www.car.cz
 

Fecko – Hausknotz potřetí společně : Zrychlení v Tišnově podle plánu
     20.5.2006 10:45 - tisková zpráva


 Opět o něco zrychlit a přitom neublížit technice, to byl hlavní cíl posádky TF Motorsport Fecko – Hausknotz pro jejich třetí společný závod v Tišnově. Obojí se podařilo, ač nakonec výsledek neodpovídal plně jejich představám.

 

            S vyšším startovním číslem, než bývá obvyklé, se posádka postavila na start soutěže, která byla i protřelými závodníky hodnocena jako velmi obtížná. Množství zrádných zatáček zpestřených v některých místech centimetry prachu, v jiných zase spoustou vytahaného kamení. Číslo 70 na dveřích bílého subaru tentokrát nezavazovalo k převratným výkonům, přesto bylo hlavním cílem posunout laťku výkonnosti opět o trochu výše, než byla v Hustopečích.

 

„Je pěkné, že s takovým číslem můžeme snad jenom překvapit, ale jsme odhodláni ukázat, že nás pořadatelé trochu podcenili,“ věřil před soutěží spolujezdec Viktor Hausknotz.

 

Už první rychlostní zkouška napověděla, že posádka se bude pohybovat přece jen výše v pořadí, když na nejdelší rychlostní zkoušce celé soutěže zaostala jen o několik sekund za dravým Orsákem. V podobném duchu se odehrávala i RZ2, tady ale přišel zlomový moment v podobě defektu levého předního kola. „Vůbec netuším, kde jsme k němu mohli přijít, všimli jsme si toho až po vyjetí ze stopky,“ marně vzpomínal bratislavský jezdec.

 

Řešení v podobě výměny kola se však nevídaně protáhlo. Po zjištění, že v rezervě je k dispozici kolo se vzorkem medium, následovalo špatné rozhodnutí rezervu nasadit dozadu a poškozené kolo nahradit zadním nepoškozeným. „Pozdě bycha honit, to platilo o všem, na co jsme sáhli. Přistoupili jsme k věci příliš laxně s pocitem, že se nemáme kam honit. I následný přejezd městem jsme absolvovali kvůli hustému provozu víc než o sedm minut pomaleji, než při jiných průjezdech. Je jasné, že napříště budeme muset natrénovat i takové scénáře,“ reflektuje události Fecko.

 

Faktem je, že v následné časové kontrole přibyla posádce na konto téměř dvouminutová penalizace. Štěstí se v tu dobu obrátilo k posádce zády, protože přišly další více nebo méně malicherné problémy – nefunkční intercom na několika kilometrech RZ3, objíždění auta Štefana blokujícího trať na RZ4, probrzděné odbočení a následné couvání na RZ5 a konečně i mimořádně obtížné podmínky způsobené průtrží mračen v posledním průjezdu jednotlivých RZ.

 

„Když  bylo jasné, že nejde jen o přeháňku a že tím bude ovlivněn povrch na všech třech rychlostních zkouškách, shodli jsme se, že pojedeme jen na údržbu. O výsledek už nám stejně nešlo a nemělo cenu riskovat poškození auta na posledních kilometrech soutěže. Ostatně jak jsme tady letos absolvovali svou první rallye na slickách, tak jsme také jeli poprvé v životě na těchto suchých gumách na mokru. Je pravda, že jsme závěr vypustili možná až příliš, ale celé auto v cíli bylo podstatnější, než rychlé průjezdy,“ vysvětluje časy v poslední třetině závodu Hausknotz.

 

Hodnocení Eurostroj Rallysprintu Tišnov tak nemůže být z pohledu posádky zcela jednoznačné. „Narozdíl od výsledku jsme s výkonem celkem spokojeni. Dokázali jsme zejména v první části soutěže opět dosti zrychlit a věříme, že v tom budeme i nadále pokračovat. Máme samozřejmě i náměty k přemýšlení a k nácviku, od zdokonalování v rozpisu počínaje, přes jízdu na mokru na slickách až po výměnu kola,“ přiznává mezery Fecko. Možnost prokázat další zlepšení bude mít posádka za měsíc na jihočeské Rally Agropa.

 

 

         tisková zpráva týmu

     PR


 
 
Fotogalerie:   Eurostroj Rally Tišnov 2006 od Jirky Navrkala

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose