www.car.cz
 

Vojtěch Štajf zajel na zdivočelé Šumavě životní výsledek
     tisková zpráva


ŠTAJF ZÍSKAL NA ŠUMAVĚ BRONZ
Dosud největšího úspěchu ve své jezdecké kariéře dosáhl ve 39. ročníku Mogul Šumava Rallye pražský jezdec Vojtěch Štajf, premiérově navigován olomouckým Jirkou Volfem. Posádka jedoucí s vozem Mitsubishi Lancer EVO VII pod hlavičkou týmu Miva Motorsport se dokázala se zrádnou zledovatělou tratí vypořádat na rozdíl od mnoha jiných bez výletů ze silnice a díky hodně svižnému tempu dovedla svůj vůz produkční kategorie do cíle na senzační celkové třetí příčce za vítězem Martinem Prokopem (Škoda Octavia WRC) a trojnásobným mistrem ČR Václavem Arazimem (Mitsubishi Lancer).


V první, páteční etapě, začala nově složená dvojice s rozvahou a vědomím, že o konečném výsledku se bude rozhodovat ve vimperské sobotní etapě. Do té nastupovala posádka se startovním číslem 18 jako sedmá mezi vozy v klasifikaci mistrovství Evropy, se ztrátou pouhých sedmnácti sekund na čtvrtou příčku. Díky volbě správného obutí pak Štajf s Volfem dosáhli dvou třetích a jednoho druhého času na rychlostních zkouškách první sobotní sekce a dostali se do průběžného celkového vedení. Na postupně odtávající trati ztratili výhodu vhodně zvoleného obutí, ale rychlou jízdou bez chyb příliš nezaostávali za zrychlujícími vozy WRC a drželi vedení až do jedenácté rychlostní zkoušky.

Vojtěch Štajf byl z vývoje závodu nadšen: „Vedení v soutěži mistrovství Evropy byl pro mě ten nejkrásnější dárek k nedávným třicátinám. I když se na výsledku podepsala také měnící se trať, naše taktická jízda slavila úspěch. Na nejobtížnější osmé rychlostní zkoušce to bylo opravdu o pneumatikách a rozvaze, o čemž svědčí fakt, že jsem asi dva kilometry před cílem této erzety dojel minutu přede mnou startujícího Karla Trojana, který jel na stejných pneumatikách, jako většina jezdců s vozy WRC. Není pravda, že by právě na tomto úseku byly pro naší část startovního pole příliš odlišné podmínky proti vozům WRC. Prostě jsme se po zákazu pneumatik s hroty strefili do nejvhodnějšího obutí a to nám udělalo výsledek. Pokud by se Venca Pech vyvaroval své chyby z páteční etapy, bez problémů by na Šumavě zvítězil. O tom je ale rallye a příště zase mohou odlišné podmínky nahrát vpředu startujícím vozům.“

O vysokém tempu předních posádek na produkčních vozech svědčí i časy z dalších testů, které byly pouze mokré pro celé startovní pole, a i přesto vozy skupiny N příliš nezaostávaly. Vojtěch Štajf pro to má své vysvětlení: „Mám za to, že na ledových plotnách a uklouzaném povrchu je automobil skupiny N mnohem lépe ovladatelný, než vůz specifikace WRC. To jsme mohli koneckonců sledovat i v Rakousku, kde se produkční vozy dokázaly rovněž vklínit mezi wéercéčka. Své zde právě sehrály též zkušenosti ze zmíněné Jänner rallye, které jsem zde rozhodně zúročil, nepřekvapily mě proto ani velmi kvalitní časy Honzy Štěpánka ze sobotního dopoledne.“


V závěrečné sekci pak Štajfa dokázal předstihnout pouze skvěle jedoucí Martin Prokop a Václav Arazim. Druhé místo v produkčních vozech právě za Arazimem je o to zajímavější, že Štajf startoval právě s druhým vozem z dílny AP Motorsport. Arazimova stáj tak slavila double v hodnocení Mistrovství Evropy. Vojtěch Štajf pak byl s litvínovským Lancerem velmi spokojen: „Kromě jedné drobnosti, která se naštěstí projevila ještě při testování vozu před samotnou soutěží, jsem byl z vozu nadšen. Od začátku až do konce soutěže vůz fungoval bez sebemenších problémů, což je na takto náročné soutěži jedním z předpokladů úspěchu.“ „Létající novinář“ Štajf ještě s nadsázkou dodal: „Nyní jsme se dostali do průběžného vedení v produkčních vozech a jsme šestí v absolutní klasifikaci Mezinárodního Mistrovství ČR, Václav Arazim si se mnou tak trochu nasadil veš do kožichu, neboť šetřit ho letos opravdu nehodlám.

tisk info
Milana Vůjtěchová
New Age rallying


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose