www.car.cz
 

Touareg s novým designem a inovativními technologiemi
     26.9.2006 09:05 - tisková zpráva


 

·        Světová premiéra nového Touaregu v Paříži

·        Vysoká bezpečnost, nový design přídě a zcela nový zážehový motor V8 s přímým vstřikováním

·        První systém ABSplus zkracuje brzdnou dráhu v terénu až o 20 %

 

 

Praha, 25. září – Na nadcházejícím pařížském autosalonu se představí nový model prestižního SUV Volkswagen Touareg, který bude na český trh uveden začátkem příštího roku. Nový model přichází s celkem 2300 inovovanými díly a změnil se i jeho design, zejména na přídi. Tu nyní charakterizuje mřížka chladiče ve tvaru erbu (podobně jako Eos nebo nový Touran) a výrazně tvarované světlomety. Mezi technickými novinkami je řada unikátních řešení. Jako první model značky Volkswagen je poháněn zážehovým vidlicovým osmiválcem s přímým vstřikováním paliva FSI o výkonu 257 kW (350 k).

 

ABSplus. Systém ABSplus, vyvinutý a patentovaný automobilkou Volkswagen, je světovou novinkou. Patří k sériovému vybavení a dokáže zkrátit brzdnou dráhu vozu na nezpevněném povrchu až o 20 %. Současná SUV ztrácejí při intenzivním brzdění na písku, štěrku a jiném nepevném povrchu stabilitu a řiditelnost, čímž se podstatně prodlužuje brzdná dráha. Inovativní systém kontroly trakce ABSplus nahrnuje částečky nepevného povrchu před částečně zablokovaná kola, čímž vytváří jakýsi brzdicí klín, který podstatně zvyšuje intenzitu brzdění, aniž by snižoval stabilitu a řiditelnost vozu.

 

Front Scan (snímání před vozem). Neméně inovativním systémem je Front Scan, jak byl nazván adaptivní tempomat s nově koncipovaným zařízením pro sledování rozestupu a zastavování vozu. Systém vybavený radarovým měřením automaticky zpomaluje a zrychluje vůz v mezích, které byly předem definovány podle dopravních podmínek. Systém, u Touaregu použitý poprvé, dokáže vůz v kritických situacích zcela zastavit. Novým rysem je také systém omezení délky brzdné dráhy, který předvídá kritické situace a preventivně připraví brzdný systém k rychlému zásahu.

 

Side Scan (boční snímání). Další z pomocných systémů poprvé prezentovaných s novým Touaregem je systém sledování změny jízdní dráhy, který monitoruje prostor okolo vozu a za ním a při přejíždění mezi jízdními pruhy varuje řidiče před možnou kolizí.

 

Inovovaný systém ESP. Inovace elektronického stabilizačního systému zahrnují náhradu pneumatického brzdového asistenta spolehlivějším hydraulickým, preventivní zvyšování tlaku v brzdách při náhlém ubrání plynu, aktivní ochranu proti převrácení karoserie (ARP) zvyšující stabilitu vozu, podporu brzdění na mokru prostřednictvím „stíračů“ brzdových kotoučů, opatření proti „vadnutí“ brzd dodatečným zvyšováním tlaku v brzdách a logiku pro zlepšení chování vozu při jeho nedotáčivosti.

 

Paket pro jízdu s dynamickou odezvou. Touareg mistrně zvládá jízdu v těžkém terénu a zároveň nabízí i komfort a sportovní agilitu sedanu.

Dosud byla tato dynamika dosažitelná jen se speciálním sportovním podvozkem u modelů s klasickými ocelovými pružinami. Nyní je volba sportovního podvozku možná také u modelů s pneumatickým pérováním. „Paket pro jízdu s dynamickou odezvou“ přidává ještě tvrdší stupeň k existujícímu režimu „Sport“ v nastavení adaptivních tlumičů pérování. Zvýšení dynamiky a bezpečnosti jízdy se kromě jiných opatření dosahuje také zesílením stabilizátorů, regulací tlumení podle pohybů volantu a modifikací pneumatických tlumičů a řídicího softwaru. Komfort jízdy je u modelů se sportovním podvozkem stejný jako u normálních.

 

Snímač proti převrácení. Tento nový prvek pasivní bezpečnosti zjišťuje odklon vozidla od okamžitého směru jízdy a rychlost změny odklonu a na jejich základě zjišťuje, nedochází-li k nebezpečí převrácení vozu. Jeho údaje se srovnávají s daty ze senzoru akcelerace, který je součástí ovládání airbagů. Pokud srovnání údajů ukazuje na nebezpečí převrácení, automaticky se aktivují čelní, boční i hlavové airbagy, aby se snížilo nebezpečí zranění posádky.

 

Audiosystém Dynaudio. Novinky jsou i ve výbavě určené pro zábavu: Touareg je první SUV na světě, který může být vybaven audiosystémem dánského specializovaného hi-fi výrobce Dynaudio. Jeho hlavními přednostmi jsou nezkreslený hi-fi zvuk, deset špičkových reproduktorů, desetikanálový zesilovač a výstupní výkon 620 W.

 

Přístroje: Nový multimetr pro multifunkční displej poskytuje detailnější a plně barevnou informaci. Displej má přehlednější uspořádání a navigační znaky zobrazuje trojrozměrně. Navíc na něm mohou být dokonale zobrazovány údaje z nových typů vybavení, například systému Front Scan.

 

Motor V8 FSI. Inovován byl také pohon Touaregu, který nyní může dostat první zážehový vidlicový osmiválec s přímým vstřikováním paliva FSI značky Volkswagen. Nový motor V8 FSI dodává výkon 257 kW (350 k) a maximální točivý moment 440 Nm. Nabídku zážehových jednotek doplňuje motor V6 FSI s 206 kW (280 k). K dispozici jsou i tři přeplňované vznětové agragáty s přímým vstřikováním TDI, které jsou všechny opatřeny částicovým filtrem DPF. Jsou to řadový pětiválec s výkonem 128 kW (174 k) a vidlicový šestiválec a desetiválec s výkony 165 kW (225 k) resp. 230 kW (313 k).

 

Design přídě vozu: Příď nového Touaregu byla kompletně přestylizována, beze změny zůstalo jen víko kapoty. Nový Touareg je na první pohled rozeznatelný podle chromované mřížky chladiče ve tvaru erbu, která je pro nejnovější modely Volkswagen typická a je jejich nezaměnitelným stylistickým znakem. Druhým nápadným rysem jsou originálně tvarované kryty světlometů, které mohou být na přání bi-xenonové a také adaptivní s odbočovacími světly. I ty nesou výrazný stylistický prvek nejnovějších modelů Volkswagen, například Eosu, kruhové vykrojení na spodní hraně. Už první pohled prozrazuje, že designéři podstatně přetvarovali i přední nárazník. Otvory pro vstup vzduchu jsou ozdobeny chromovanou mřížkou a integrovaná mlhová světla poslouží při snížené viditelnosti. Vnější zpětná zrcátka mají aerodynamičtější tvar.

 

Design zádě vozu: Úpravy se dotkly i zádě vozu: nový zadní spoiler zlepšuje aerodynamiku, koncová a brzdová světla jsou technicky zdokonalena a na přání dodávaný barevný kryt koncových světel má dokonalejší provedení. Úpravou zadního nárazníku a koncovky výfuku designéři docílili sportovnějšího „střihu“ zádě.

 

Design boků vozu: Siluetu nového Touaregu jasně identifikují nová litá kola a aerodynamické kryty vnějších zpětných zrcátek. V nabídce jsou nové metalické barevné odstíny šedá „Atacama“, šedá „Mountain”, modrostříbrná  „Artic”, stříbrná „Leaf”, „Galapagos-Anthrazit“ a lak s perleťovým efektem červená „Sierra“.

 

Sedadla: Pro nový Touareg jsou nabízena sedadla v základním a komfortním provedení. Sedadla potažená kombinací látky a kůže (“Cricket”) a celokožená (“Nappa”) se dají rozpoznat nejen podle potahu, ale i podle konstrukce. Oba typy jsou také odlišné od sedadel v základním provedení. U všech provedení byla zásadně přepracována zadní sedadla. Jsou o osm kiligramů lehčí a když se sklopí dopředu, vytvoří rovnou plochu mezi opěradly předních sedadel a zavazadlovým prostorem.

 

 

Import Volkswagen Group

 

 

PR 


 
 
Fotogalerie:   WTCC 2006 - závod F3000 v Brně, foto Fr. Kocman

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose