www.car.cz
 

BMW 1 Challenge 2006 se vrací do Brna. Suché nebo mokré gumy ??
     26.5.2006 23:10 - tisková zpráva


Ta otázka z titulku je pro automobilové závodníky skoro hamletovská. Když je tak nejisté počasí jako v těchto dnech, tak tréninkům i závodům předchází mimo jiné i pátravé pohledy k obloze, studování meteorologických map a satelitních snímků. Svou cenu mají i moudra místních znalců.

Jde o to zda "obout" suché, nebo mokré pneumatiky. BMW 1 Challenge 2006 má už mnoho příznivců, ale patron počasí, tedy svatý Petr, mezi ně zatím rozhodně nepatří. Tři ze čtyř dosud odjetých závodů se jely za deště, nebo alespoň na mokré trati. Takže tvůrci našich pneumatik to měli celkem jednoduché. Vyplývá to i z rozhovoru s ředitelem púchovského Matadoru Pneusport Ing.Peterem Novosadem.

"Ano, je to pravda, že připravit pneumatiky na mokrou trať je poněkud jednodušší a navíc s tím máme více zkušeností. Na druhé straně - také bychom si už konečně přáli zjistit jak obutí připravené speciálně pro tento pohár "funguje" i za sucha a tepla."

*Jak se vlastně taková závodní pneumatika vyvíjí?

"V případě BMW 1 Challenge jsme vyšli z dezénů vytvořených pro výkonově srovnatelná auta, například dvoulitrové okruhové hondy. Pak jsme testovali. Začali jsme v zimě ve Francii a podle prvních poznatků nabídli testovacímu jezdci Ing.Václavu Bervidovi několik možností. Sami jsme měli předem vytipovanou směs, ale záměrně tyto informace před jezdci tajíme, abychom je předem neovlivňovali. Václav junior se však trefil hned na první pokus, takže máme důvod ke vzájemné důvěře a další vývoj už postupoval dost rychle."

*Někdy se říká, že pneumatika dělá třetinu výkonu...

"Možná tak u formule jedna, kde je k mání mnoho různých směsí na různé tratě i počasí. Pneumatiky se doslova šijí na míru, aby seděly ke stylu jednotlivých jezdců. V poháru jako je BMW 1 Challenge nemáme ambici "ušít" nějakou supergumu pro rekordní kola těch úplně nejlepších pilotů, ale spíše standardní obutí, které odpovídá stylu a závodnickým možnostem středu pole.

Snažíme se tak respektovat snahu pořadatelů takových závodů, totiž, aby jednotlivá auta byla pokud možno vyrovnaná a závody rozhodovalo jezdecké umění. Kdybychom to přehnali třeba s agresivitou pneumatik, tak by se mohlo stát, že by ovládání vozů bylo nad síly některých účastníků soutěže. A o tom značkový pohár rozhodně není."

*Pomohly vám dlouholeté zkušenosti z Octavia Cupu?

"Kdepak, to je něco úplně jiného. Rozměry jsou odlišné a konstrukce také. Srovnávat závodní auto s předním pohonem a klasickou koncepcí to je pro "gumaře" asi jako tvrdit, že basketbal a vodní pólo patří do stejného pytle. Obojí jsou to přece míčové hry..."

*Jak se vám BMW 1 Challenge zamlouvá?

"Moc. Je to zajímavý projekt. Silná auta a velkorysé zázemí, to je velice slibné a nejen směrem k obohacení domácí okruhové sezóny. Určitě nebude jednoduché se ve tvrdé konkurenci evropských okruhů prosadit, ale dobrý základ tady určitě nechybí. Držím palce, už proto, že jsme blízkými spolupracovníky a pneumatiky Matador na vozech prestižní značky BMW se nám velice zamlouvají..."

*Měl mostecký start Štefana Rosiny jr. pomoci i vývoji pneumatik pro tento seriál?

"Nebyla to žádná plánovaná akce, to ne. Štefan měl volno a tak jako někdo jiný by jel třeba na golf, tak si on užil závodní víkend. Ale je to už dost zkušený závodník na to, aby nám mohl řadu užitečných poznatků předat. A to se také stalo."

-pek- PR


 
 
Fotogalerie:   Alfy Romeo v jarním Mostě 2006, foto P. Frýba

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose