www.car.cz
 

Nový SEAT Altea FR
     7.12.2005 19:23 - tisková zpráva


Nový SEAT Altea FR

·         Design převzatý z prototypu SEAT Altea FR představeného na autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem

·         Nový turbodiesel 2.0 TDI o výkonu 125 kW/170 k s piezoelektrickými vstřikovači a filtrem pevných částic DPF

·         Další vývojová verze podvozku Agile Chassis s ještě sportovnějším zavěšením kol a výkonnějšími brzdami

 

Nový SEAT Altea FR se v premiéře představil na nedávném 38. autosalonu Motor Show v německém Essenu. Tento model, přímo odvozený z prototypu uvedeného na zářijovém autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem, je prvním reprezentantem z nové generace vozů SEAT, který nese označení „FR“ (Fórmula Racing). Altea FR navazuje na skvělé renomé dřívějších modelů Ibiza FR a León FR první generace.

 

Nová velmi sportovní verze Altey, která vyjíždí pouhých 20 měsíců po prvním uvedení tohoto modelu, se od svých sourozenců odlišuje stylingem, použitou technikou a samozřejmě i dynamickými schopnostmi.

 

Sportovní design

Design nového modelu SEAT Altea FR přebírá všechny zásadní atributy,Red Vinyl Wraps se kterými se veřejnosti představil frankfurtský prototyp. Přední nárazník je pozměněný a do jeho spodní části je začleněný rozměrný nasávací otvor (krytý mřížkou ve struktuře včelí plástve) pro přívod vzduchu k motoru. Červená písmena v označení „TDI“ na bocích karoserie dávají najevo, že tato verze řady Altea je poháněna nejvýkonnějším vznětovým motorem z celé nabídky značky SEAT. Kryty vnějších zpětných zrcátek jsou v šedém laku, což je charakteristický stylistický rys všech modelů řady „FR“. Nová Altea FR vyjíždí na pětipaprskových litých kolech rozměru 7J x 17 s pneumatikami 225/45 R 17.

 

Spodní část zadního nárazníku je v černé barvě, u levého okraje této sekce vyúsťuje zdvojenou chromovanou koncovkou výfuk. Označení „FR“ je umístěno vpravo na dveřích zavazadlového prostoru.

 

Interiér modelu Altea FR na první pohled odráží sportovní ambice všech FR modelů. Palubní deska je vyvedena v kombinaci šedé a černé, zcela nové jsou volant a řadicí páka – tříramenný volant má prostřední rameno a část věnce v místě jejich spojení ozdobené chromem a do této části je vyryto označení „FR“. Podobně je přizdobena i hlavice řadicí páky. Altea FR dostala exkluzivní přístroje s bílými ciferníky. Výrazně anatomicky tvarovaná sedadla, která poskytují skvělou oporu těla v zatáčkách, jsou čalouněna kvalitním textilním materiálem a do horní části jejich opěradel je všito logo „FR“.

 

Nejvýkonnější turbodiesel

Srdcem modelu SEAT Altea FR je dvoulitrový turbodiesel 2.0 TDI o výkonu 125 kW/170 k, který je propojený se speciálně připravenou šestistupňovou manuální převodovkou. Při vývoji nového motoru sáhli konstruktéři po turbodmychadlu s optimalizovanou geometrií lopatek a výkonnějším vstřikovacím systému. Do sacích kanálů jsou nově zakomponovány škrticí klapky, které umožňují přizpůsobit průtok nasávaného vzduchu  v závislosti na momentálních  otáčkách a zatížení motoru tak, aby se zvýšil točivý moment a současně snížila spotřeba paliva s emisemi.

 

Nejdůležitější inovací je ovšem použití vysokotlakého vstřikování nafty do válců piezoelektrickými vstřikovači. Ty umožňují naprosto přesné časování i dávkování vstřikovaného paliva. Výsledkem jsou nižší hluk a emise škodlivin. I když motor s novými vstřikovači sám o sobě plní emisní limity normy Euro IV, je do výfukového systému navíc začleněný bezúdržbový filtr pevných částic DPF (Diesel Particulate Filter), který ke své činnosti nepotřebuje žádná aditiva a jehož životnost je shodná s životností celého vozu.

 

Speciálně naladěný podvozek

Vysoce ceněný podvozek Agile Chassis modelů SEAT Altea byl při vývoji nového modelu Altea FR dále vylepšen, tak, aby dokonale odpovídal vitalitě motoru o výkonu 125 kW. Koncepce zůstává shodná: Vpředu má Altea FR kombinované vzpěry McPherson, vzadu pak vyspělou nápravu typu „multi-link“. Použité vinuté pružiny jsou však tužší, zkrutné stabilizátory náprav jsou masivnější. Světlá výška modelu Altea FR je o 7 mm menší než u dosavadních verzí se sportovním zavěšením.

 

Nová Altea FR má standardně elektronický stabilizační systém ESP s integrovaným brzdovým asistentem EBA (Emergency Brake Assistance), protiprokluzovým zařízením TCS a dalšími technologiemi podporujícími řidiče. Posílen byl i brzdový systém – u všech kol jsou kotoučové brzdy, přičemž ventilované disky u předních kol mají průměr 312 mm, pevné disky u zadních kol mají průměr 286 mm. Do brzdového okruhu je standardně zařazený také nejmodernější protiblokovací systém ABS s elektronickým děličem brzdných sil.

 

Prodej nového modelu SEAT Altea FR, který byl kompletně vyvíjen v Technickém centru automobilky SEAT ve španělském Martorellu, bude zahájen začátkem příštího roku. Cena pro ČR zatím nebyla stanovena.

 

PR


 
 
Fotogalerie:   Expedice Austrálie 2005 s Tatrou 805 / 5

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose