www.car.cz
 

Koncept Tiguan : Světová premiéra v Los Angeles
     29.11.2006 12:21 - tisková zpráva


Volkswagen představuje studii nového modelu Tiguan
Vyroben v Německu: Koncept Tiguan představuje design plný síly a čistoty
Všestranný talent: Koncept Tiguan přenáší ideu Touaregu do jiné třídy
Čistá síla: Koncept Tiguan disponuje zcela novým „čistým turbodieselem“ (Clean TDI)

• Praha, 29. listopadu – Odpočítávání nového Tiguanu začalo: Koncem příštího roku přijde Volkswagen na trh s „menším bratrem Touarega“. Nové SUV z Wolfsburgu přichází jako vysoce variabilní společník pro všechny cesty, terény a do všech situací. První náznaky, jak tento model – audemars piguet replica ve většině verzí s pohonem všech kol – bude vypadat, Volkswagen představil počátkem roku 2006 v Berlíně jako „Concept A“. Přední maska, světla, kapota, přední nárazníky a blatníky naznačily příchod Tiguanu a ukázaly, kterým směrem povede jeho další vývoj. Jeho další stupeň uvidí návštěvníci nadcházejícího autosalonu v Los Angeles. Na „LA Auto Show“ se totiž bude konat výjimečně včasná světová premiéra konceptu Tiguan, jež nabídne další pohled na SUV, které dorazí ke svým prvním majitelům do dvanácti měsíců.
• Koncept představovaný v Los Angeles je poháněn „čistým turbodieselem“ (Clean TDI), zcela nově vyvinutým vznětovým motorem další generace. V tomto dieselu budoucnosti spojil Volkswagen různé systémy, aby dále znatelně snížil produkované emise. Jedním z těchto systémů je „katalytický konvertor NOx“, který ve srovnání s dnešními motory redukuje emise oxidů dusíku až o 90%. “Čistý turbodiesel” od VW tak splňuje i ty nejpřísnější emisní limity na světě.
• „Čistý turbodiesel“ představený v konceptu Tiguan je také jednou z prvních součástí ofenzivy BLUETEC, kterou společně iniciovaly automobilky Volkswagen,  Audi a Mercedes-Benz. Cílem tohoto partnerství je zavést koncept BLUETEC jako jednotnou značku pro ekologicky čisté a úsporné vozy s dieselovými motory. BLUETEC označuje vznětové agregáty, které splňují i ta nejpřísnější omezení ve Spojených státech amerických. Použité technologie, které individuálně vyrábějí zúčastnění výrobci, slouží k redukci oxidů dusíku – jediné látky, jejíž výskyt ve zplodinách je vyšší, než je tomu u zážehových motorů. Partnerství BLUETEC bylo spuštěno v nedávné minulosti právě s ohledem na blížící se autosalon v Los Angeles.

KONCEPT TIGUAN PODROBNĚ
Koncept Tiguan je charakteristický designem plným síly a čistoty, designem, který je vlastní pouze německým automobilům
• Síla:  „Bylo pro nás velmi důležité, aby vůz vypadal silně a svalnatě. To pro nás mělo nejvyšší prioritu,“, vysvětluje Klaus Bischoff, designér zodpovědný za exteriér konceptu Tiguan a pozdějšího sériového modelu a pokračuje: „Terénní vůz vyžaduje dlouhou kapotu a vzpřímený vzhled, který mu propůjčuje sebejistotu a sílu.“
• Koncept Tiguan jako sebejistý model přichází, navíc s vysokou užitnou hodnotou, dospělý a rafinovaný. Přenáší ideu Touarega – vysoce schopného cestovního vozu a SUV – do jiné třídy. Tiguan se nezastaví tam, kde normální cesta končí. Zvládá jízdu oběma světy – na asfaltových cestách i v terénu. Design konceptu Tiguan, speciálně připraveného pro autosalon v Los Angeles, to ukazuje zcela jasně.

DESIGN PŘEDNÍ ČÁSTI

Typická přední maska konceptu Tiguan v trojrozměrném designu
• Typický, důvěrně známý, sympatický Volkswagen. Přesto je vše nové, dále rozvinuté. „Propůjčili jsme přední masce konceptu Tiguan efektní kontury. Přestože jsme pokročili o krok vpřed, stále zachováváme stejné prvky představené na nových modelech v nedávné minulosti,“ říká Klaus Bischoff. www.watchcenter.org Jedná se o takové detaily jako například tmavě eloxovanou optiku přední masky, která kontrastuje s barvou karoserie, mřížku v masce chladiče se dvěma dominantními integrovanými vodorovnými vzpěrami, nebo o chromovaný rámeček mřížky. To vše dokonale harmonizuje s předními světly a nárazníkem.
• Kapota motoru navazuje na xenonové světlomety a propůjčuje vozu soustředěný výraz. Výrazný styling konceptu Tiguan podtrhují i mohutně tvarované nárazníky pod světlomety, které jsou po stranách osazeny mlhovými světly ve vlastních rámečcích. 
• Čistota: Typický charakter přední části vozu však návrháři dosáhli hlavně dokonalou souhrou všech designových součástí. Celek
1,85 metru širokého, 1,69 metru vysokého a 4,40 metru dlouhého konceptu Tiguan demonstruje čistotu forem a proporcí, díky které vůz zřetelně vystupuje „v džungli velkoměsta“ z řady většiny SUV.

DESIGN SILUETY
Boční linie – od předních světlometů k zadním světlům – jako perly na náhrdelník navlékají
k sobě dobře promyšlené designové prvky
• Kromě malých symbolů VW na devatenáctipalcových kolech není na Tiguanu při pohledu ze strany žádné logo, které by prozradilo, že jde o Volkswagen. Přesto je na první pohled zřejmé, že se jedná o model této značky, a zejména z této perspektivy se jeví jako bratr Touaregu. Je také ihned jasné, že toto SUV má evropský, německý původ. Čistota a síla jsou vyjádřeny zřetelnými oblouky blatníků, linií oken, která směrem k zádi stoupá, povrchem dveří a nárazníků, který je opět trojrozměrný, a charakteristicky navrženými C-sloupky.
• Pneumatiky: Protože je koncept Tiguan studií, designéři si pohráli také s pneumatikami, devatenáctipalcovými plášti z vývoje Continentalu. Jejich hlavním rysem je oranžový pruh pod profilem pneumatiky, který ladí s barvou vozu a zdůrazňuje velikost plášťů. Kola z lehké slitiny si zachovávají stejnou antracitovou barvu jako dekorativní prvky karoserie a jsou konkrétním návrhem pro pozdější sériově vyráběný model.

DESIGN ZADNÍ ČÁSTI
Klasický design SUV vyjadřuje kompetenci a nabízí bezpočet praktických výhod
• Design zadní části vozu je pro Volkswagen typický. I zde by se ale dalo říci: Typický a přesto kompletně jiný. Typický, protože základní konstrukce zadních světel vychází z modelů Eos nebo Passat Variant. Jiný, protože celkový vzhled se ubírá novými směry – strmě zkosené zadní dveře jsou protaženy daleko do nárazníků a jsou designovou částí, která spojuje klasické prvky SUV se současnými městskými formami. Pod dveřmi je prostor na registrační značku. Nejnižší část nárazníku není lakovaná, což koresponduje se vzhledem přední části vozu. Zvláštností pak je integrovaný difuzér a tmavé koncovky výfuků po stranách.

INTERIÉR
Velká panoramatická střecha zaplavuje variabilní a prostorný interiér světlem
• V interiéru se designéři studie drželi černé, stříbrné a oranžové barvy. V černé jsou provedena kůží čalouněná sedadla, přístroje, výplně dveří, dekorativní prvky a kožený volant. Ve stříbrné barvě jsou vyvedeny například kliky dveří a části přístrojové desky. Oranžovou barvu pak mají ozdobné švy na kožených částech interiéru a ozdobný vzorek pneumatiky na sedadlech. Důvodem, proč i v tmavém interiéru konceptu Tiguan převládá příjemná atmosféra, není jen jeho design, ale i průhledná, 1,34 metru dlouhá a 0,85 metru široká panaromatická střecha.
• Kdo se usadí v tomto voze, ihned pozná, že se jedná o dobře promyšlený, ergonomicky navržený a prostorný interiér. Koncept Tiguan nabízí pohodlné sezení na všech pěti místech, zadní sedadlo může být podélně nastaveno a může být asymetricky sklopeno. Po jeho sklopení se koncept Tiguan promění v MPV a je v něm možné převážet až 2,5 metru dlouhý náklad.
• Další fakta a technické inovace týkající se tohoto nového modelu Volkswagen budou oznámena v prvním čtvrtletí roku 2007. Tou dobou se Tiguan však už samozřejmě nebude označovat slovem „koncept“.


PR


 
 
Fotogalerie:   Koncept Tiguan před světovou premiérou v LA

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose