www.car.cz
 

Smolný brněnský Epilog pro Honzíky
     25.10.2006 09:43 - tisková zpráva


Smolný Epilog

Ve slunečném sobotním odpoledni se na startovní řošt brněnského atodromu postavilo více než padesát vozidel. Startoval Alfa Romeo Epilog 2006. V polovině třetí desítky, avšak pátý ve své třídě stál Renault Clio v barvách Commerz Racingu s netradičním malováním na kapotě.

Krokodýla Mad Croc tentokrát nahradili hrdinové z filmu Ro(c)k Podvraťáků, kteří přijeli dvěma generacím Honzíků fandit při šestihodinovém vytrvalostním závodě.

Již od tréninků provázely Clio technické problémy. I přes ně dokázal Jarda ml. porazit v kvalifikaci vozy z vyšší výkonnostní třídy, například cupové BMW 1, které má oproti Cliu o téměř 100 hp vyšší výkon a o polovinu větší obsah motoru než Clio. Dále pak speciály Porsche a BMW GTR, M5 a M3 a většinu dvoulitrové konkurence.

Od dopoledních hodin hostil Commerz Racing herce a tvůrce filmu Ro(c)k Podvraťáků. Vojta Kotek, Jiří Mádl, Michael Beran, Petr Janda, Karel Janák a další si se zájmem prohlíželi závodní vůz, boxy, pitlane a jiná místa kam se běžný smrtelník jen tak nedostane. O zážitek se jim postaral Jaroslav Honzík st., když jim nabídl svezení po závodní dráze. Po absolvování okruhu ve voze, který se výkonovými parametry blíží závodním speciálům, vystupovali hosté mírně pobledlí, avšak s úsměvem na rtech.

Procházka po startovním roštu plném závodních speciálů také nepatří mezi všední zážitky. Herci a tvůrci Ro(c)ku Podvraťáku si se zájmem prohlíželi závodní vozy, počínaje speciálem DTM, přes Porsche a Ferrari až po Lada VAZ. Na roštu naposled popřáli štěstí celému týmu a vydali se na další zajímavá místa okruhu. Z obslužné komunikace, hned za svodidly, si mohli na projíždějící vozy málem sáhnout.

Start do závodu se odehrál v relativním klidu, až na pilota jednoho Ferrari si byli všichni vědomi že vytrvalostní závod se nevyhrává v první zatáčce. Bohužel technické problémy na Cliu se nepodařilo vyřešit a vůz musel pro palivo průměrně jednou za čtvrt hodiny.

Jarda ml. odřídil první dvouhodinovku na samé hranici možností, přes četné zastávky v boxech neztrácel kontakt se soupeři. Po dvou hodinách byl vystřídán Jaroslavem starším, který se potýkal se stejnými problémy a navíc ještě s neprofesionální spoluprací s vedením závodu.

Do poslední třetiny se volantu opět ujal Honzík mladší. Scénář předchozích čtyř hodin bohužel pokračoval beze změny. Stručné shrnutí by mohlo znít takto: předjet soupeře, načerpat palivo, dojet soupeře, předjet ho a opět do boxu.

Díky bojovnosti jezdců a vytrvalosti týmu mechaniků se povedlo dokončit závod na pátém místě v kategorii do 2000 ccm a na dvacátém sedmém celkově

Odpovídá Jaroslav Honzík ml., jezdec:

 

Ze šesti hodin závodu si strávil ve voze čtyři. Jak se nyní cítíš?

No bylo to dost peklo, těšil jsem se jak budu moct bojovat o pořádné umístění ve třídě a místo toho jsem byl více v boxech než na trati.

 

Neustálý boj s technikou musel být psychicky vyčerpávající, jak jsi to zvládal?

Na začátku první dvě hodiny mě to dost štvalo a chtěl jsem odstoupit, ale táta mi řekl ať se alespoň projedeme, takže zbytek závodu už jsem bral spíše jako souboj s časem.

 

Před dvěma týdny jsi startoval s nachlazením, povedlo se ti nemoc doléčit?

Už se cítím líp, ještě pořád to ale není ono a uvidím co mi v pátek řekne doktorka.

 

Kdy začneš s přípravou na další sezónu? V jakém voze by si chtěl jezdit, popřípadě jakou soutěž?

Myslím,že není realné jet s vozem s jakým bych chtěl jet já, už kvůli financím. Ale rád bych jel nějaké závody nějaké kvalitní soutěže v zahraničí. Moc bych si přál jezdit v jiných zemích a na jakém autě či v jaké soutěži to už záleží na financích bohužel.

 

Rád bych si osobně zkusil nový Clio cup nebo Carrera cup či nějaké vytrvalostní závody. Uvidíme, nyní je důležitá hlavně škola. S přípravou na sezónu to udělám jinak než v předchozích ročnících, začnu už teď a budu si udržovat kondici.

 

Odpovídá Jaroslav Honzík st., jezdec a manager týmu:

 

Na dráze jste strávil jen polovinu doby co Váš syn, přesto dvě hodiny v závodě musejí být vyčerpávající. Jak jste zvládal vytrvalostní závod?

Za normálních okolností, by to bylo OK, ale s těmi problémy kolem nádrže, to bylo hodně

Frustrující a nebýt našich přátel od filmu, asi bychom to zabalili.

 

Místo plánovaných dvou  zastávek v boxech  jste jich absolvovali neuvěřitelných dvacet tři. Co na voze nepracovalo správně?

Auto má od loňska 80 ti litrovou nádrž a my jezdili jako na PET flašku! Prostě jsme to nedokázali odstranit, i když všichni udělali maximum! Jednou to šlo, pak zase ne?! Dovedete si představit, že předjedete své soupeře a po pěti kolech jedete do boxu? Hrůza! Vše technicky předěláme, protože se ukázal šlendrián výrobce nádrže!

 

I přes stávkující techniku jste dokázali dojet na pátém místě v kategorii. Jaký je to pro Vás výsledek?

Dvoulitrová třída je tradičně nejnabitější a konkurence Audin ST a Alf Romeo poslední specifikace je obrovská, nemluvě o Renaultech, které mají 250 ti koňové kity.

Normálně bych asi páté místo bral, ale my na Epilogu vždy obsazujeme bednu! Takže jsem zklamán.

 

Jeden drive-throught trest Vám byl špatně signalizován, kdo udělal tuto chybu?

Jasně maršálové, kteří tresty ukazují u věže! Nebo musí tým na signalizaci upozornit jako to udělali posléze.

 

V jakých závodech uvidíme Commerz Racing startovat příští rok?

To je ještě daleko! Ale něco už projednáváme, víte sám, že záleží hlavně na partnerech, kteří jsou ochotni se na nákladech také podílet. A těm bych rád i touto cestou poděkoval, že s námi spolupracovali a doufám, že i budou!

 

 

 PR


 
 
Fotogalerie:   

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose