www.car.cz
 

Korsika - I. etapa: Prokop s Tománkem mezi juniorskou špičkou
     8.4.2006 07:23 - tisková zpráva


Posádka týmu Jipocar Racing Martin Prokop - Jan Tománek figuruje po první etapě Korsické rally na pátém místě klasifikaci vozů S1600. Čelo JWRC i třídy S1600 patří dvojici citroënů Krise Meeka a Briceho Tirabassiho.

Čtyři čtvrté časy v konfrontaci absolutní juniorské špičky jsou výtečným výkonem posádky Martin Prokop – Jan Tománek v průběhu úvodního dne Korsické rally. Vzhledem k nominaci jiných závodů do hodnocení JWRC však Martin s Jendou bojují pouze o co nejlepší umístění ve třídě A/1600 (S1600). Vinou třicetisekundové penalizace za pozdní příjezd do poledního servisu jí v průběžném pořadí první etapy patří pátá pozice.

Úvodní den Korsické rally obsahoval čtveřici rychlostních zkoušek, dva průjezdy extrémně dlouhých úseků (32,89 km a 27,78 km). Během dne byla dvojice jihlavského týmu pokořena pouze trojicí pilotů – Krisem Meekem (3 nejrychlejší časy), Bricem Tirabassim (1 nejrychlejší čas) a Urmo Aavou (2 druhé časy). Co jméno, to v juniorském šampionátu pojem. Naopak za zády Martina Prokopa pravidelně zůstali druhý z Katalánska Bernd Casier, talentovaný Francouz Yoann Bonato a Ital Luca Betti s renaulty, jezdec Citroënu Julien Pressac či naši zástupci Pavel Valoušek a Slovák Jozef Béreš (oba suzuki).

Úvodní sekce etapy byla hodně problematická, neboť nám od jejího začátku svítilo dobíjení. Zkoušeli jsme s Jendou přijít na příčinu tohoto stavu, ale nedokázali jsme problém odstranit a celou druhou vložku jsme jeli pouze na baterii. Prvotní příčinou zmíněných problémů se nakonec ukázalo nefunkční servořízení. V průběhu druhého testu se to projevilo částečnou ztrátou výkonu, později za cílem zkoušky se C2 zastavila definitivně. Nějak jsme to s Jendou řešili, pomohl nám i Ludvík Otto a Tibi Cserhalmi a díky nim se nám podařilo přehoupnout přes kopec a posléze dojet až k nějaké benzince.

Tam jsme koupili novou baterii. Celý incident nás stál více než hodinovou ztrátu, a tak jsme si na dalších osmdesáti kilometrech přejezdu téměř připadali jako na rychlostní zkoušce. I přesto jsme („doufám, že to nepřinese další problémy“) nestihli časovou kontrolu. Tři minuty ztráty znamenaly třicetisekundovou penalizaci a propad za Bettiho.

Naštěstí se v servisu podařilo vše opravit a v druhé části dne jsme opět nechyběli mezi juniorskou špičkou. Celkově musím být s průběhem úvodní etapy spokojen, při obou průjezdech jsme zajeli vyrovnané časy a z jízdy jsem měl velmi dobrý pocit. I když jsem si vědom zbytečných ztrát, když asfalt na mnoha místech první sekce neuvěřitelně klouzal, což znamenalo několik krizovek,“ popsal Martin Prokop.

Průběžné pořadí tř. A6 (S1600) po I. etapě:
1. K. Meeke 1:20:15.4
2. B. Tirabassi + 32.8
3. U. Aava + 44.0
4. L. Betti + 1:29.8
5. M. Prokop + 1:46.6 (penalizace 30 s)
6. J. Pressac + 1:58.9
7. Y. Bonato + 2:04.5
8. P. Valoušek + 2:09.6
9. B. Casier + 2:27.9
10. C. Rautenbach + 3:08.0
11. F. Kara + 6:24.6
12. A. Burkart + 6:26.4
13. J. Béreš + 6:44.0

Také v druhé etapě se pojede podle shodného formátu čtyř rychlostních zkoušek na dvou úsecích. Celková délka měřených úseků je 120,74 km. Posádky upustí uzavřené parkoviště v Ajacciu před půl devátou, první se vrátí do prostoru servisního parkoviště kolem osmnácté hodiny.

Jipocar Racing
www.martinprokop.com

PR


 
 
Fotogalerie:   Brněnský Drak 2006 od Milana Spurného

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose