www.car.cz
 

GT3 v Mugellu: Déšť zhatil naděje na dobré umístění Lacka s Jiříikem
     18.9.2006 09:05 - tisková zpráva


Nepříznivé počasí, problémy s nastavením i tvrdost soupeřů pohřbily naděje české dvojice Adam Lacko a Jaromír Jiřík na dobré umístění v posledním závodě premiérového ročníku GT3 v Mugellu.

Adam Lacko a Jaromír Jiřík doufali v lepší výsledek ve druhém závodě GT3 v italském Mugellu. Adam Lacko do něj startoval z výborné třetí pozice, naplnily se ovšem nepříznivé předpovědi a stejně jako včera večer i dnes před polednem skrápěl trať hustý déšť. Česká dvojice tak spíše bojovala se svým vozem Corvette Z06 GT3, u něhož nefungovala kontrola trakce.

Adam Lacko po startu udržel 3. místo a v jednu chvíli se dokázal probojovat i na místo druhé. Auto ovšem v porovnání se včerejškem příliš nefungovalo, bylo hodně neotáčivé a tak se Adam pomaličku propadal až na místo sedmé, až vše ukončil „bodyček“ jednoho z Viperů v poslední zatáčce okruhu, po němž se Adam Lacko ocitl ve štěrkové bezpečnostní zóně.

Podařilo se mu vůz sice dostat zpět na trať, ale až na 17. pozici. Jaromír Jiřík pak už stihl předjet jen pár soupeřů a dostal českou dvojici na výsledné 14. místo v cíli.

Race 2:  14. místo

Adam LACKO
„Po startu bylo hodně vody a auto se v porovnání s prvním závodem chovalo o dost hůř. Bylo neotáčivé a hodně se hrnulo v zatáčkách. Při nájezdu na cílovou rovinku mne jeden z Čiperů vytlačil až na trávu a auto se stalo neovladatelné. Musel jsem projet celou štěrkovou zónu a objet ji po vnější straně po trávě. Tam jsem hodně ztratil a auto předával okolo 20. místa.

Šampionát GT3 je hodně příjemné svezení, auto se dobře řídí a 40 aut na startu je pro diváky i jezdce zajímavá záležitost.“

Jaromír JIŘÍK
„Auto dneska prakticky vůbec nefungovalo. Je pravda, že jsme závod odjeli na stejných pneumatikách jako ten včerejší a opět bez kontroly trakce Při střídání jsme byli domluveni, že mne do sedačky připoutá Adam, ale připletl se k tomu ještě jeden mechanik a to nás opět trochu zdrželo. Věřím, že se panu Charouzovi podařilo domluvit s panem Callawayem a příští sezónu už pojedeme v českém týmu, určitě by příprava byla lepší"

 

BPA

GT3: Dnes 23. místo, ale zítra start ze druhé řady! - (16.09.06)

Při své premiéře za volantem vozu GT3 se Adam Lacko blýskl třetím nejlepším časem ve druhé kvalifikaci, když v první Jaromír Jiřík na starých pneumatikách zajel třicátý čas. V prvním závodě českou posádku potrápilo zamlžené okno.

Těsně před začátkem kvalifikace na dnešní večerní závod zapršelo a česká dvojice se rozhodla vyjet do tréninku na mokrých pneumatikách, které ovšem už nebyly z nejnovějších a Jaromír Jiřík na nich dokázal zajet až 30. čas. Ten české dvojici přisoudil stejnou pozici na startu do dnešního večerního závodu.
Druhou kvalifikaci na osychající trati Adam Lacko odjel téměř celou na stejných pneumatikách jako Jaromír Jiřík. Až na posledních pět minut nechal corvettu přezout na slicky a v jediném měřeném kole zajel třetí nejlepší čas, to znamená start ze druhé řady a tedy velmi nadějnou výchozí pozici do zítřejšího závodu.

První závod v sobotu v podvečer rozjížděl Jaromír Jiřík. Díky výbornému startu se hned po stratu dokázal dostat přes deset soupeřů, ale brzy musel zastavit v boxech se zamlženým předním oknem, které potrápilo všechny vozy týmu Carsport Callaway. Špatný výhled z auta sužoval českou posádku prakticky po celou délku závodu. Na mokré trati byla handicapem rovněž absence kontroly trakce. I tak se dokázal Adam Lacko ve druhé polovině hodinového závodu probojovat na 23. místo.

Přímo v Mugellu je přítomen také Antonín Charouz, který bude jednat s panem Reevesem Callawayem o provozování kompletního týmu pro příští sezónu a další vzájemné spolupráci. Česká dvojice v Mugelu pilotuje Corvette Z06 GT3 Charouz Racing Systemu. Regule ukládají každému z týmů nasazovat do závodu tři vozy. Těmi v současné době Charouz Racing System nedisponuje a proto český vůz jede pod hlavičkou nizozemského týmu Carsport Callaway.

Free practice 1: 22. místo – 2:03.991
Free practice 2: 11. místo – 2:00.593

Qualifying 1:  30. místo – 2:21.506
Qualifying 2:  3. místo – 2:06.529

Race 1:  23. místo

Adam LACKO
„Na moji část kvalifikace trať osychala, proto jsme se rozhodli zůstat na starých pneumatikách a suché obout až na posledních 5 minut. Stihl jsem objet jen jedno měřené kolo, ale povedlo se.“

„S mlžením předního okna se potýkaly všechny corvetty v našem týmu. Z auta nebylo moc vidět, ale jet se s tím dalo. Podle časů jsme se drželi na úrovni ostatních corvett, a to i přes to, že jsme jeli bez kontroly trakce. Už se těším na zítřejší závod. Raději bych ale jel na suchu.“

Jaromír JIŘÍK
„Do kvalifikace jsme nastoupili s obutím, na kterém jsme auto dostali. Byla to nějaká tvrdá směs a auto vůbec nezatáčelo, čemuž odpovídal i 30. čas.“

„Start do závodu se mi povedl a dostal jsem se přes dost aut, ale hned potom se mi začalo mlžit přední okno. Corvetta bohužel nemá žádné výdechy ventilace na přední okno ani jeho vyhřívání. Mechanici mi ještě před startem okno otřeli, ale i tak jsem musel po pár kolech zastavit, čímž jsme ztratili skoro celé kolo a začínali od nuly. Jízda bez kontroly trakce je nepříjemná, motor má velký točivý moment a je těžké ho udržet na trati. Snad bude zítra lepší počasí, měli bychom skvělé pozice na startu využít

 

BPA


 
 
Fotogalerie:   24 hourse de France 4x4, foto Jan Percl

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose