www.car.cz
 

Vojtěch Štajf a maďarská Budapest Rallye: konec již ve druhé erzetě
     16.8.2006 08:12 - tisková zpráva


ŠTAJF V MAĎARSKU : „ACH JO…“

 

Těžko popisovat rozměr rozladění, jaké si odvážel tým Subaru ČR – Deník Blesk z maďarské Budapest Rally. Už po druhé rychlostní zkoušce totiž musela posádka Vojtěch Štajf – Jiří Černoch po nešťastných technických potížích odstoupit. V nedělní etapě se navíc ukázalo, že evropské body tentokrát díky nezvyklému manévru domácích jezdců nevisely příliš vysoko. 

 

Ač trochu zaskočeni některými skutečnostmi, na které nebyli z předchozích „desítek“ Evropského poháru – střed zvyklí, vrhli se Vojtěch Štajf – Jiří Černoch do rychlostních zkoušek maďarské Budapest Rally s velkou vervou. Páteční prolog zvládli v osmém čase mezi vozy EP, hned druhá rychlostní zkouška sobotní etapy ale byla pro posádku týmu Subaru ČR – Deník Blesk tou poslední.

 

V jejím průběhu totiž z vozu vytekl převodový olej, takže se posádka rozhodla své Subaru Impreza Spec C odstavit. „Do servisu nám chyběla ještě jedna rychlostní zkouška, kterou bychom museli projet hodně pomalu a přesto stále riskovat další poškození citlivých součástí vozu,“ vysvětluje dvaatřicetiletý pilot. „Pomalá jízda by navíc znamenala takovou časovou ztrátu, která by nás za normálních okolností vyřadila z bojů o evropské body. Nechtěli jsme za takových okolností auto dál trápit…“

 

Už při seznamovacích jízdách bylo zřejmé, že maďarská soutěž z organizačního hlediska nesnese srovnání s dalšími letošními soutěžemi Evropského poháru – střed, které byly hodnoceny stejným koeficientem 10 (INA Croatia Delta, Bohemia, Matador). Neskonale zdlouhavé přejezdy, nedostatky v itineráři ani další detaily nedělaly maďarským pořadatelům dobrou reklamu. Klíčovým problémem se však stalo organizační schéma soutěže.

 

V sobotu to vypadalo na krásnou bitvu mezi českými a maďarskými jezdci, ve které domácí piloti nedávali našim vůbec nic zadarmo. V neděli se ale náhle výsledková listina „vyčistila“ a s výjimkou několika posádek slabších vozů se z ní všichni maďarští matadoři vytratili. Co se přihodilo?

 

„Maďaři jeli svůj šampionát jen v sobotu, neděle se započítávala jen do bojů o body v Evropském poháru,“ popisuje nezvyklou situaci Vojtěch Štajf a pak trochu rezignovaně mávne rukou: „Co nás ale zaskočilo, byla skutečnost, jak se s touto variantou vyrovnali místní jezdci. Ti totiž po sobotě hromadně opustili kolbiště se slovy, že je Evropa nezajímá a nebudou našim brát body. Navíc se jim asi nechtělo klouzat se jen po Hungaroringu, v jehož areálu se odehrávaly nedělní rychlostní zkoušky.

 

Nevím, co na to říct, jsem z jejich přístupu ale velice zklamán. Zvolené řešení mi nepřišlo úplně sportovní, diváci si v neděli asi taky moc zábavy neužili, taková soutěž nám zkrátka nepřipadala hodna vysokého evropského hodnocení. Navíc kdyby nás prapodivné úvahy místních aspoň v skrytu duše také napadly, riskovali bychom v sobotu přece jen i bez oleje v převodovce dojetí do servisu a aspoň o pár bodů dál usilovali…“

 

Nastalá situace pro tým Subaru ČR – Deník Blesk de facto znamená ztrátu nadějí na stříbro v EP, o bronzovou příčku se budou ale Vojtěch Štajf a Jiří Černoch chtít ještě pořádně s Karlem Trojanem poprat.

 

 Již teď je jasné, že k rozhodující bitvě dojde na rakouském Waldviertelu, kde na podzim bílomodré Subaru Impreza Spec C ukončí své letošní účinkování v barvách Czech National Subaru Teamu. Teď si ale chce posádka spravit chuť na domácí Barum Rally, kde hodlá potvrdit své letošní dobré výsledky a dojet si pro další cenné body do Mezinárodního mistrovství ČR.

 

Karel Špaček                                                                                    

Media team

 

 

PR


 
 
Fotogalerie:   Rallye Deutschland 2006, foto Martin Viďourek,frozentime.cz

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose