www.car.cz
 

Premiéra s novým vozem vyšla Tomaštíkovi v Tatrách na jedničku
     3.5.2006 05:51 - tisková zpráva


Úspěšně započatá sezona měla pro posádku Jaromír Tomaštík – Jaroslav Vrečka pokračovat na Rallye Matador Tatry. Ač se TOVR Motorsport vydal do Púchova už poněkolikáté (s Fordem Escort zde závodil ještě v době, kdy soutěž nebyla součástí českého šampionátu), přesto pro ně měla zdejší soutěž příchuť neznáma. Jednak to byly nové tratě a jednak i zcela nový vůz, který si posádka vyzkoušela v závodě poprvé.

Subaru modelového roku 2004 prošlo při dvoutýdenní přestávce přestavbou, která měla zvýšit jeho konkurenceschopnost. Součástí byla instalace nové převodovky Hewland a elektronického diferenciálu.

Počasí ale soutěžícím nepřálo. Už před startem se totiž nad Púchovem přehnala průtrž mračen. „Na mokru se mi v minulosti moc nedařilo, předchozí dva starty skončily havárií. To se s novým autem opakovat nesmělo, a tak jsme začali hodně opatrně. Přesto jsme měli už na první rychlostní zkoušce velkou krizi, která ale nakonec skončila dobře. Vzhledem k tomu i ke skutečnosti, že jsme absolvovali jedno kolečko za vozem Jiřího Skoupila a zdrželi se na výjezdu z okruhu, je sedmnácté místo potěšující,“ hodnotil po první rychlostní zkoušce vsetínský jezdec.

V sobotní obtížné etapě byla otázkou číslo jedna volba pneumatik. Posádka vsadila na kompromis. Vpředu suché gumy, vzadu mokré se zimní směsí a v kufru dvě mokré rezervy, které vždy přehazovala před nejvlhčí rychlostní zkouškou Zlatníky. „Tato kombinace byla asi jedinou možnou, bohužel zadní gumy strašně brzo odešly a vůz se stal velmi přetáčivým. Ztratil jsem veškerou jistotu a byl jsem z toho nešťastný, jak auto často ustřelovalo. Byly jsme asi sedmkrát v hodinách,“ popsal útrapy Tomaštík. Narozdíl od konkurentů se mu ale vyhnula havárie a technika také fungovala, takže se na konci etapy mohl radovat ze čtrnáctého místa absolutně a desátého v produkčních vozech.

Jestliže po dvou dnech neprojevoval Tomaštík nadšení ze svého výkonu, neděle mu vyšla na jedničku. „Naše strategie byla jasná. Chtěli jsme zatáhnout na nejdelší vložce a udržet za sebou Milana Lišku a Jana Votavu, při druhém průjezdu jsme museli zase odrazit útok Karla Trojana. Do gum jsme se tentokrát trefili a neděle nám perfektně vyšla,“ zářil jezdec.

První průjezd púchovskou polookruhovou vložkou ozdobil osmým místem absolutně a při opakování zaznamenal dokonce pátý čas v absolutním pořadí. Konečné jedenácté místo a osmé ve skupině produkčních vozů pak předčilo veškerá očekávání.

Zatím je to tak, že výsledky jsou lepší než předvedené výkony,“ přiznává skromně pilot a dodává: „Pro nás je ale důležitá jiná věc. Zatím jsme letos dojeli všechny velké rallye a tady jsme si poslední den dokázali, že jsme schopni zajíždět velmi dobré časy a přitom občas i potěšit oko diváka.“ 


             tisková zpráva
  -Vicky- Media Productions 


 
 
Fotogalerie:   Rallye Matador 2006, foto Ivo Nesrovnal

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose