www.car.cz
 

Milan Svoboda po ohromném boji na Laudonu domácím šampionem !
     5.9.2006 23:17 - Pavel Jelínek


V neděli na kopci Laudon u Lanškrouna skončilo letošní mistrovství republiky v závodech automobilů do vrchu. A ještě ani před posledním závodem sezóny nebylo rozhodnuto o tom, kdo získá letošní absolutní titul. Rozhodovalo se mezi Milanem Svobodou a Milošem Benešem, který skončil v sobotu i v nedělní první jízdě před pelhřimovským jezdcem. Nedělní druhá jízda ale lépe vyšla Svobodovi, který přezul na nové pneumatiky a chladnokrevně svému soupeři naložil tři sekundy. Milan Svoboda tak poprvé v historii získal titul absolutního mistra.

 

Pelhřimovský jezdec a podnikatel zároveň vstoupil do letošní sezóny výborně a vyhrál absolutně hned několik závodů, když převážně na vodě dokázal porazit soupeře na mnohem silnějších strojích. Pak ale přišly i závody na suchu a Milan náskok postupně ztrácel, i když se mu stále dařilo dojíždět hodně vpředu. Před posledními závody byla situace velmi napjatá. Milan Svoboda měl s Milošem Benešem naprosto stejný počet bodů, takže ten, kdo z nich chtěl vyhrát, musel toho druhého o prvním zářiovém víkendu ve finále u Lanškrouna porazit.

 

Miloš měl navrch, má silnější a rychlejší auto, kterému vyhovuje právě lanškrounská trať s dlouhými rychlými úseky. Mně mohl teoreticky pomoci jenom déšť a mokrá trať, na které by soupeři se silnějšími vozy nemohli využít na sto procent výkon svých vozů, ale záměrně říkám teoreticky, protože v případě Miloše nejsem úplně přesvědčen o své výhodě. Miloš už několikrát v minulosti ukázal, že je na mokré trati velmi rychlý a také nesmíme zapomínat na Mirka Fajkuse, který vyhrál první mokrý trénink a také mohl míchat pořadím. Auto jsme měli připravené a nastavené už ze švýcarského Saint Ursanne, tak jsme jen provedli revizi spojky,“ líčí situaci Milan Svoboda.

 

Sobotní závod byl slunečný a i přes mojí velkou snahu o co nejlepší výsledek se mi nepodařilo Miloše porazit, vlastně jsem tomu ani sám moc nevěřil. Znám svoje a jeho časy z minulých let a oba jsme věděli, že pokud pojede s rozumem, mám minimální šanci jej porazit. Po první závodní jízdě bylo patrné, že jsem ho svým výkonem trochu překvapil,“ pokračuje Milan, který začínal v roce 1975 jezdit motocyklové soutěže a v roce 1999 pak jezdil s formulí Škoda. A zapomenout nelze ani na jeho motokárové období. V uplynulých sezónách pak jezdil kromě závodů do vrchu také na okruzích. Vloni se stal králem formulové třídy E a celkově dosáhl na absolutní stříbro. Letos se pak soustředí především na závody do vrchu, přičemž pro změnu vyráží kromě těch tuzemských také do Evropy. Ale vraťme se na Laudon.

 

„Podařilo se mi vylepšit svůj rekord na této trati o 1,5 sec a tím jsem zůstal za Milošem o 0,25 sec. Ve druhé jízdě jsem zajel na setinu stejný čas a Miloš zrychlil 0,3 sec, takže v celkovém hodnocení vyhrál Dušan Nevěřil na F3000, druhý skončil Miloš Beneš s Lucchini 3000 a já byl třetí,“ říká Svoboda.

 

Těsně za ním pak dojel Miroslav Fajkus s další plackou Lucchini 3000. Závod pak nedokončil mnohonásobný český mistr vrchařský mistr Otakar Krámský, který sice zajel absolutně nejrychlejší čas víkendu, ale nepovedl se mu první start, kdy proťal fotobuńku a pak zůstal stát.

 

 

 

Po sobotním závodě byla situace nadále velmi vyrovnaná a šance na získání mistrovského titulu byly pro Milana následovné : „Musel jsem dojet nejhůř druhý a Miloš by nesměl být přede mnou. Což je docela problém při účasti celé české špičky. Nedělní ráno a moje probuzení ale bylo velmi radostné: do střechy karavanu bušily kapky vody a mně svitla jiskřička naděje, že bych ještě měl nějakou opět silně teoretickou šanci na získání titulu,“ vzpomíná Milan na začátek rozhodujícího dne. I když jinak se samozřejmě rozhodovalo při všech předchozích závodech, kdy dokázal prohánět a někdy i porážet silné třílitrové F 3000, či sportovní prototypy.

 

V průběhu nedělního rána se pak rozhodl Otakar Krámský, že nebude startovat, jelikož mu již nešlo o body do celkového hodnocení mistrovství ČR, ale o vytvoření nového traťového rekordu, a bylo zřejmé, že trať do odpoledne neuschne. „Ale tak, jak si s námi zahrávalo počasí v průběhu celé sezony, tak si s námi zahrálo i teď. Trať do odpoledne uschla, takže jsem se rozhodl o úsporné opatření a na autě jsem nechal pneumatiky zničené v sobotním závodě a ty lepší si šetřil na poslední závod ME, který se jede za dva týdny v chorvatském Buzetu.

 

První závodní jízdu jsem zajel o dvě sekundy pomaleji, než v sobotu, a zpomalil i Miloš, který byl o jednu sekundu přede mnou. V tu chvíli jsme společně s mým skvělým mechanikem Milanem Šustrem rozhodli, že si na poslední jízdu zasloužím o trochu lepší pneumatiky …..,“ nastínil strategii i průběh první jízdy finálového závodu Milan Svoboda.

 

Domnívali jsme se, že Miloš už zrychlovat nebude, že mu sekundový náskok stačí na udržení jeho pořadí,“ doplnil Milan Šustr. Nervy na obou stranách pracovaly prý velmi silně. A tak přišla závěrečná jízda sezóny :

 

„Do poslední jízdy jsem dal úplně vše, co ve mně i v autě bylo. Podařilo se mi zajet téměř bezchybnou jízdu a v cíli jsem pak čekal, jak to vše dopadne. Přijeli všichni soupeři, kromě Faji, kterému odešel motor a tak jsme čekali s telefony v ruce, až nám naši mechanici zavolají výsledky svého snažení. Já byl napnutý jak struna, protože jsem věděl, že se mi tato jízda povedla a Miloš byl relativně v klidu, jelikož neudělal žádnou zásadní chybu a jelo se mu v pohodě,“ líčí dále s úsměvem Milan Svoboda a pokračuje : „Rozřešení přinesl telefon od mýho bráchy, který netrpělivě sledoval naše snažení na internetu. A jeho telefonát začínal slovy "ty ses utrhl ze řetězu nebo co....? Co má znamenat, ten čas?" Jaký čas ptám se, protože jsem netušil, že pořadatel funguje tak rychle a výsledky skutečně běží online.  Pak mi začal diktovat všechny časy mých soupeřů a v naprostým klidu mi sděluje, že jsem druhý za Dušanem Nevěřilem a Miloš je třetí se ztrátou dvou  sec.

 

Stále mu říkám, ať mi to zopakuje, že to není možné. Opakoval to snad pětkrát a pak se mě ptá : "Co to znamená v celkovým hodnocení?" Zatlačil jsem slzy štěstí a pak mu říkám :    "To znamená, že titul absolutního mistra ČR v závodech automobilů do vrchu máme v kapse !!!!"

 

Pak se samozřejmě k Milanovi nahrnuli soupeři s gratulacemi. Takto dramatický závěr sezóny snad ještě nikdy v historii tuzemského šampionátu nebyl. Na druhou stranu není pochyb o tom, že si titul Milan zaslouží. Vždyť s dvoulitrovou formulí dokáže porážet mnohem výkonnější vozy. A nebyla by ostuda, kdyby za dané situace skončil celkově až třeba čtvrtý, či pátý.

 

„Přiznám se, že jsem tomu do poslední chvíle nevěřil, ale nevzdal jsem to. Byl to krásný boj rozdílné techniky a rozdílných nervů, které v tomto případě asi rozhodly. Náš letošní triumf jsme oslavili hned večer po příjezdu domů. Sice jsme byli všichni velmi unavení, ale štastní,“ zakončil povídání Milan Svoboda, mistr republiky v závodech do vrchu pro rok 2006 a současně samozřejmě i mistr formulové třídy E.

 

Za necelé dva týdny jej ještě čeká start na závodu ME v chorvatském Buzetu. Také v průběžném pořadí Evropy si vede slušně a drží se mezi šesticí zcela nejrychlejších.

 

 

 

Pavel Jelínek,

www.car.cz, www.motormix.cz

Tisková informace J.S.C. Racing Pelhřimov

V Brně 5. září 2006

 

 

Tým :               JSC racing Pelhřimov

Jezdec :            Milan Svoboda

Mechanik :       Milan Šustr, Luboš Klubal,

Propagace :      JSC studio Pelhřimov, Jan Heřmánek, Pavel Jelínek a MotorTip

Technická podpora : ing. Jiří Svoboda, Marek Bureš

Partneři :          Q8 Oils, JSC hydraulika Pelhřimov, JSC studio Pelhřimov, Top Oil Horšovský Týn, Komako Pelhřimov, Montanna Pelhřimov, Chmelař velkoobchod elektro Humpolec, Vydavatelství 999 Pelhřimov,

 

Oficiální týmové stránky : http://www.jscracing.cz/

 

Milan Svoboda – jezdec

 

Datum narození: 25. 3. 1964

Národnost: česká

Stav: ženatý

Bydliště: Pelhřimov

Povolání: podnikatel v oboru hydraulika

Hobby: motorismus

Oblíbené jídlo: svíčková s knedlíkem

Oblíbený nápoj: dobrá slivovice

Oblíbený vůz: Subaru Impreza WRX STI

Oblíbená muzika: Kabát, Argema

Šťastné číslo: 13

První start: 1975 - motocyklové soutěže

Start formule: 1999 - formule Škoda

 

2006 – zisk  titulu absolutního mistra Česka v závodech do vrchu

 


 
 
Fotogalerie:   Laudon 2006 MR ZAV -sobotní závod od Pavla a Tondy Malého

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose