sébastien Loeb - Daniel Elena a Francois Duval - Sven Smeets dokázaly zopakovat „double“, když po Německé rallye získali další dvojité vítězství, resp. první a druhé místo v pořadí soutěže. A navíc Citroën málem dosáhl na absolutní triumf, kdy mohl zcela ovládnout všechny stupně vítězů. Až poslední rychlostní zkouška, resp. start do ní, odsunul Xavera Ponse ze soukromého týmu na 4. příčku.


Dvacátým vítězstvím v kariéře se Sébastien Loeb s Danielem Elenou posunuli na pátou příčku historických tabulek v počtu vyhraných soutěží mistrovství světa. O tu se nyní dělí s Didier Auriolem. Séb tudíž vylepšil svou vlastní rekordní bilanci - desátým triumfem v sezoně a dvanáctý umístěním na stupních vítězů v řadě. Séb s Danielem ve své kariéře vyhráli minimálně jednou třináct různých podniků, čímž vyrovnali rekord Carlose Sainze.

Sébastien Loeb s Danielem Elenou byli potěšení a dojatí z přivítání, které jim připravil jejich tým a fanoušci v cíli. „Vždycky jsem toužil tady vyhrát,“ řekl Loeb.  „Je skvělé tady uspět. Ale důležitější pro mě je fakt, že Citroën neskončil pouze první a druhý díky Francoisovi, ale že blízko stupňů vítězů byla i soukromá Xsara WRC Xaviho Ponse! Navíc jsme získali titul v Poháru konstruktérů a další získal Citroën v JWRC díky Danimu Sordovi a jeho C2 S1600. Byl to víkend snů! Je to ale výsledek nadšení a tvrdé práce všech členů týmu. Moje desáté vítězství je symbolem naší skvělé sezony a rád bych ho věnoval právě jim.“

Jedním z cílů pro tento rok bylo udržení titulu mezi značkami,“ uvedl generální ředitel Citroënu Claude Satinet.  „Pro nás tento titul doplňuje triumf v šampionátu jezdců. Nejlépe to vypovídá o výkonnosti a spolehlivosti našich vozů a posádek, navíc i o tvořivosti, dovednosti a motivaci technického personálu.“

Citroën ve Španělsku dosáhl svého cíle a sportovní ředitel týmu Guy Fréquelin mohl zhodnotit sezónu. „Měli jsme těžký začátek. Po Švédsku a Mexiku jsme s Claudem Satinetem řekli cosi v tom smyslu, že „každý rok je jiný“. Myslím, že díky celému týmu to nebyla pouze „jiná sezona“, ale především že byla úspěšnější než ty předchozí. Opět musím vyjádřit svou hrdost a dík všem, kteří do našeho úspěchu vložili svůj talent. Sébastien, Francois, Daniel, Stéphane a Sven pomohli k zisku třetího titulu v řadě. Nemohu samozřejmě zapomenout na Carlose a Marca, kteří nám pomohli, když nám nebylo lehko. Dík patří samozřejmě i Michelinu. Jejich pneumatiky byly spolu s Xsarou WRC tou nejlepší kombinací.“

Guy Fréquelin ocenil i další výsledky: „Jsem velice potěšen výsledky soukromníků, kteří důvěřovali našim vozům. Xavi Pons skončil se svou Xsarou těsně pod stupni vítězů, zatímco se Dani Sordo stal s C2 S1600 šampionem JWRC. To vše je před závěrem sezony v Austrálii a připravovaným návratem do MS velmi motivující.“


Rallye v číslech
Nejlepší časy:
1. etapa – RZ 1, 2: Sébastien Loeb (Citroën Xsara) – RZ 3: Daniel Solà (Ford Focus) – RZ 4, 5 a 6: S. Loeb.
2. etapa – RZ 7: zrušena – RZ 8: ‘Gigi’ Galli (Mitsubishi Lancer) – RZ 9, 10 a 11: S. Loeb – RZ 12: Mikko Hirvonen (Ford Focus).
3. etapa – RZ 13: S. Loeb – RZ 14: Petter Solberg (Subaru Impreza) – RZ 15: M. Hirvonen.

Nejlepší časy celkem:
S. Loeb 9, M. Hirvonen 2, D. Solà 1, G. Galli 1, P. Solberg 1.

Vedení v soutěži:
RZ 1 až 15: S. Loeb.

Konečné pořadí jednotlivců – Rally RACC Catalunya – Costa Daurada:
1. S. Loeb/D. Elena (Citroën Xsara) 3:31:07 hod.
2. F. Duval/S. Smeets (Citroën Xsara) + 1:21,9 min.
3. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus) + 2:46,7
4. X. Pons/C. Del Barrio (Citroën Xsara Kronos) + 2:47,9
5. R. Kresta/J. Tománek (Ford Focus) + 3:24, 6
6. N. Bernardi/J-M. Fortin (Peugeot 307) + 4:09,4 
7. A. Warmbold/M. Orr (Ford Focus) + 5:00,3
8. J. Kopecky/F. Schovánek (Škoda Fabia) + 5:22,3
9. Ch. Atkinson/G. Macneall (Subaru Impreza) + 5:40, 2
10. H. Rovanperä/R.Pietiläinen (Mitsubishi Lancer) + 7:39,3

Mistrovství světa FIA v rallye – Pohár konstruktérů:
1. Citroën 178 bodů (Mistr světa 2005), 2. Peugeot 135, 3. Ford 100, 4. Subaru 91, 5. Mitsubishi 63, 6. Škoda 18.

Mistrovství světa v rallye – pořadí pilotů:
1. S. Loeb 127 bodů (Mistr světa 2005), 2. P. Solberg 71, 3. M. Grönholm 71, 4. T. Gardemeister 58, 5. M. Märtin 53, 6. F. Duval 37, 7. H. Rovanperä 31, 8. R. Kresta 26, 9. M. Stohl 16, 10. M. Hirvonen 13, 11. C. Sainz 11, 12. G. Galli 10, 13. H. Solberg 9, 14. X. Pons 8, 15. Ch. Atkinson 8, 16. G. Panizzi 7, 17. A. Warmbold 7, 18. S. Sarrazin 6, 19. D. Carlsson 5, 20. C. McRae 2, 21. M. Higgins 1, 22. J. Pykälistö a N. Bernardi 1.

 


PR


 
 
Fotogalerie:   OMV Waldviertel rally 2005, foto Jiří Dokulil

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose