www.car.cz
 

BMW Šenkýře s Dolákem v Mostě po technických potížích až deváté
     15.8.2006 11:57 - tisková zpráva


Matador Motorsport při čtvrtém pokračování seriálu mistrovství ČR v závodech na okruzích po technických potížích až devátý

 

Čtvrtou zastávkou seriálu MMČR 2006 v závodech automobilů na okruzích se stal mostecký Autodrom. Matador Motorsport Team zde startoval opět s oběma vozy BMW M3 GTR a BMW M3 a po jednom druhém a dvou třetích místech v předchozích závodech tentokrát výrazný úspěch nezaznamenal.

 

Vůz BMW M3 GTR s jezdci Dolákem a Šenkýřem se po technických potížích umístil na deváté pozici v absolutním hodnocení vytrvalostního tříhodinového závodu divize 4, druhý týmový vůz BMW M3 s posádkou Líbal, Fried hlavní závod víkendu dokončil na celkovém třináctém místě.

 

AUTODROM MOST (11.-13.8.2006)

 

S posunem z průběžného čtvrtého místa v seriálu MMČR to již od pátečních kvalifikací vypadalo velmi nadějně. BMW M3 GTR si s Michalem Dolákem a pneumatikami Matador vydobylo třetí místo a druhou řadu startovního roštu, Robert Šenkýř si v nabyté kvalifikaci na nedělní sprint zajistil v převaze silnějších vozů Mercedes, Porsche a Ferrari skvělé čtvrté místo, také ve druhé řadě startovního roštu.

 

Posádka Matador Motorsport Teamu odstartovala do hlavního tříhodinového závodu výborně. Michal Dolák spolu s Maďarem Bartou na Porsche odjel všem dalším soupeřům, první místo mezitím samozřejmě opanovala posádka AMG na voze Mercedes Benz DTM. Po hodině závodu ujel Michal i Bartovi a na druhém místě si vybudoval více než minutový náskok na třetího Bezáka na Porsche.

 

Potom však na trať kvůli odstraňování následků různých havárií několikrát vyjel Safety Car a celá trať byla dlouho pod žlutou vlajkou znamenající zákaz předjíždění. Michal podle záznamu traťových komisařů údajně dvakrát předjížděl, za což byl potrestán dvojím průjezdem boxů - trestem drive through.

 

I přes následnou drobnou kolizí s Ferarri Roberta Pergla Michal předával po hodině a půl Robertu Šenkýřovi stále na průběžném druhém místě. Zastávka v boxu však znamenala konec nadějí na stupně vítězů. Zaseklá centrální matice levého zadního kola zdržela GTR-ko v boxech téměř tři kola.

 

Robert potom dále zajížděl vyrovnané časy, musel však přesto ještě dvakrát do boxů, protože díky poruše ABS probrzdil jednu z předních pneumatik. Tým strávil dohromady v boxech téměř deset minut, což je v přepočtu necelých šest kol. Vítězné Porsche Slováků Bezáka a Studeniče projelo cílem s náskokem pěti kol….

 

Je to opravdu škoda,  po skvělých časech v kvalifikacích a výborném startu do závodu nás potkala smůla v podobě zaseklé matice kola. Kromě Mercedesu, který však stejně potom pro poruchu odstoupil, jsme za sebou s převahou drželi všechny soupeře a šli za úspěchem. Škoda i Michalových trestů drive through a kolize s Ferarri, která patrně zavinila výpadek ABS, ale i to k motorsportu patří.“ uvedl po tříhodinovém závodě šéf týmu Robert Šenkýř.

 

Na výborný výsledek dosáhli jezdci s druhým týmovým vozem BMW M3. Petr Líbal s Markem Friedem odstartovali do závodu až z 25.místa a vyrovnanou jízdou se posunuli na konečnou 13. pozici.

 

V neděli byl na programu sprint divize 4 cestovních vozů na třináct kol. Jeho start však poznamenal začínající déšť. K překvapení všech však ředitelství závodu nestáhlo jezdce zpět do boxů kvůli přezutí na mokré pneumatiky, ale nechalo jezdce trápit šest kol na slickách. Robert Šenkýř se v poli padesáti vozů pohyboval na sedmém místě. V sedmém kole byl závod zastaven a po přezutí na mokré pneumatiky znovu odstartoval v pořadí daném před jeho zastavením. Šenkýř dokončil závod na šestém místě, Marek Fried z druhým vozem BMW M3 na místě osmnáctém.

 

Bylo to trápení hlavně díky  pořadatelům. Jízda na pneumatikách bez vzorku na mokré trati je nebezpečná a jim trvalo šest kol, než se dohodli a závod zastavili. Po druhém startu mi vypověděl službu stěrač a v prvním kole jsem ztratil kontakt s vozy na třetím až pátém místě, se kterými jsem reálně mohl bojovat.Soustředil jsem se tedy na to, abych za sebou udržel tři Porsche jezdců Vonky, Konopky a Lukase.,“ doplnit ještě Robert Šenkýř.

 

Marek Fried odstartoval do sprintového závodu ze 24.pozice a dobrým výkonem se posunul na příčku osmnáctou..

 

 Další závod Mezinárodního mistrovství České republiky na okruzích se uskuteční 22.-24.9.2006 na Automotodromu v Brně. Ještě předtím se však zúčastníme posledního  závodu Mistrovství ČR do vrchu v Lanškrouně (2.-3.9.2006) . Náš tým zde bude zastupovat Petr Líbal, který bude s vozem BMW M3 bojovat o celkovou druhou příčku ve skupině A.

 

 

Tisková zpráva Matador Motorsport Teamu


 
 
Fotogalerie:   Race Car Challenge Most - MMČR D4 - M. Jenčík

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose