www.car.cz
 

PSA Peugeot Citroën: Mírný vzestup prodejů v prvním pololetí 2006
     13.7.2006 13:52 - tisková zpráva


- Celosvětové prodeje za 1. pololetí 2006: 1 764 000 vozů, nárůst o 0,6 %
- Podíl na západoevropském trhu: 14 %
- Prodeje vozů mimo západní Evropu: nárůst o 18 %


S 1 764 000 novými vozy (Peugeot 1 001 000, Citroën 763 000) jsou prodeje skupiny PSA Peugeot Citroën za první pololetí roku 2006 v mírném vzestupu o 0,6 % v porovnání se stejným obdobím roku 2005. Za druhé čtvrtletí došlo k růstu dokonce o 1,1 % s 942 000 prodanými vozy obou značek.

Západní Evropa (18 států) hlásí mírný pokles
Západoevropský trh osobních a užitkových vozů byl celkově v mírném progresu (+ 1,5 %), nicméně objednávky vozů PSA Peugeot Citroën zaznamenaly pokles o 2,2 % na 1 265 000 vozů, z toho připadlo 672 000 na Peugeot a 593 000 na Citroën. Tržní podíl skupiny činil v tomto teritoriu za zmíněné pololetí 14 % (Peugeot 7,4 %, Citroën 6,6 %) oproti loňským 14,5 % ve stejném období a 14 % na konci roku 2005. I tak figuruje PSA Peugeot Citroën jako druhý největší výrobce osobních vozů v Evropě a je na prvním místě v užitkových vozech!

Ve Francii byl automobilový trh obecně na ústupu o 0,7 %, skupina však zaregistrovala pokles o 2,9 % se 418 300 prodanými vozy. Tržní podíl skupiny ale ve Francii činil 31,1 %. Ve Španělsku si skupina držela tržní podíl 19,6 %, což značilo první místo. I přes 198 000 prodaných aut došlo k poklesu o 6,3 %. Velká Británie představuje pro skupinu třetí sílící trh, kde podíl na trhu vzrostl o 0,3 % a dosáhl tak hodnoty 10,4 % i přes klesající tendenci britského trhu obecně (o 3,7 %).

V Británii se prodalo 148 000 nových aut. V Itálii skupina prodala 140 000 aut, což proti loňskému pololetí představuje nárůst o 3,2 % a tržní podíl 9,7 %. V Německu šly prodeje skupiny nahoru o 1,2 % na 107 000 kusů a podíl na tamním trhu dosáhl 5,8 %.

Ostatní trhy – silný vzrůst prodejů skupiny
Prodeje v zemích mimo západní Evropu si připsaly celkem 592 000 nových vozů (360 000 Peugeot, 169 000 Citroën), což značí zlepšení o 3,8 % oproti polovině roku 2005.  V přepočtu to znamená 30 % všech celosvětových prodejů (loni 29,1 %).

V Latinské Americe došlo k opětovnému oživení trhů a skupina zde prodala 104 000 aut, tedy nárůst o 24 %. V Brazílii posílil trh o 10,7 %, v Argentině dokonce o 17,6 % a skupina v obou zemích prodala na 80 000 nových vozů a připsala si nárůst o 31 %.Například v Brazílii se o dobré výsledky postaralo uvedení nové motorizace flexfuel, aby prodeje skupiny v této zemi šly nahoru o 32 % s 45 000 prodanými auty, na argentinském trhu dosáhla skupina podílu už 14,9 %.

Strmě stoupal trh v Číně (o 47,1 %) a skupina si udržela své postavení budované už od roku 2004 díky společnému podniku DONFENG Peugeot Citroën Automobiles. Za pololetí 2006 prodala 100 200 aut a připsala si nárůst 38 %. Do konce roku je tak reálný předpoklad překonání hranice 200 000 prodaných vozů skupiny.  Za úspěchem stojí uvedení Peugeotu 206 v březnu a Citroënu C-Triomphe v květnu, do konce roku se očekává uvedení nového kompaktního citroënu na čínský trh.

Na vzestupu jsou rovněž prodeje skupiny ve střední a východní Evropě, konkrétně o 14 % na 112 000 vozů. V Polsku, Maďarsku, Česku, Chorvatsku, Slovinsku a na Slovensku sice trh obecně posiloval jen o 1,3 %, ale skupina v šesti středoevropských státech prodala 51 000 aut a drží tržní podíl 11,4 %. V Turecku pak prodeje šly nahoru o 3 % (tržní podíl 7,2 %).

Jaký je výhled do druhé poloviny roku 2006? V západoevropských zemích se dá očekávat překonání mírného poklesu prodejů zejména v souvislosti s uvedením Peugeotu 207 na trh. Mimo Evropu by pak měl pokračovat příznivý vývoj prodeje nových automobilů a udržení dosavadního rytmu.


Poznámka:
PSA Peugeot Citroën je s 3 390 000 vyrobenými vozy a obratem 56,3 miliard eur druhým největším producentem automobilů v Evropě v roce 2005. Skupina zahrnuje dvě značky, Peugeot a Citroën a její vozy se prodávají ve více než 140 zemích světa. Má celkem 33 závodů na světě, v nichž pracuje 208 500 zaměstnanců.


Martina Bedrnová, CITROËN Česká republika
Lucie Kučerová, PEUGEOT Česká republika

PR


 
 
Fotogalerie:   OMV ADAC rallye Deutschland 2005 od Pavla Paláčka

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose