www.car.cz
 

Otevřený dopis okruhové a technické komisi FAS. Jezdci chtějí změny mazání u FŠ hned !!
     17.1.2006 10:54 - tisková zpráva


Vážená okruhová a technická komise

 

Rozhodl jsem se Vás požádat o změnu termínu realizace změny systému mazání u motorů pro Národní formuli Škoda. Vzhledem k testům na okruhu v Brně, kde jako jediní jsme testovali suché pneumatiky Matador a zjištění, že technická komise rozhodla o možnosti změny mazání u FŠ s využitím suché skříně až od roku 2007, Vás žádám o umožnění této varianty již od r.2006 z těchto důvodů:

 

-změnou pneumatik si nikdo neuvědomil,že pneumatiky s vyšší přilnavosti způsobí vyšší odstředivé síly a ty mohou způsobovat odlévání oleje a následné zadírání motoru (testování ukázalo kritický pokles tlaku v některých pasážích)

 

Výkonový vývoj motorů Škoda a dovozem formulí ze zahraničí(všechny jsou samozřejmě navržené s motory se suchou skříni)již  k problémům s mazáním docházelo.Řešení neexistuje vana,která je cca 6cm vysoká (dána osovou vzdálenosti od podlahy) je prostě moc nízká.Může se zdát ,že řešení by bylo zvednout  agregát.Ale ani  toto řešení není reálne,neboť na motory navazují další části (odlitky) formule a ty se změnit v našich podmínkách nedají.

 

Technické problémy jste si uvědomili,ale realizace je až za rok z důvodů článku o předhlášení velkých změn.Toto není velká změna,vždyť některé změny v průběhu vývoje FŠ byly taky bez ročního předeslání,byly to taky takové,které způsobovaly i zadírání motorů( ojniční oka,písty, odlehčení kliky apod.)

 

Další moment je paradox,kdy formule Kónig,která startuje s FŠ je osazenou suchou skříni. Tím je ve výhodě v životnosti motorů . Problémy se zadíráním motorů vůbec nezná.

 

Pro doplnění uvádím,že tato změna nepovede ke zvýšení výkonu,neboť motor bude muset pohánět dvě čerpadla a to sací a výtlačné.Takže relativní nárust výkonu se suchou skříni bude potlačen.Vždyť suchá skříň vznikla právě z důvodů výdrže a životnosti motorů a to u školních formulí potřebujeme.Je nutné jezdit a né se potýkat s technickými problémy a tím i s vysokými finančními náklady na agregát.Myslím si právě,že ti kterým formule umožňuje jet s mokrou skříni budou ve výhodě.(motor nemá výkon.ztrátu za pohon čerpadla)

 

Pokud vím ,na podzimním setkání většina jezdců odsouhlasila změnu již na rok 2006 a proto byla tato změna navržena k odsouhlašení prostřednictvím p.Křenka u technické komise vedle jiných změn.

 

Proto Vás žádám o přehodnocení termínu změny mazání již od sezóny 2006.Myslím si,že žádný předpis nebude porušen a pomůžete tak jen většině jezdců s technickými a následně finančními problémy.Ty by samozřejmě měly vliv i na sportovní úroveň závodů ,kterou chcete  např.změnou pořadí na startu pro druhý závod zvýšit.(může se stát, že startovní pole bude ochuzeno o některé, bohužel asi o ty nejrychlejší jezdce)

 

Za kladné vyřízení  děkuji

 

S pozdravem

 

Za tým Palmimotorsport-ing.Palmi Ivo

Tel.603265088

 

Krmelín 28.12.2005


 
 
Fotogalerie:   Další fotky z Mostu - srpen 2004

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose