www.car.cz
 

NOVASOL Historic Rally Team postavil po loňské havárii nový vůz
     26.5.2006 07:45 - tisková zpráva


Po loňské nepříjemné události na Historic Vltava Rallye, o které informovala většina médií věnujících se rally sportu, jsme se rozhodli, že pro sezónu 2006 připravíme několik zásadních změn a vylepšení, počínaje stavbou nového soutěžního vozu, zlepšením servisního a logistického zázemí a v neposlední řadě zlepšením prezentace našeho týmu.

Důležitý krokem v prezentaci bylo zaregistrování domény www.hrt.cz, na které jsme v únoru letošního roku spustili web ve zcela nové podobě a s rozšířeným a především aktuálním obsahem. Postupně doplňujeme i informace o historii týmu. I v letošním roce chceme pokračovat v systematickém natáčení onboard videa, které bude prezentováno na našem webu.

Stavba nového soutěžního vozu Škoda 110 L začala nákupem nové karoserie v listopadu loňského roku. Tuto karoserii jsme zbavili všech ochranných nátěrů uvnitř i vně vozu a na některých místech jsme navařením plechů karoserii vyvařili a tím vyztužili. Vevaření rámu jsme svěřili specializované dílně. Velkou změnou v předpisech pro ochranné rámy je možnost např. navaření bočního kříže a možnost mít rám s více diagonálními vzpěrami. Z hlediska bezpečnosti jsme toho po našich zkušenostech využili a rám tak nechali vyrobit.

Po dohodě s hlavním sponzorem, firmou NOVASOL, s.r.o. (www.novasol.cz) jsme rozhodli, že auto zůstane žluté. V současné době je auto v dílně HRT a s velkou pečlivostí do něj montujeme jednotlivé komponenty. Největší změnou oproti loňskému vozu je nový motor o objemu 1150 cm 3 s osmikanálovou hlavou. Motor vznikl v dílně Milana Fiedlera a má v rámci povolených úprav oproti sériovému motoru zvětšený objem na 1 144 cm 3 (vrtání 73,2 mm x zdvih 68 mm), vačkovou hřídel s časováním 280/300.

Osmikanálová litinová hlava je osazena dvěma dvojitými karburátory Weber 40 DCOE upevněnými na hliníkových sání přes hlavu. Vzduch k nim bude filtrován přes velký filtr značky itg. Výfuk bude na trubkových výfukových svodech od hlavy umístěn příčně pod zadním nárazníkem. Tehdejší tovární motory disponovaly při stupni komprese 12 výkonem 73,6 kW (100 k) při 7 000 ot/min a točivým momentem 113 N.m při 5 500 ot/min.

V rámci příprav na novou sezónu jsme se zaměřili i na servisní Iveco Daily. To postupně vybavujeme vestavbou regálů z hliníkových profilů, držáky kol, ve vybavení nebude chybět ani malý ponk a další vybavení nutné pro kvalitní servis soutěžního vozu.

Pro letošní rok plánujeme účast na následujících podnicích

·         09.-10.06. Historic Vltava Rally Klatovy

·         23.-24.06. Rally Lužické hory, Hrádek nad Nisou

·         14.-16.07. Rally Bohemia, Mladá Boleslav

·         28.-29.07. III. Sprintrally Pelhřimov – Memoriál Tomáše Vojtěcha

·         11.-13.08. Rally Teplice

·         08.-09.09. XIV. Böttcher Rally Vyškov

·         06.-08.10. FUCHS OIL Rally Příbram

·         20.-21.10. Rally Trotina Hradec Králové

 

Naše nejbližší plány zahrnují především dokončení a otestování soutěžního vozu, jeho technickou kontrolu a také první ostré svezení a doladění.

Na první červnový víkend, tzn. 3. a 4.6.2006, je naplánováno vystavení vozu na reklamní akci firmy Novasol, s.r.o, která se koná v areálu prodejny Hypernova, Galerie Butovice, Praha 5. A druhý červnový víkend již startujeme v Klatovech.

Na závěr bychom rádi poděkovali za spolupráci našemu hlavnímu sponzorovi, cestovní kanceláři Novasol, s.r.o. (www.novasol.cz).

Za NOVASOL Historic Rally Team

Jaroslav Dibitanzl


 
 
Fotogalerie:   Jarek Janiš při premiéře ve FIA GT se Salleenem

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose