www.car.cz
 

Austrian Rallye Challenge. Uvidíme ji v Tišnově, ale kde se tu vzala?
     5.5.2006 21:17 - tisková zpráva


        Eurostroj rally Tišnov se letos zapsala do mezinárodního kalendáře FIA a zařadila se mezi nejvýznamnější soutěže na našem území. Již loňská návštěva čelních představitelů rakouské challenge na tišnovské rally naznačovala, že se přiblížila doba, kdy budeme moci v Tišnově přivítat početné pole Rakušanů při mistrovském klání, nikdo však netušil, že se záměr podaří zrealizovat už letos. Eurostroj rally bude jedinou letošní zahraniční zastávkou tohoto seriálu a do kalendáře rakouských challenge se zapsala jako první česká rally v historii.

 

            Austrian Rallye Challenge vznikla v roce 2000 jako zajímavá alternativa špatně fungujícího šampionátu pod křídly rakouské federace OSK. Nápad založit nový seriál vznikl v hlavách lidí kolem Folkrada Payricha a aktivního spolujezdce Petera Müllera, jejichž hlavními záměry bylo uspořádat šampionát pro co největší počet vozů a posádek bez příliš striktních omezení. Myšlenka se ujala.

 

Už v prvním ročníku challenge se vykrystalizovala skupina účastníků, kterým se myšlenka zalíbila, a samozřejmě i pořadatelů, kteří připravili pro posádky nové soutěže. Vznikla tedy například Triestingtal Rallye či Herbst Rallye Lieben a další soutěže, které se mohou z velké části chlubit zajímavými tratěmi, slušnou pořadatelskou úrovní a přátelskou péčí organizátorů. Součástí challenge je i u nás velmi populární Waldviertel Rally, která je jednou z nejoblíbenějších soutěží v Rakousku, a o body na ní válčí nejen účastníci challenge, ale i zájemci o body do oficiálního rakouského mistrovství.

 

            Bodový systém je v challenge vytvořen na první pohled velmi složitě, při pozorném prozkoumání je ale patrné, že v něm autorům šlo o co největší spravedlnost a vítězem seriálu se může stát i pilot se slabým vozem, jenž za normálních okolností nemá v souboji se silnými speciály nejvyšších tříd šanci. Vítězství v Austrian Rallye Challenge 2005 vybojoval, ze startů na letošním Jänneru a Šumavě českým fandům dobře známý, Franz Sonnleinter s Mitsubishi Lancer EVO III skupiny N. Zpestřením challenge je Junior Austrian Rallye Challenge (JARC), kde o body bojují nadějní mladíci, kteří ještě nedovršili věku 25 let.

 

            Úvodním podnikem letošního seriálu rakouských challenge byla před dvěma týdny šotolinová Triestingtal Rallye s centrem ve Weissenbachu nedaleko Vídně. Ve velmi slušné konkurenci zvítězil  Franz Wittmann junior s Mitsubishi EVO VI od Stengga, se kterým se loni v Tišnově představil Eddy Schlager. Právě Schlager přijel do Rakouska s cílem otestovat své nově pořízené Mitsubishi skupiny N po Zellhoferovi, ale již 300 metrů po startu úvodního měřeného úseku se mu rozlétla na kusy převodovka.

 

Nejvíce bodů do challenge si odvezl celkově čtvrtý Wolfgang Schmollngruber s Mazdou 323 GT-R, před kterého se v absolutním pořadí dostali jen vítězný Franz Wittmann, druhý Mario Saibel a třetí Michal Riečica na výrazně modernějších vozech. Schmollngrubera musel velmi těšit cenný skalp účastníka mistrovství světa – Němce Aarona Burkarta, který se na Triestingtal Rallye objevil s moderním Citroënem C2 S1600, ale i přes solidní výkon dojel s (na šotolině znevýhodněnou) dvoukolkou „až“ na pátém místě. Slušné body do challenge si připsali osmý Alexander Mayer s Mazdou a devátý Hubert Kapeller s Audi, kteří vzhledem ke svým nádherným vozům nebyli na trati k přehlédnutí.

 

            Eurostroj rally Tišnov by měla být příjemným zpestřením rakouských challenge. Podobně jako v challenge, i v našich sprintech byla na počátku myšlenka levnějšího závodění pro širší okruh jezdců, k přímému měření sil mezi českou a rakouskou „druhou ligou“ ale ještě nikdy nedošlo. Svoji přihlášku na Tišnov poslalo celkem dvanáct zájemců o body do challenge. Vedle již zmíněných Schmollngrubera, Mayera a Kapellera se na startu v Tišnově objeví i Josef Schrott s překrásnou Lancií, Werner Wiesinger s Mazdou 323, Christian de Nitsche se Subaru a zbytek pole tvoří jezdci s dvoukolkami. Opely Astra vytáhnou do boje zkušený Stefan Reininger a Wilfried Ohrfandl, Peugeot 306 o stejném objemu motoru bude náčiním Philippa Manharta. Hans Zwickl přijede Čechy prohnat s Hondou Civic Type R, na českou variantu vozu naopak sází Ernst Sommerbauer, jezdící se Škodou Felicia. Trochu exotickou Toyotu Scarlet přiveze na Moravu Jiri Jatel.

 

            Fotografie většiny aktérů Austrian Rallye Challenge naleznete na http://www.ftr-media.com v sekci Triestingtal Rallye.

 

 

                                                                                      Jiří Dokulil, ftr-media

 

PR

 


 
 
Fotogalerie:   Rallye Matador 2006, foto Ivo Nesrovnal

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose