www.car.cz
 

ALMS 2006: Enge dojel ve dvanáctihodinovce v Sebringu třetí
     19.3.2006 13:00 - tisková zpráva


Tomáš Enge se značnou měrou zasloužil o třetí místo své posádky ve dvanáctihodinovém závodu v Sebringu, ve kterém s vozem Aston Martin DBR9 zajel i nejrychlejší kolo třídy GT1.

Vozy továrního týmu Aston Martin, připravované společností Prodrive, dojely v Sebringu na druhém a třetím místě třídy GT1. Oba DBR9 jely v průběhu závodu bezchybně. Vozy vyvedené v klasické zelené barvě , s čísly 007 a 009, odjely celkem 661 kol na 3,7 míle dlouhé trati Sebring International Raceway, což znamená 2445 mil v rychlostech až 168 mil/h. Tomáš Enge zajel s vozem 007 nejrychlejší kolo třídy GT1 v hodnotě 1:56,583.

Posádka Pedro Lamy, Stéphane Sarrazin a Jason Bright dovedla Aston Martin  s číslem 009 do cíle po 337 kolech na druhém místě, když dlouhou dobu bojovala s vítěznou Corvette číslo 4. Po dvanácti hodinách závodění byl mezi nimi rozdíl 1:28. Sesterský vůz 007 řízení Tomášem Engem, Darrenem Turnerem a Niclasem Kiesou byl zapojený do další mezioceánské bitvy s druhou americkou Corvette, která vyvrcholila nervydrásajícím soubojem v posledních kolech. Tomáš Enge odjel na závěr závodu dvoje střídání a udržel za sebou těžce dotírající Corvette.

Úvodní závod American Le Mans Series 2006 odstartoval v 10:45 místního času na suchu za slunečného počasí. V poledne vystoupala teplota na betonovém okruhu se 17 zatáčkami až na 36°C. Oba vozy Aston martin se kvalifikovaly do první řady třídy GT1, ale úvod závodu za horka a kluzkých podmínek se ukázal jako ošidný. Vzhledem k omezeným zkušenostem s pneumatikami Pirelli musel tým tvrdě pracovat a rychle se učit, aby udržel krok s konkurencí.

V polovině závodu vedl útok týmu vůz 009. Po úpravách nastavení hlásilo jezdecké trio Lamy, Sarrazin a Bright zlepšení vyvážení a menší přetáčivost, která předtím působila problémy. Po odjetí 165 kol držel vůz 009 třetí místo ve třídě GT1, ale se ztrátou jednoho kola na vedoucí vůz, o které se postaral zpomalovací vůz. DBR007 byl čtvrtý ve třídě GT1, ale 13 kol za vedoucím vozem. Nehoda ve 121 kole si totiž vyžádala dvacetiminutovou opravu. Vůz zajel do garáže, když z něj v rychlé zatáčce odlétla kapota a část předního křídla, které byly předtím poškozeny při smyku.

Po devíti hodinách bylo odjeto 250 kol a šero prořezávaly světla vozů, DBR9 jely na druhém a třetím místě třídy GT1. Spolehlivý a vyrovnaný výkon vozu 009, společně s technickými problémy jedné z Corvette, pomohl vozu s červeným nosem na druhé místo třídy. Enge s Turnerem a Kiesou jeli třetí.

V závěrečné fázi závodu Aston Martin s číslem 009 udržel druhé místo, zatímco 007 s Engem za volantem byl zapojený do boje s Corvette číslo 3. Bojující dvojice dělila v posledních deseti kolech necelá sekunda.

Tomáš Enge:Byl to docela těžký, dlouhý den s nějakými problémy, zvláště v průběhu dne, kdy bylo hrozné horko. Začali jsme trochu pomaleji než ostatní, ale v noci jsme pak najednou jezdili stejné časy. Závěr závodu už vypadal pro nás dobře a dokázali jsme bojovat o třetí místo. Byl to skvělý souboj. Mám radost za všechny lidi, kteří do závodu vložili hodně tvrdé práce. Mám radost kvůli Pirelli a hlavně kvůli Aston Martin Racing.

Darren Turner:Super finiš! Tomáš odjel poslední dva stinty fantasticky a bylo neuvěřitelné, jak v posledních třiceti minutách odolal tlaku. Bylo to hodně těsné a dokázal nás dostat zpátky na stupně vítězů. Je jenom škoda, že jsme v úvodu závodu měli nějaké problémy. Kdo ví, jak by to bez nich dopadlo. Možná bychom zopakovali loňský rok a vyhráli. Ale byl to dobrý a vyrovnaný závod, po celou dobu jsme byli silní, zvláště když se pak ochladilo. Stupně vítězů jsou skvělým zakončením dne.

Nicolas Kiesa:Dnes to bylo jako na houpačce. Po setmění se situace zlepšila a viděl jsem šanci na třetí místo. V noci jsem ale před závodem odjel jenom dvě kola, tak jsem řekl Darrenovi s Tomášem, že bude mít větší šanci, když pojedou oni. Oba odvedli neuvěřitelnou práci. Byl to pro mě hodně těžký učební víkend. Bylo to poprvé, co jsem závodil s vozem se střechou a myslím, že jsem se tady toho naučil tolik, jako by normálně trvalo šest měsíců. Ale je to velmi dobrá zkušenost a navíc jsme dojeli na stupních vítězů.

George Howard-Chappell, šéf týmu:Dobrý závod, zvláště v jeho závěrečné fázi. Myslím, že celý tým dobře procoval. Na začátku to nevypadalo nejlépe, ale zachovali jsme chladnou hlavu a kluci odvedli fantastické výkony. V průběhu závodu jsme na vozech trochu pracovali, lépe jsme poznávali pneumatiky a z konečného výsledku mám radost.

David Richards, šéf Prodrive:Co můžu říci? Tomášův poslední sprint byl jednoduše dokonalý. Dvacet minut za volantem v takového situaci – popřel veškerou logiku, když se udržel vpředu a odvedl skvělou práci, opravdu ukázal svůj talent. Vůz jel jako hodinky. Zastávky v boxech byly pokaždé úžasné a jezdci odvedli skvělou práci. Pořád nás čeká další vývoj, abychom dostali maximum z vozu a pneumatik, ale celkově to je velmi pozitivní výsledek.

 

BPA

Výsledky:
54th Annual Mobil 1 Twelve Hours of Sebring
Sebring International Raceway / 3.7 miles

March 13-14, 2006 / Sebring, Florida
Class Car Best In No.
Pos Pos No. Class Drivers Time Speed Lap Diff Laps Car Make
1 1 2 LMP1 Capello/ Kristensen/McNish* 1:45.828 125.865 4 - 5 Audi R10/TDI Power
2 2 1 LMP1 Biela/ Pirro/Werner* 1:47.673 123.708 5 +1.845 7 Audi R10/TDI Power
3 1 6 LMP2 Maassen/ Luhr" Collard 1:47.800 123.562 3 +1.972 4 Porsche RS Spyder
4 2 7 LMP2 Bernhard" Dumas/Long 1:48.017 123.314 2 +2.189 4 Porsche RS Spyder
5 3 20 LMP1 Dyson/ G.Smith* 1:49.531 121.609 3 +3.703 3 Lola B06/10/AER
6 4 16 LMP1 Weaver" Leitzinger/Wallace 1:49.635 121.494 8 +3.807 11 Lola B06/10/AER
7 5 9 LMP1 Dayton" Knoop/Fisken 1:51.549 119.409 5 +5.721 6 Lola EX257/AER
8 3 33 LMP2 Barazi/ Vergers" Julian 1:52.068 118.856 4 +6.240 4 Courage C65/AER
9 4 41 LMP2 Binnie" Timpany/Sutherland 1:52.688 118.202 6 +6.860 6 Lola B05 40/Zytek
10 1 009 LMGT1 Bright/ Lamy" Sarrazin 1:55.286 115.539 3 +9.458 3 Aston Martin DB9

11 2 007 LMGT1 Enge" Kiesa/Turner 1:56.030 114.798 3 +10.202 3 Aston Martin DB9
12 3 4 LMGT1 Gavin" Beretta/Magnussen 1:56.770 114.070 3 +10.942 3 Corvette C6-R
13 4 3 LMGT1 Fellows" O'Connell/Papis 1:57.854 113.021 3 +12.026 3 Corvette C6-R
14 5 26 LMGT1 Ruberti/ Babini" J.Davies 2:00.128 110.882 3 +14.300 4 Saleen S7R
15 1 50 LMGT2 Maxwell/ Brabham" Bourdais 2:03.563 107.799 3 +17.735 4 Panoz Esperante GTLM/Ford
16 2 62 LMGT2 Kelleners" Melo/Lazzaro 2:03.608 107.760 3 +17.780 9 Ferrari 430 GT Berllinetta
17 3 51 LMGT2 Jeannette" Milner/Janqueira 2:03.671 107.705 5 +17.843 6 Panoz Esperante GTLM/Ford
18 4 23 LMGT2 Rockenfeller" Graf/Rahal 2:03.834 107.563 3 +18.006 6 Porsche 911 GT3 RSR
19 5 31 LMGT2 J.Bergmeister" T.Bergmeister/Jonsson 2:04.040 107.385 4 +18.212 5 Porsche 911 GT3 RSR
20 6 45 LMGT2 van Overbeek/ Fogarty/Lieb* 2:04.170 107.272 2 +18.342 7 Porsche 911 GT3 RSR
21 7 80 LMGT2 Tomlinson/ Dean/Kimber-Smith* 2:04.592 106.909 3 +18.764 6 Panoz Esperante GTLM
22 8 78 LMGT2 Pumpelly" Thornton/Patterson 2:04.702 106.815 2 +18.874 6 Porsche 911 GT3 RSR
23 9 44 LMGT2 Law" Neiman/Pechnik 2:05.133 106.447 7 +19.305 8 Porsche 911 GT3 RSR
24 10 55 LMGT2 Ehret/ Nielsen/Farnbacher* 2:05.397 106.223 3 +19.569 4 Porsche 911 GT3 RSR
25 11 86 LMGT2 Bleekemolem" Hezemans 2:06.498 105.298 3 +20.670 7 Spyker C8 Spyder/Audi
26 12 79 LMGT2 Sugden" Matthews/Henzler 2:09.131 103.151 5 +23.303 6 Porsche 911 GT3 RSR
27 13 56 LMGT2 Vonka/ Casadei" McCormick 2:15.173 98.540 2 +29.345 3 Porsche 911 GT3 RS

28 5 37 LMP2 C.Field/ Halliday/J.Field* -.--- - 0 - 1 Lola B05 40/AER
29 6 10 LMP2 Lally/ Gue/A.Davis -.--- - 0 - 0 Courage C65/AER
30 6 12* LMP1 Lewis" McMurry/Willman 1:53.420 117.440 2 +7.592 6 Lola EX257/AER
31 7 8* LMP2 Bach/ Cosmo" Matos 1:56.649 114.189 4 +10.821 6 Courage C65/Mazda
32 6 25* LMGT1 Weickardt/ Borcheller" Belloc 2:00.291 110.731 6 +14.463 7 Saleen S7R
33 14 21** LMGT2 Auberlen" Hand/James BMW E46 M3
34 15 22** LMGT2 Marks" Sellers/Jensen BMW E46 M3
35 16 85* LMGT2 Kox" Crevels 2:06.114 105.619 3 +20.286 3 Spyker C8 Spyder/Audi


*Cars moved to the back of the grid pursuant to 9.5 of the ACO Sporting Regulations (waiver granted for drivers who have not achieved minimum
qualifying night laps)
**Cars moved to the back of the grid pursuant to 7.3 of the 2006 ALMS Standing Supplementary Regs (tire change)
Qualifying driver indicated by asterisk
Starting driver indicated in bold
Final Grid

 

Výsledky kompletně: http://www.imsaracing.net


 
 
Fotogalerie:   CARDION AB MOTORACING před sezónou 2006

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose