www.car.cz
 

Jean-Pierre Nicolas: Peugeot před finálovou Australskou rallye
     8.11.2005 17:53 - tisková zpráva


Interview: Jean-Pierre Nicolas

 

Australská rallye není jen posledním podnikem sezony 2005, ale také posledním vystoupením Peugeotu v mistrovství světa v rallye. Jean-Pierre Nicolas se ohlíží za úspěchy svého týmu ještě předtím, než se vydá vstříc dalším dobrodružstvím, která na něj v nedaleké budoucnosti čekají.

 

Jak byste zhodnotil impozantní působení Peugeotu v MS v rallye?

"Během šesti let získal Peugeot tři tituly mistra světa v hodnocení značek a další dva tituly vicemistra. Myslím, že tato čísla hovoří sama za sebe. Tým, který od nás převzal otěže je rovněž členem rodiny PSA. Ostatní automobilky se za podobným úspěchem honí několik let. Pokud k bilanci přidáme dva tituly mistra světa v šampionátu jezdců pro Marcuse Gronholma, je základ pro další hodnocení velmi pozitivní."

 

Jak hodnotíte sezonu 2005, která se chýlí ke svému závěru?

"Až do září jsme byli v těsném souboji o titul. Naplňuje nás hrdostí, že jsme získali v tak těsných soubojích celkem pět titulů , ale musíte se také smířit s tím, že nemůžete vyhrát pokaždé. Pokud vezmeme v úvahu některé polehčující okolnosti, věřím, že máme za sebou excelentní sezonu."

 

Jaké polehčující okolnosti máte na mysli?

"Na začátku sezony jsme se museli vypořádat s úplně jiným typem pneumatik. Postupně jsme se s Pirelli zlepšovali na šotolině a začali jsme být velmi konkurenceschopní. Naše společná práce byla odměněna vítězstvím ve Finsku a v Japonsku. Zlepšovali jsme se i na asfaltu, ale stále nám něco chybělo k tomu, abychom byli nejlepší. Naše volba pro Pirelli bylo součástí tříletého vývojového programu. Pak jsme se ale rozhodli ze sportu odejít a neměli jsme tedy dost času, abychom všech výhod nového spojení využili."

 

Dá se to samé aplikovat na technická řešení, která byla použita u 307 WRC?

"Snahou technických předpisů FIA je zajistit, aby byly vozy co nejvíce vyrovnané. Je tedy naprosto logické, že ostatní automobilky se snažily dohnat technologický náskok, jakého jsme dosáhli s uvedením 206 WRC. Při vývoji 307 WRC jsme tedy museli být znovu velmi invenční, abychom stejného náskoku docílili. To nás vedlo k hledání ještě vyspělejších řešení, jako příklad mohu uvést naši pokrokovou převodovku. Znovu ale platí, že jsme neměli dostatek času k dokončení jejího vývoje."

 

Jaké zvláštní vzpomínky máte z šesti let v rallye na nejvyšší úrovni?

"Zažil jsem pocit vítězství jako jezdec, ale radost je mnohem větší, když ji můžete sdílet s týmem, jako je Peugeot Sport. Zažili jsem pár nezdarů, jako například problém se startéry motoru, který nás velmi brzy vyřadil z Rallye Monte Carlo 2000. Ale příjemné vzpomínky naprosto převažují. Dosáhli jsme celkem 27 vítězství. Osmnáct jich získal Marcus Gronholm, sedm Gilles Panizzi a po jednom Harri Rovanpera a Didier Auriol.

 

To je fantastický výsledek. Bylo to období plné emocí a také našim fanouškům jsme dopřáli mnoho důvodů k oslavám. Nesmíme také zapomenout na tragickou ztrátu Michaela Parka během zářijové Britské rallye. Jeho odchod nezasáhl hluboce pouze nás u Peugeotu, ale svět rallye jako takový. I to je, bohužel, součástí naší práce, která není vždy jednoduchá, ale která uspokojuje naši vášeň pro tento sport."

 

Do konce sezony 2005 zbývá jeden podnik. Chcete ji zakončit stylově?

"O pořadí v obou šampionátech je rozhodnuto a jezdci dostanou absolutně volnou ruku. Bude to nepochybně fantastický boj a já věřím, že máme dobrou šanci. Danielovi chybí na tomto podniku zkušenost, ale Marcus Gronholm tu zajel vždy velmi dobře, stejně jako 307 WRC. Také pneumatiky Pirelli budou na tomto povrchu velmi dobré."

 

Přestože tovární tým začne psát novou kapitolu svých aktivit, Peugeot s účastí v rallye úplně nekončí...

"Samozřejmě, že ne. 206 WRC a 307 WRC budou pokračovat v mistrovství světa v rukou privátních týmů a naše dceřiné společnosti budou i nadále pořádat své národní programy s různými modely z naší produkce. Pro rok 2007 také připravujeme vůz kategorie Super 2000. Pokračovat bude i náš program pro vyhledávání mladých talentů."

 

Peugeot Sport Communication


 
 
Fotogalerie:   DTM v Brně 2005 od Martina Viďourka

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose