www.car.cz
 

Premiéra v Paříži: CrossGolf kombinuje SUV s MPV
     27.9.2006 13:16 - tisková zpráva


 

·        Nový design karoserie ve stylu kompaktního SUV

·        Interiér s vysokou variabilitou a svěžími barvami odvozený od Golfu Plus

 

 

Praha, 27. září – Další světovou premiérou na letošním pařížském autosalonu bude nová verze Golfu nazvaná CrossGolf. Nový CrossGolf spojuje jízdní vlastnosti kompaktního SUV s univerzálností malého MPV a tím definuje novou třídu vozů crossover. Podobně jako jeho menší bratr CrossPolo i CrossGolf vytvořili specialisté značky Volkswagen na zdokonalování a vývoj speciálních modelů.

 

 

Zaměření: SUV neboli Sports Utility Vehicle (sportovní užitkový vůz nebo spíše vůz pro volný čas) je vlastně civilnější verzí nekompromisně off‑roadového vozu, s nímž CrossGolf sdílí „všudeprůchodnost“. Za rok 2005 se v Evropě prodalo 480 000 kompaktních vozů SUV. MPV neboli Multi Purpose Vehicle (tedy víceúčelový vůz) označuje velkoobjemový rodinný vůz. CrossGolf svým prostorným interiérem a variabilností nabízí přednosti i tohoto segmentu. V roce 2005 se v Evropě prodalo téměř 1,4 milionu modelů MPV. Nový CrossGolf se svou inovativní koncepcí spojuje výhody obou těchto tříd, tedy SUV i MPV. V tomto ohledu nemá srovnatelnou konkurenci.

 

Nový CrossGolf, dodávaný výhradně s pohonem předních kol, je odvozen od modelu Golf Plus Sportline. Proto také přebírá praktické detaily jako sklopná sedadla, která mohou být dokonce podélně posouvána, sklápěcí stolky na opěradlech předních sedadel a pod sedadly umístěné odkládací schránky, zvýšenou polohu sedadel i rozměrné zadní výklopné dveře. Tato pozoruhodná novinka svým vnějším vzhledem připomíná SUV – jejími charakteristickými znaky jsou speciální boční ochranné panely, oddělené nárazníky, o 20 mm větší světlost vozu korepondující s rozměrnými 17“ koly a mnoho dalších detailů.

 

Při svém uvedení na český trh plánovaném na začátek roku 2007  bude CrossGolf k dispozici se dvěma zážehovými motory (1.6 a 1.4 TSI) a dvěma turbodiesely (1.9 TDI a 2.0 TDI) s výkony od 77 kW (105 k) do 103 kW (140 k). Jeho stabilizační systém ESP bude podobně jako u všech Golfů vybaven systémem eliminace nedotáčivosti a ochranou proti rozkývání přívěsu spolu se systémem ABS s brzdovým asistentem. Sériově bude opatřen šesti airbagy a klimatizací Climatic.

 

Vnějším vzhledem se CrossGolf od klasického Golfu Plus liší řadou úprav. Zejména výrazný je nový barevný odstín stříbrná „Ice“ , nové nárazníky a integrované ochranné panely kolem celé karoserie vyrobené z velmi kvalitního uhlíkového kompozitu v barvě saténově anthrazitová. Ochrannými kryty jsou opatřeny také prahy, podběhy kol, rám dveří a samozřejmě i nárazníky.

 

Design přídě: Vysoce kvalitní obložení rámuje spodní otvory pro vstup vzduchu a integrovaná, sériově dodávaná mlhová světla. Střední část nárazníku je tvarována jako ochranný kryt podvozku a je zvýrazněna stříbrnou barvou. Její klínovitý obrys pokračuje ve V-prolisu kapoty.

 

Design zádě: Stejně nápadný je i zadní nárazník, rovněž vybavený stylizovaným ochranným krytem podvozku, který se stal populárním znakem SUV – svou značnou šířkou dominuje celému nárazníku. I jeho stříbrný odstín podtrhuje robustní sílu nového CrossGolfu.

 

Silueta: Sériový střešní nosič má stříbrný chromovaný povrch. Výrazným prvkem designu jsou 17palcová litá kola. S oběma těmito jasně zářícími prvky vhodně kontrastuje tmavý ochranný obklad, který dává siluetě nového CrossGolfu nezaměnitelný výraz. Také podběhy kol jsou lemovány, podobně jako u úspěšného CrossPola. Ochranné obklady souvisle pokračují od podběhů kol ke středům nárazníků a podél prahů. Tam mají zvláště silný efekt, protože horní hrana dveří je rovněž obložena a vizuálně navazuje na podběhy. Boční hrana dveří je také kryta, zejména kvůli ochraně proti poškození při neopatrném otevření dveří vedle stojících vozů.

 

Rovněž interiér nového CrossGolfu upoutá kontrastními barvami. Designéři připravili speciální styling interiéru, který zaujme výběrem materiálů a barevnosti potahů sedadel, výplní dveří i příslušenství přístrojové desky.

 

Sedadla: Vnitřní strana sedadel a opěrky rukou mají potah s čtverečkovaným dezénem, který barevně kontrastuje s boční a zadní stranou sedadel. Zadní strana opěradel předních sedadel nese odklápěcí stolky a odkládací kapsy. I pod sériově dodávanými sedadly naleznete praktické odkládací schránky. Čalounění interiéru má stejný barevný odstín jako funkční plochy sedadel.

 

Kokpit: Jedním z charakteristických znaků CrossGolfu je kovově stříbrná přístrojová deska. Osm zde umístěných ventilačních výdechů je na rozdíl od Golfu Plus ozdobeno rámečky v metalickém odstínu stříbrná „Ice“ . K sériovému vybavení patří tříramenný volant, který je stejně jako hlavice řadicí páky potažen kůží. Hlavice řadicí páky (ne u verze s DSG) má speciální tvar a sériové vybavení obohacuje velké množství odkládacích přihrádek, obklad dveří s logem CrossGolfu, pedály v kvalitním hliníkovém provedení a koberce v kontrastním odstínu zelené.

 

Rozměry interiéru: Stejně jako u Golfu Plus i interiér nového CrossGolfu se vyznačuje neobyčejnou variabilitou a vynikající ergonomičností. Pro řidiče i předního spolujezdce je výhodná zvýšená poloha přístrojové desky a vyšší umístění sedadel než v „klasickém“ Golfu (vpředu o 7,5 cm a vzadu o 8,5 cm) – to vyvolává pocit prostornosti podobný tomu, jaký poskytují kompaktní SUV. Tento dojem ještě umocňuje vysoký strop interiéru (vpředu 100,7 cm a vzadu 97,6 cm). Navíc CrossGolf nabízí předním i zadním cestujícím dostatek pohodlí pro nohy. To však není vše: v závislosti na poloze mohou být zadní sedadla vzájemně oddělována, podélně posouvána a sklápěna, takže velikost zavazadlového prostoru se může měnit od 395  do 505 litrů a se sklopenými zadními sedadly může dosáhnout až 1450 litrů. I podlaha zavazadlového prostoru je variabilní: pokud se nastaví do vyšší ze dvou možných poloh, vznikne přídavný zavazadlový prostor.

 

CrossGolf bude dodáván se dvěma zážehovými a dvěma vznětovými motory. Základní zážehový motor dodává výkon 77 kW (105 k) a základní diesel TDI 77 kW (105 k). Oba nejvýkonnější agregáty (1.4 TSI a 2.0 TDI) dosahují shodně výkonu 103 kW (140 k). Zvláště pozoruhodný je Twincharger 1.4 TSI, který se díky zdvojenému přeplňování může chlubit neobyčejně vysokým točivým momentem a velmi dynamickou charakteristikou, přičemž je i vysoce úsporný. Oba diesely TDI jsou opatřeny částicovými filtry a mohou být spojeny s dvojspojkovou převodovkou DSG s přímým řazením.

 

 

PR

 

 


 
 
Fotogalerie:   WTCC 2006 - závod F3000 v Brně, foto Pavel Jelínek

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose