www.car.cz
 

Britská rallye : Prokop s Tománkem utekli z auta, stojícího napříč
     3.12.2006 10:11 - tisková zpráva


Devátou příčku v kategorii S1600 (41,5 sekundy za ostříleným Maďarem Bútorem) okupují po dvou etapách Wales Rally GB Martin Prokop s Janem Tománkem. Bohužel obrovskou smůlu si na britské šotolině vybrali hned na úvodním testu, kde dosáhli poslední času. Postupně se však posouvali výše výsledkovou listinou a během druhého dne si polepšili o dalších dvacet míst.

Pro Martina Prokopa a Jana Tománka skončila sezona JWRC už v Turecku, takže Wales Rally GB skýtala optimální příležitost porovnat se s juniorskou konkurencí, s nezatížením případné ztráty mistrovských bodů. Tato vize dosažení co nejlepšího výsledku v kategorii S1600 se však rozplynula už v polovinu úvodního testu.

"V průběhu vložky jsem začal cítit, že máme defekt na levém zadním kole. To mělo samozřejmě vliv na jízdní vlastnosti a po jednom nečekaném sklouznutí jsme se dostali do hodin. Auto stálo napříč cestu, zařadil jsem zpátečku, ale s autem nešlo pohnout a nešlo ani vyřadit,“" popsal dramatický incident jihlavský jezdec.

"Jelikož se stále nedařilo auto, které stálo napříč cesty, posunout, s Jendou jsme museli rychle vyskočit a varovat za námi jedoucí posádku, aby nedošlo k případné srážce. To se naštěstí podařilo, posléze nám pomohli vůz odstranit z cesty pořadatelé. Snažili jsme se převodovku rozchodit, což se po chvíli podařilo a i s defektem jsme pokračovali do cíle" dodal Martin.

Posádka jihlavského týmu Jipocar Racing ztratila na vítězného Grönholma téměř devět minut, na lídra JWRC Wilkse 7,5 minuty, což znamenalo poslední příčku klasifikace. V dalším průběhu dne se již Martin Prokop zařadil na místa, která před startem očekával. Vrcholem byl druhý čas v S1600 za Meekem na třetím testu, cenné byly i skalpy A. McRae, Sandella, Solowowa či Hänninena na zbylých zkouškách.

"Opravdu jsem byl se závěrem prvního dne spokojený. Nastavení citroënu fungovalo excelentně, což se promítlo do časů. Bohužel poslední test jsme podle očekávání odjeli asi hodinu na juniorskými posádkami a za tmy a občasné mlhy se dost ztratilo,“" uzavřel hodnocení prvního dne Martin Prokop. Ve večerním servisu mechanici týmu Jipocar Racing vyměnili na autě převodovku.

Pětapadesátá příčka po první etapě opět znamenala nadále pozdní startovní pozici a reálnou možnost dojet na vložce některého ze slabších soupeřů. To se naštěstí v druhé etapě nestalo. "Do etapy před námi startoval Bettega s fiestou, ale tomu hned na úvodním testu praskla spojovačka, takže se tím problém vyřešil,“ oddechl si jihlavský mladík.

Navíc Martin nebyl zcela ve své kůži, dopoledne často chyboval a částečně se trápil. Nepřálo mu ani počasí. "Pokaždé, když jsme odstartovali, začalo pršet. Na řadě míst dokonce nestíhaly stěrače. Bylo to hodně nevyzpytatelné, přiznal Martin.

Při druhých průjezdech se Martinovy pocity výrazně zlepšily, což se bohužel neodrazovalo na zajetých časech. "Vše dokonale vycházelo, nechyběla trakce a jelo se fakt rychle. Relativně slabší časy proti juniorům proto přičítám neustálým změnám podmínek na trati," uzavřel jezdec týmu Jipocar Racing a dodal: "Zítra již budeme juniorům zase o kus blíže, takže se s nimi zkusíme dále porovnat. Rádi bychom pokořili i Bútora. Během dneška jsme na něj najeli asi minutu a půl."

Poslední etapa Britské rally obsahuje 112 ostrých kilometrů na známých testech Brechta a Trawscoed. Ty se však jedou z větší části opačně proti loňskému ročníku.



Jipocar Racing
www.martinprokop.com

 

PR


 
 
Fotogalerie:   Pražský Rallysprint od Pavla Malého

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose