www.car.cz
 

Liška na Bohemii dobyl Top 10, Běhálek zase dobil své Subaru
     22.7.2006 23:00 - tisková zpráva


Ačkoli Milana Lišku hned v úvodu Rally Bohemia zradila technika jeho Mitsubishi Lanceru Evo 8 a on se posléze musel složitě probojovávat ze druhé padesátky pořadí, na severočeských tratích předvedl výborný výkon, který mu zaručil první letošní umístění v top 10.

 

„V Sosnové na první rychlostní zkoušce nám praskla vývodová hřídel z mezinápravového diferenciálu a prolog jsme odjeli vlastně v nouzovém režimu – auto se chovalo jako žigulík a mnohdy přestávalo úplně jet,“ hodnotí Milan Liška vystoupení na RZ 1, v jejíchž výsledcích obsadil až 53. příčku celkového pořadí. Mechanikům se ovšem v ranním servisu podařilo závadu odstranit a plzeňská posádka Klub Fox Racing Teamu mohla v závodě pokračovat bez dalších velkých časových ztrát.

 

Přesto ani úvodní sekce rychlostních zkoušek sobotní etapy nevyšla Milanu Liškovi podle představ. „Na prvních třech vložkách, které jsme jeli na pneumatikách italského výrobce, jsme měli s gumami problém,“ vysvětluje jezdec.

 

„Potom jsme nasadili Matadory, na nichž jsme závod odjeli do konce, a byli jsme s nimi nesmírně spokojení – tam, kde se dělali defekty, my jsme gumám mohli věřit. Matadoru patří velký dík, že za přijatelnou cenu poskytuje gumy špičkové kvality.“ Ve zbytku první etapy předvedl Milan Liška výborný výkon, díky němuž, nejenže pravidelně nahlížel do první desítky, ale dokonce se propracoval až na devátou příčku absolutního pořadí.

 

A deváté místo dokázala posádka Milan Liška – Pavel Kestler hájit až do předposlední rychlostní zkoušky. Na finální vložce Rally Bohemia ovšem neodolala náporu Josefa Petáka s Renaultem Clio S1600 a propadla se na konečné desáté místo v celkovém pořadí; v klasifikaci produkčních vozů obsadila sedmé místo.

 

Pod hlavičkou Klub Fox Racing Teamu se při Rally Bohemia představila i velezkušená posádka Marcel Tuček – Václav Tesař s Mitsubishi Lancerem Evo 6. Pro mě byla Bohemka příšerně náročná a je to vidět i na výsledku,“ hodnotí svůj výkon na soutěži evropského poháru Marcel Tuček, „i když jsme počítali s tím, že to nebude žádný zázrak, protože to byla první velká soutěž s velkým autem po dvou letech - a nebudu dělat ramena - musíme na výsledek ještě chvíli počkat.“ Tuček s Tesařem se umístili na 18. pozici celkového pořadí; ve skupině N obsadili 13. příčku. 

 

Další posádka týmu Klub Fox Racing Teamu Dan Běhálek s Jaroslavem Vosádkou s vozem Subaru Impreza Sti měli „mladoboleslavskou“ soutěž rozjetou na body a ještě po dvanácté ze čtrnácti rychlostních zkoušek figurovali na čtrnácté pozici.

 

Na následující vložce ale museli skončit. „Jarda mi údajně četl pravou šest-sedm, ale já slyšel jen šest, takže jsme byli příliš rychlí, po štěrku jsme se bokem sklouzli do příkopu a spadli na nějaký kámen nebo něco jiného tvrdého a došlo k poškození prahu, blatníku a dveří,“ popisuje osudný okamžik Daniel Běhálek, který na Bohemce pokračoval v adaptaci na novou Imprezu a stejně tak si i zvykal na pro něj stále ještě nový desítkový rozpis.

 

Časy na jednotlivých rychlostních zkouškách ale naznačily, že už brzy by se mohl Dan Běhálek natrvalo zařadit do širší domácí špičky kategorie produkčních vozů. „Úplně super pro nás byl pátý čas mezi enky v pátek v Sosnové. V sobotu jsme to měli taky moc pěkně rozjeté, ale na dlouhé předposlední vložce jsme dojížděli vůz před námi a udělali jsme defekt. V autě jsme měli jen mokré gumy, takže jsme jednu museli použít a bylo to znát, protože pravý zadek pak klouzal.

 

V neděli jsme měli tři krizovky, z nichž ta poslední znamenala konec. Souvisí to s tím, že Subaru jede neskutečně rychle a já to ještě nemám v rozpisu úplně zažité. Když po rychlé pasáži následuje technická, musí mi to navigátor číst dřív, než jsme byli zvyklí. Ale neustále na tom pracujeme,“ ohlédl se Dan Běhálek za svým účinkováním na Bohemce.

 

Jezdci Klub Fox Racing Teamu se shodují v tom, že Rally Bohemia prospěl přesun rychlostních zkoušek více na sever od Mladé Boleslavi, do okolí Liberce. Mimo druhé vložky v Mladé Boleslavi, která nestála za nic, a z mého pohledu znamenala narušení kompaktnosti soutěže, byly tratě Bohemky nádherné,“ říká Milan Liška a Marcel Tuček jej doplňuje: „Uvítal jsem, že pořadatelé přesunuli rally od Mladé Boleslavi k Liberci. Soutěž se tak vrátila na velmi hezké a náročné rychlostky, které se jezdily před mnoha lety.“

 

Dalším startem pro všechny tři posádky Klub Fox Racing Teamu bude srpnová Barum rally s centrem ve Zlíně, která je kromě Mezinárodního mistrovství ČR v rally také součástí evropského šampionátu.

 

 

KLUB FOX RACING MEDIA SERVICE

 

PR 

 

 


 
 
Fotogalerie:   Autocros ve Velkém Meziříčí 2006 od Jirky Navrkala

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose