www.car.cz
 

Před Dakarem 2007 na slovíčko s Elisabete Jacinto...
     15.11.2006 11:07 - tisková zpráva


Portugalská amazonka mezi dakarskými truckery stane na startu nejtěžšího maratonu i v roce 2007, a znovu jako příslušnice těžké vozy. Po loňském neúspěchu, kdy došlo ke zničení vozu po havárii, sice nezměnila barvy (i nadále ji budeme potkávat v zářivě oranžové), ale změna značky stála přinejmenším za krátký rozhovor. Renault Kerax byl vystřídán další dakarskou klasikou, vozem MAN řady L.

 

Elisabete, poslední tři Dakary jsme tě vídali za volantem Renaultu, ale do nadcházejícího ročníku vyrazíš za volantem vozu MAN. Proč ta změna?

 

Náš projekt s Renaultem dospěl do svého konce. Potřebovali jsme už nový soutěžní kamion a továrna renaultu v Madridu, odkud náš vůz pocházel, byla zavřena. Na nové auto jsme tak už neměli šanci dosáhnout. Změna to byla jistě nutná. MAN je navíc dobré a spolehlivé auto, na Dakaru mívalo v posledních letech slušné výsledky. Můžeme na vývoji spolupracovat s továrnou a navíc portugalský importér značky projevil zájem o spolupráci se mnou při tomhle dobrodružství.

 

Ale z Afriky jste původně odjížděli bez vašeho kamionu, který tam zůstal. Naše týmy mají s dobýváním havarované techniky své zkušenosti. Jak to bylo ve tvém případě?

 

Nakonec se to podařilo, ale až v červnu. Sehnala jsem asistenci, která sem nakonec auto dotáhla, ale bylo to skutečně obtížné. Lidé v Mauretánii z auta ukradli skoro všechno, ale auto jako takové tam nakonec zůstalo. Stálo nás to spoustu peněz i potíží.

 

Jaké jsou vůbec základní parametry tvého nového auta?

 

Váží 9 tun, motor má výkon 450 koní. Má velmi dobré rozložení vah mezi přední a zadní nápravu a kdybych chtěla a cítila se na to, jel by i 150 km/h.

 

Jak bys charakterizovala silné a slabší stránky nového auta?

 

Řídí se opravdu velmi snadno, hlavně v písku, dobře zrychluje a pilota poslouchá. Slabou stránkou je odpružení, tady musíme zapracovat na tlumičích. Byli jsme teď v Maroku na soutěži zvané AMV Shamrock a nemohli jsme ji dokončit. Tlumiče odešly velmi brzy a na tvrdých pistách plných děr se s autem nedalo závodit. S tlumiči musíme rychle něco udělat, ale nějaké zkušenosti už máme.

 

Všiml jsem si, že máš konečně k dispozici asistenční kamion. Pročpak jste si vybrali právě tuhle obrovskou verzi s vojenskou kabinou? A bude dělat asistenci pouze tobě, nebo i někomu jinému?

 

Ten kamion patří portugalské firmě Hydraplan, která je dealerem značky MAN. Budeme jej sdílet se dvěma jezdci na quadech. Vybrali jsme si ho, protože byl docela levný a je to velmi solidní a spolehlivé, kvalitně postavené auto. Se mnou pojede mechanik Rui Porelo v soutěžní posádce, k tomu budu mít ještě jednoho právě v asisťáku. Tým mám letos dobrý.

 

Můžeš odhadnout, kolik jste ušetřili nákladu tím, že máš servisní kamion?

 

Určitě je to více než 300-400 kilo. Ale stejně si plno dílů vezu sebou pro případ, že se něco porouchá na trati speciálu. Jeden nikdy neví. Doprovodný kamion mi odlehčí hlavně na náhradních pneumatikách.

 

Co všechno ještě musíte do startu Dakaru stihnout?

 

Vylepšujeme maličkost,i a samozřejmě tlumiče musejí být úplně nové a jinak udělané.

 

 

 

Díky za rozhovor,

 

 

Jiří Vintr, www.motormix.cz, www.car.cz


 
 
Fotogalerie:   Setkání mistrů, Sosnová 2006, Ivo Nesrovnal

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose