www.car.cz
 

Krumlovské neúspěchy jezdců Sportfota
     7.6.2006 07:46 - tisková zpráva


Čtvrtý podnik Global Assistance MMČR, kterým byla Rallye Český Krumlov, byl opravdu těžkou zkouškou. Na blátivé promoklé trati se jezdcům Sportfota nedařilo. Do cíle dorazil pouze Jan Vaňáč, který si alespoň odvezl body za druhé místo ve třídě N3.

 

            Jan Vaňáč byl po úspěchu na Rallye Matador Tatry motivován předvést i na jihu Čech perfektní výkon a popasovat se s tvrdou konkurencí ve třídě. První rychlostní zkouška a její opakování mu však „nesedla“, a tak musel druhý den stahovat půlminutové manko na Egona Smékala. Velká snaha byla na jeho výkonu vidět. Na náročných Malontech se vměstnal do sekundy za suverénem skupiny Tarabusem.

 

Na Přídolí jeho snaha vrcholila. Nejprve předvedl jeden z nejdelších skoků na známém horizontu, o pár kilometrů dál už mu ale trať byla úzká. Kromě časové ztráty mu způsobil tento výlet mimo trať především poškození vozu a v dalším průběhu soutěže už nebylo ve Vaňáčových silách se na první místo dotáhnout.

 

„Ve snaze dohonit Egona jsme už jeli opravdu hodně. Veleskok jsem ještě ustál, ačkoliv mě samotného hodně překvapilo, jak moc jsme letěli.

 

Pak se nám auto při nájezdu do levé zatáčky těsně před cílem svezlo jako na ledě a šli jsme bokem ven z trati přímo na velký šutr, který jsme vzali pravým zadním kolem. Nezbývá než poděkovat divákům, mechanikům a také Tomáši Bičákovi za půjčení zadní nápravy z jeho auta. Bez nich bychom asi do cíle nedojeli,“ přiznal létající právník.

 

Černým koněm soutěže se mohl stát Miroslav Cais. Po pauze způsobené pracovními povinnostmi se znovu zapojil do boje o nejvyšší příčky v GA MMČR. První den nebyl v jeho podání ideální, příčinou byla vadná wastegate, kvůli které neměl motor stoprocentní výkon. „Snažili jsme se, co to šlo, ale výsledky na první rychlostní zkoušce byly špatné. Na šotolině to šlo, zajeli jsme čtvrtý čas. Až později jsme zjistili, že za vším je wastegate,“ zdůvodnil Cais.

 

Do druhého dne vyrážel na sedmém místě absolutního pořadí a jen sekunda mu chyběla na před ním jedoucího Petáka. Protože Petákovo clio by mělo být na sušším asfaltu k neporažení, soustředil se fryštácký jezdec především na udržení své příčky před Janem Votavou. Veškeré naděje však zhatila záhadná technická závada, která Caise vyřadila v RZ8.

 

 „Na přejezdu nám z ničeho nic vystřelili otáčky motoru na osm tisíc. Problém jsem konzultoval s mechaniky, kteří jako příčinu určili rozštelovanou klapku, což se mohlo stát na některém skoku. Pokusil jsem se klapku opravit, ale protože nejsem kovaný mechanik, stalo se nám to na RZ znovu. Naštěstí to bylo v prudké zatáčce, kde byla rychlost vozu nízká.

 

Když motor vyletěl do otáček, vyhodilo nás to z tratě na strom. Auto není nijak moc zničené, ale protože bylo ohlé rameno a také poškozený elektrický svazek, nedalo se již v závodě pokračovat,“ popsal dramatické události Cais a dodal: „Urychlilo to naše rozhodnutí o nasazení nového vozu. EVOo devítku bychom měli mít hotovou snad už na příští podnik mezinárodního mistrovství.“

 

Ani dva další zástupci Sportfota nespatřili cílovou rampu v Jelení zahradě. Velmi krátkou soutěž prožil Jiří Pertlíček junior. Na vítězství v Púchově navázal druhým místem na úvodní vložce. Domácí posádka manželů Trojanových se ale nevzdávala a zdálo se, že mezi těmito dvěma vozy se bude odehrávat velmi napínavý souboj. Už na RZ3 bylo všem předpokladům konec, Jiří Pertlíček junior totiž musel odstoupit kvůli poruše stálého převodu, a nenastoupil tak ani na start druhé etapy.

 

Velké trápení si prožil na tratích krumlovské soutěže Radek Mifka. Už před soutěží mu způsobila nemalé vrásky na čele špatně fungující elektronika jeho nové EVO IX. Dětskou nemoc novotou vonícího auta nedokázal nikdo před startem vyřešit, a tak se Mifka po celou soutěž potýkal s nedostatečným výkonem motoru.

 

 „Auto v některých místech najednou přestalo na půlvteřinu jet, ale to nebyl jediný problém. Celá soutěž se nám nepovedla. Všechno pro mě bylo nové – poprvé jsem jel ve velkém mistráku, poprvé na vodě, poprvé s novým autem. První vložka byla snad jediná, která se nám povedla a to i přes špatně zvolené pneumatiky. Na druhé nás vynesl jeden horizont mimo stopu a v následné zatáčce jsme šli ven. Naštěstí z toho byla jen velká časová ztráta, nechali jsme tam nějaké tři minuty,“ popsal krušné začátky Pražan.

 

 „Druhý den jsme se sice lépe trefovali do gum, ale jinak nebyl výkon optimální. Zjistil jsem, že mám špatně napsaný rozpis a úplně jsem v něj ztratil důvěru,“ konstatoval Mifka. Turbo, které zkolabovalo na RZ10, tak pro něj bylo spíše vysvobozením.

 

Dalšími událostmi, které mají motorističtí fanoušci zaznamenané ve svých kalendářích, budou následující dva podniky rallysprintového šampionátu. V rozmezí čtrnácti dnů se pojedou sprintrally v Horažďovicích (Agropa Rally) a na druhém konci republiky ve Slušovicích (Sprintrally Kopná).

           

tisková zpráva

Sportfoto.cz

 


 
 
Fotogalerie:   Rallye Český Krumlov 2006, foto Ivo Nesrovnal

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose