www.car.cz
 

Světová premiéra nového Touranu v Paříži
     26.9.2006 08:23 - tisková zpráva


 

  • Bestseller s novým designem a motorem TSI
  • Maska chladiče a světlomety ve stylu Eosu
  • Parkovací asistent vůz sám zaparkuje
  • Jediný MPV s motorem TSI se zdvojeným přeplňováním

 

Praha, 25. září – Volkswagen Touran přichází s atraktivnějším vzhledem, spoustou technických novinek a špičkovým motorem TSI. Nejnovější verze wolfsburgského bestselleru bude představena na nadcházejícím autosalónu v Paříži a na český trh přijde v prosinci letošního roku. Oblíbené MPV bude prvním vozem značky Volkswagen vybaveným unikátním parkovacím asistentem, s nímž se parkování stává hračkou i na minimálním prostoru.

 

Nový Touran je zepředu snadno rozpoznatelný podle chromované lichoběžníkové mřížky chladiče, nového nárazníku a zajímavě vykrojených světlometů. Na přání dodávané bi-xenonové adaptivní světlomety jsou navrženy ve stylu Eosu. Touran druhé generace charakterizují i nová koncová světla a zadní nárazník, jehož tvar koresponduje s předním. Výčet zajímavých novinek završují četná zdokonalení v interiéru a rozšíření sériového vybavení. V průběhu roku 2007 bude do vozu montována nejvýkonnější verze zážehového motoru Twincharger s výkonem 125 kW (170 k), která se tak v Touranu objeví vůbec poprvé. Výkon tohoto sportovního a přesto úsporného motoru bude sériově přenášen dvojspojkovou převodovkou DSG. Ihned při svém uvedení na trh bude nový Touran vybaven motorem 1.4 TSI s výkonem 103 kW (140 k), který převodovku DSG dostane na přání.

 

Systém Park Assist sám zaparkuje vůz v necelých 15 sekundách

 

Unikátní parkovací systém Park Assist (zahrnující i parkovací čidla vpředu a vzadu) umožňuje po pouhém stisknutí tlačítka řidiči zaparkovat nejdéle v 15 sekundách i v těch nejobtížnějších prostorových podmínkách. Při rychlostech do 30 km/h detekuje ultrazvukový senzor parkovacího systému volný prostor po obou bocích vozidla a řídicí jednotka podle něj vypočítává optimální cestu pro spolehlivé zaparkování. Park Assist ukazuje řidiči na displeji počáteční polohu vozu a po zařazení zpátečky vůz zavede nejdéle v 15 sekundách do parkovacího místa. Jediné, co musí řidič dělat, je ovládat plyn a brzdy, řízení směru obstarává systém zcela sám.

 


Nové materiály včetně nerezové oceli a dokonalé bezpečnostní prvky

 

Nový materiál potahů a další stylistické změny dodávají interiéru nového Touranu ještě kultivovanější vzhled. Například střední přístrojový panel zdobí štít z nerezové oceli a podobně je ozdobena i odkládací schránka nad střední konzolou. K sériovému vybavení patří audiosystém RCD 300 s MP3 kompatibilním přehrávačem CD. Ani po stránce bezpečnosti nedochází k žádným kompromisům. Přední a hlavové airbagy se montují sériově, stejně jako elektronický stabilizační systém ESP s omezováním náklonu vozu i rozkývání přívěsu. Sériovým prvkem je i poloautomatická klimatizace climatic. Komfort základní verze Conceptline zvyšuje nové vybavení interiéru designu Media.

 

Zdokonalení také u verzí Trendline a Highline

 

Dekorativní prvky z nerezové oceli jsou ještě výraznější u verze Trendline, jejíž interiér je zdoben lištami a má sportovnější výbavu Energy. Nová generace  Touranu od svého předchůdce samozřejmě přebírá řadu příjemných a praktických prvků, jako např. možnost sklopit opěradlo předního sedadla spolujezdce tak, že poslouží jako praktický stolek.

 

Verze Highline už tradičně označuje nejkomfortnější stupeň výbavy. U nového Touranu se vyznačuje 16“ litými koly z lehké slitiny designu Magny Cours, automatickou klimatizací climatronic, elegantní výbavou interiéru, jejíž součástí je i nejvýkonnější verze audiosystému RCD s osmi reproduktory.

 

Kromě systému Park Assist, pomocníka pro usnadnění rozjezdu do kopce, denních světlometů a bi-xenonových světlometů s odbočovacími světly, nabízí nový Touran na přání i variabilní zavazadlový prostor se dvěma integrovanými odkládacími schránkami a navigační systém s DVD.

 

Twincharger o výkonu 140 koní s převodovkou DSG

 

Nejsilnějším novým agregátem pro nový Touran je motor 1.4 TSI se zdvojeným přeplňováním dodávající výkon 103 kW (140 k), který byl poprvé použit u Golfu GT. Tento inovativní motor přeplňovaný turbodmychadlem i mechanickým kompresorem umožňuje novému Touranu maximální rychlost 198 km/h při spotřebě pouhých 7,5 l/100 km. Jako základní zážehový motor je k dispozici 1,6litrový agregát o výkonu 75 kW (102 k). Nejvýkonnější vznětový motor 2.0 TDI dodává 125 kW (170 k). Základním vznětovým motorem je 1.9 TDI se 77 kW (105 k) a dále 2.0 TDI 103 kW (140 k). Všechny agregáty s výkonem od 77 kW mohou být kombinovány s dvojspojkovou převodovkou DSG, kterou mnoho expertů považuje za nejsportovnější a nejekonomičtější převodovku na trhu.

 


Interiér nabízející až sedm sedadel a zavazadlový prostor 1989 litrů

 

Inovativní uspořádání sedadel nového Touranu se vyznačuje výjimečnou flexibilitou. Tři lehká sedadla ve druhé řadě lze snadno a rychle nastavovat – podélně posouvat i diagonálně přesouvat, sklápět či vyjímat. Touran může být na přání dodáván se třemi řadami sedadel. Pokud nejsou dvě samostatná plnohodnotná sedadla ve třetí řadě používána, mohou se snadno složit do podlahy zavazadlového prostoru. V závislosti na konfiguraci sedadel může objem zavazadlového prostoru dosáhnout hodnoty až 1989 litrů.

 

 

Touran si vysloužil pověst velmi užitečného pomocníka pro soukromé i pracovní aktivity. Kromě dalších rysů to je díky široké řadě inovativních motorů a převodovek, vynikající flexibilitě a značné kapacitě jeho interiéru. Na českém trhu jsou velmi oblíbené verze N1 s možností odpočtu DPH. Ihned po uvedení na trh se Touran stal nejprodávanějším MPV vozem v Německu a s 11% tržním podílem je i jedním z nejprodávanějších MPV v Evropě. Také v Česku patří ve své třídě k bestsellerům.

 

 

 

Import Volkswagen Group

 

PR 


 
 
Fotogalerie:   WTCC 2006 - závod F3000 v Brně, foto Pavel Jelínek

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose