www.car.cz
 

Krutá zkušenost Davida Smetany zakončená bronzem
     tisková zpráva


Šestadvacetiletý David Smetana je v automobilovém sportu téměř nováčkem. V loňském roce absolvoval seriál sprintrally za volantem „áčkové“ Felicie 1,6, letos má v plánu účast v obou domácích seriálech s vozem Škoda Fabia 1,4 z dílen WR Motorsport.

Start na úvodním sprintu sezony v Okříškách zlínskému jezdci nevyšel, když se po celou soutěž potýkal s nefunkčním posilovačem řízení a stávkující převodovkou. Přesto v tu dobu netušil, že pravý soutěžácký křest ho čeká až na Šumavě. Vše začalo již v době seznamovacích jízd, kdy Šumavu zasáhla sněhová kalamita. „Trénink v těchto podmínkách byl nesmírně obtížný, navíc náročnost tratí se výrazně lišila od sprintů. Opravdovou výzvou pro mě při premiéře ve velkém mistráku byly dvě více než dvacetikilometrové vložky,“ komentoval první pocity Smetana. To však netušil, že ani jedna z této dvojice zkoušek se nakonec nebude shodovat s absolvovanými tréninkovými jízdami.


Ze startovní rampy v Klatovech sjela vstříc náročné trati pouze čtveřice vozů nejslabší třídy N/1400. Smetana z nich začal nejpomaleji, avšak druhý čas na Strážovském testu byl příslibem do druhé sekce pátečního dne. Navíc zlínského pilota posunul na třetí pozici před Běhálkův yaris.
Druhý čas na RZ5 Boříkovy - Chlístov oživil naděje na možný souboj se zkušenějšími soupeři, avšak při druhém průjezdu Strážovem přišlo první „varování“. „Každý kilometr trati byl něčím specifický a jeho absolvování bylo cennou zkušeností. Dříve jsem měl minimální zkušenosti s podobným povrchem, na což jsem doplatil výletem mimo trať na šestce. Drobná havárie znamenala více než dvouminutovou ztrátou, naštěstí jsme mohli díky pomoci diváků pokračovat dále,“ popsal incident zlínský pilot.

Jelikož na stejné vložce chyboval i Běhálek, stříbrná fabie z dílen WR Motorsportu figurovala ve výsledcích nadále na třetí pozici nejslabší třídy.

Do druhého dne vstoupil Smetana druhým časem na RZ7, ale na dalších testech se v zasněžených úsecích nevyhnul chybám. Na RZ8 ztratil ve shodném místě jako řada zkušenějších kolegů necelou minutu, na prvním průjezdu úsekem Šum. Hoštice – Laziště (RZ10) „zaparkoval“ fabii do sněhové bariéry na dlouhých čtrnáct minut.


I přes citelnou ztrátu David Smetana šumavskou soutěž s výraznou časovou ztrátou dokončil, při výpadku Běhálka se mohl v cíli radovat z poháru za třetí místo. „Celá soutěž byla velmi těžká a její náročnost předčila veškerá má očekávání. Obrovský dík patří spolujezdci Tomáši Plachému, bez jehož zkušeností bych zřejmě daleko nedojel. Třetí příčka je motivací do dalších podniků velkého mistrovství, rád bych trochu pozlobil zkušenější soupeře již na nadcházející Matador rally v Púchově,“ řekl po soutěži David Smetana.

PlaT. - Maxi Cars

Tisková informace 1/2004


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose