www.car.cz
 

Mostecká Race Car Challenge 2006 - Velká a úspěšná generálka na trucky !!
     14.8.2006 09:58 - tisková zpráva


Race Car Challenge 2006


Za jeden z nejhodnotnějších mosteckých závodů všech dob označili motorističtí novináři po sportovní stránce sobotní vytrvalostní boj cestovních vozů v Divizi 4 republikového okruhového šampionátu. Ten se totiž v Mostě jel v rámci Race Car Challenge 2006 zároveň jako podnik polského mistrovství i jako generálka na nedělní sprint, který je započítáván i do hodnocení šampionátu zóny střední Evropy.

 

Na roštu bylo celkem čtyřiapadesát automobilů! Střetů a výletů z trati bylo totiž nepočítaně. Hned dvakrát musel na trať Safety Car. Jako obvykle byl od samého začátku na čele stříbřitý Mercedes Benz CLK v úpravě pro DTM, který pilotovali Antonín Charouz, Jarek Janiš a Václav Nimč. Sofistikovaný stroj ale pouhých devatenáct minut před koncem závodu zůstal stát mimo trať s technickými problémy.

 

Z celkového vítězství se radovalo slovenskošvýcarské duo Milan Bezák a Andrej Studenič před rakouskou posádkou Knauss, Jurasz a Schunk a třetími Štefanem Rosinou jr. a Miro Konopkou, všichni na strojích Porsche.

 

K dalším zajímavostem soboty patřily závody cestovních i formulových vozů německé série historiků HAIGO. V obou kategoriích totiž jelo na třicet strojů! Formule vyhrál Nils-Holge Wilms na monopostu MB 90 a cestovní vozy Michael Meyer na BMW 2500.

 

Pro octavie z prestižního poháru byla sobota hlavně kvalifikačním dnem. Pole Position pro první nedělní závod získal Michal Matějovský před Jiřím Janákem a Erikem Janišem.

 

Ozdobou neděle byly rozhodně dvě bitvy pohárových octavií. Letošní desátý ročník Česká pojišťovna – Škoda Octavia Cupu v Mostě za dva týdny při víkendu tahačů skončí. Bylo tedy logické, že v předposledních dvou závodech šlo všem pilotům o maximální bodový zisk. Výrazně si tentokrát polepšil Jiří Janák, který vyhrál obě jízdy. Dopoledne byl druhý Dostál a třetí Brejla, který se odpoledne o jedno místo polepšil a třetí za ním pak dojel František Marhoul. Opět nechyběly havárie, ale ani tresty průjezdem boxy za předčasné starty, či způsobené kolize.

 

Závod Národní formule do 1400 ccm vyhrál Igor Lešínský před Michalem Procházkou a Ondřejem Loukotou. Slabší kubatura Divize 4 do 1600 ccm se stala jasnou záležitostí Aleše Jiráska před Václavem Tošnerem na fabiích, za kterými dojel jako třetí Polák Maciej Gartsecki na Fiatu Panda.

 

Déšť zkomplikoval bohatě obsazený závod cestovních vozů z Divize 4 nad 1600 ccm, který musel být zastaven, aby padesát jeho účastníků přezulo na mokro. Pro zlato si ale podle očekávání dojel Antonín Charouz na kevlarovém Mercedesu z DTM, jehož ale po celou dobu značně znervózňovali druhý Max Stanco a Maciej Marcinkiewicz na pohárových speciálech Porsche. Mezi německými historiky ze série HAIGO exceloval v cestovních vozech opět Meyer a ve formulových monopostech Wilms.

 

V polední pauze se pohárovou octavií nechal svézt Richard Genzer. Jeho kolega Michal Suchánek dostal stejnou nabídku, ale nakonec nejel. Nejen po pohledu na pobledlého a zpoceného „Geňu“, ale i proto, že si postavil hlavu a chtěl řídit sám, což vyvolalo všeobecné pobavení. Především v momentě, kdy se jízdy domáhal výkřiky do mikrofonu.

 

Program víkendu trucků bude za dva týdny opět nabitý. Diváci se mohou těšit nejen na pohárové octavie, ale i na sportovní vozy a prototypy ze seriálu Sports Car Challenge a hlavně na víc, než dvě desítky upravených tahačů, jejichž bitvy patří už patnáctou sezónu k tomu nejlepšímu, co lze v Mostě vidět.

 

Autodrom Most zve všechny příznivce ke sledování MATADOR Czech Truck Prix 2006 !!!

 

 

(13.8. 2006)

 

PR


 
 
Fotogalerie:   MČR moto + Alpe 2006 v Mostě, foto Jakub Novák

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose