www.car.cz
 

Příbramský víkend snů pro létajícího novináře : ŠTAJF VICEMISTREM REPUBLIKY!
     9.10.2006 08:13 - tisková zpráva


Příbram, 8.10. 2006

 

 

VÍKEND SNŮ: ŠTAJF VICEMISTREM REPUBLIKY!

 

Nad očekávání skončila domácí sezóna pro posádku týmu Subaru ČR – Deník Blesk Vojtěch Štajf - Jiří Černoch. Do Příbrami odjížděl tým s cílem bojovat o třetí příčku v Mezinárodním mistrovství ČR v rally, výtečný a disciplinovaný výkon však dovedl posádku bílomodrého Subaru Impreza Spec C N11 dokonce k stříbrnému stupínku!

 

Po přidělení startovního čísla tři snili již před startem Rally Příbram Vojtěch Štajf s Jiřím Černochem o třetí příčce i v cíli této soutěže. Třetí příčka by jim totiž s velkou pravděpodobností zajistila i cennou třetí pozici v konečném zúčtování letošního Mezinárodního mistrovství ČR. K dobytí této mety však bylo zapotřebí splnění několika důležitých předpokladů. Tím nejzákladnějším bylo zajištění dobré kondice a spolehlivosti vozu Subaru Impreza Spec C.

 

 Skvělý tým mechaniků proto měl před soutěží plné ruce práce, nesměla být opomenuta žádná součástka, která mohla pozlobit, vše muselo být zkontrolováno či vyměněno. Tým Subaru ČR – Deník Blesk právě na přípravu vozu klade čím dál větší důraz, vždyť úspěšné tažení posledních měsíců je spojeno i s angažováním odborníků prvořadé kvality, jako jsou Jan Kubíček či specialista na složitou elektroniku závodního vozu Mick Kehl.

 

Když pak i tyto málo mediálně viditelné opory týmu schválily nastavení vozu pro podmínky soutěže, byly na řadě testovací jízdy. Ani tady nebylo nic zanedbáno a vůz před rozhodující bitvou sezóny najezdil přes sto zkušebních kilometrů. Když po tom všem odjel tým na vlastní soutěž, vědomí nezanedbání ničeho důležitého dodalo dostatečné sebevědomí i posádce.

 

„Do rally jsme vstoupili naplno – všechny pozice v první trojce konečného pořadí MMČR jsou velice cenné, a tak bylo jasné, že ani soupeři nám nic neodpustí,“ vysvětluje druhý čas z úvodního testu dvaatřicetiletý pražský pilot.

 

„Auto šlapalo jako hodinky, nebyl důvod jet pomalu. S ohledem na naše průběžné umístění v šampionátu bylo důležité držet se zejména Arazima s Trojanem, suverén celé sezóny Václav Pech jel i tentokrát fantasticky a nikdo z nás ostatních mu nestačil. Úkol se nám dařilo plnit velmi slušně, v těsném boji jsme nejčastěji drželi pozici za Arazimem a před Trojanem. Byli jsme ale pouze ve vteřinkách, o našem vysokém tempu svědčil i náskok na ostatní soupeře (včetně dalšího z velkých soků Jandíka), který se rychlostku od rychlostky zvyšoval.

 

Na sedmém testu jsme se dotáhli k Vaškovi Arazimovi jen na pár desetinek, naopak Karel Trojan už na nás ztrácel čtrnáct vteřin . V tuhle chvíli se jelo na náročný Vystrkov, což je úzká a místy zákeřná rychlostní zkouška, možná vůbec nejtěžší z celé soutěže. Ještě ke všemu lehce sprchlo, a tak jsme raději zvolili trochu opatrnější styl jízdy než soupeři. Trojanovi se stalo větší riziko osudným – havaroval. Bylo nám ho líto, ale i takový je náš sport, jednou jsi dole a jednou nahoře…

 

Nás Karlovo vyklizení pozic nepřímo vyneslo vzhůru - třetí pořadí za duem Pech - Arazim náhle vedlo k titulu vicemistrů republiky právě pro nás! V tu chvíli bylo třeba začít jet trochu víc hlavou, být ve střehu, zda třeba starší z Václavů nezačíná stahovat náskok toho mladšího, zároveň jsme si museli hlídat vlastní výkon a třetí příčku. I přitom jsme ale udrželi tempo, které znamenalo zvyšování náskoku na soupeře ze zadních pozic…zkrátka se dařilo! Zpětně to teď vypadá jako idylka, snadné to ale vůbec nebylo…“ 

 

Jak již bylo popsáno pilotem, letošní tradičně vyrovnané boje Štajf – Trojan zaznamenaly další plichtu, když po zaváhání pilota Subaru na Barum rally teď obdobně chyboval jeho velký soupeř. Ve zbytku soutěže už nejúspěšnější posádky žádné překvapení nepřipustily a v pořadí zakonzervovaném z okamžiku Trojanovy havárie (a vlastně předurčeném už startovními čísly) dojely až do nedělního cíle.

 

Pak už na cílové rampě mohly pro posádku týmu Subaru ČR – Deník Blesk začít oslavy titulu vicemistrů republiky, které však byly zatím skromnější, než by si zasloužily být. Na středočeské soutěži v posledních letech etablovaný systém závodění sobota – neděle nedává k oslavám velký prostor, neboť hned druhý den po cíli následuje pondělí, tedy téměř pro všechny pracovní den.

 

Velké oslavy titulu vicemistrů tak zatím tým Subaru ČR – Deník Blesk odkládá, raduje se ale nepopsatelně. „Když jsem začínal v roce 1999 se závoděním za volantem, hned jsem bojoval ve své třídě o titul vicemistra republiky. Před příbramskou rally jsem k úspěchu potřeboval zajet dobrý výsledek, zároveň mi musela pomoci i souhra určitých výsledků soupeřů. Kompletně to tehdy vyšlo, tak jak jsem si vysnil, no a letos se zkrátka historii povedlo zopakovat,“ užívá si euforii šťastný Štajf.

 

„Završili jsme nejlepším možným způsobem sezónu, kterou i přes slabší chvilky považujeme za opravdu báječnou. Tímhle úspěchem jsme navíc dokázali, že vozy Subaru Impreza, ač jich je tu zatím málo, jsou konkurenceschopné i v našich podmínkách. Moc bychom proto chtěli poděkovat především podpoře společnosti Subaru ČR, bez které bychom na tento úspěch nedosáhli, hodně nám pomohli i naši další partneři…

 

Je to velké množství lidí, kteří nám pomáhají, teď je určitě vhodná doba na vyslovení velkého díku jim všem, vyjmenovat je ale všechny bychom asi ani nedokázali. Našim fanouškům v každém případě slibujeme, že i v dalších závodech letos i napřesrok se budeme snažit je nezklamat a předvádět dobré výkony. Po letošku si nemůžeme dávat menší cíle než alespoň obhajobu vydobytých pozic, s autem novější evoluce bychom totiž rádi stačili i nejmodernější technice konkurenční značky!“

 

Letošní statečné auto posádky Vojtěch Štajf - Jiří Černoch bude možné ještě uvidět v akci na rakouské Waldviertel rally, kde se loni týmu moc líbilo a kde by Vojta s Jurou rádi završili i letošní reprezentační působení. Poslední soutěž v národním šampionátu vyšla posádce náramně, auto zůstalo nepoškozené, rakouskou soutěž si proto nadělí všichni tři tak trochu za odměnu…

      

 

Karel Špaček

Media team

 

PR


 
 
Fotogalerie:   A1GP Brno 2006 - Pit Lane od Martina Folty

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose