www.car.cz
 

Ginaf Rally Power se vrací na Dakar ve velkém stylu
     16.12.2006 10:30 - Pavel Jelínek


Jan de Rooy nebude jediný s vozym Ginaf a nezávislým zavěšením kol. Tým Ginaf Rally Power je zpět, silnější než kdy jindy, má toho hodně natestováno, inovací plný ranec a i ambice poskočily o trochu výše. Krom trojice de Rooyových Ginafů a dvojice soukromých Ginafů s tuhými nápravami jsou vypraveny hned tři identické speciály Ginaf X2222 SP s motorem Caterpillar, čtvrtý pojede se stejným agregátem, ale bude ve specifikaci 2005.

 

Vozy Ginaf X2222 udělaly řádný rozruch poprvé v roce 2004, kdy se tým mladého ředitele několika dealerství Ginafu Wufa van Vinkela zformoval. Výsledkově se však neprosadil, složitá konstrukce nezávisle zavěšených kol s hydropneumatickým pérováním potřebovala další vývoj a i otázka jezdecké vyzrálosti hrála svou roli. O rok později byly oba vozy vybaveny motory CAT C18 o výkonu 950 koní a mamutím točivým momentem 3250 Nm.

 

Potýkaly se však s nepřízní osudu – ať už z technického hlediska, spotřeby (jestli byl některý z kamionů horkým kandidátem na vyschlou nádrž v „žíznivé“ etapě do Tichitu, pak to byl právě tento Ginaf). V roce 2006 tým nestartoval – v honičce za pozicemi při podávání přihlášek měl smůlu. Byl zrovna ve fázi hledání nového sponzora a nechtěl si dovolit finanční ztráty z titulu neschopnosti dostát později finančním závazkům vyplývajícím z účasti. Svůj vůz tak tým pronajal Anne Kiesovi, který se Dakaru zúčastnil jako součást týmu Hutten.

 

Dakaru 2007 se tým zúčastní se třemi identickými kamiony nové generace a čísly 513, 530 a 531. Základem se stala přestavba Kiesova kamionu na novou homologaci, při níž vůz ztratil několik stovek kilogramů (mluví se dokonce o tuně!), byl dále vyladěn podvozek, systém pérování byl zachován. Motor víc koní nepotřeboval, ale na základě poznatků samotného de Rooye byl vyladěn pro lepší průběh točivého momentu. Tým absolvoval hned několik testovacích štací v Chateau Lastours na jihu Francie i v tuniské poušti. Vozy mají novou, úhlednější a odlehčenou hliníkovou nástavbu, s nimiž vypadají jako přerostlé terénní buggy. Nezávislé zavěšení kol obstarávají komplety Timoney. Příčná ramena se však od de Rooyových tvarově liší vzhledem k instalaci jiného typu pružení.

 

Ostré vozy na Dakaru 2007 budou pilotovat bývalý motocyklista Arjan Brouwer, Wuf van Ginkel a třetí auto povede Frits Kiggen, který zároveň poveze část doprovodného materiálu a bude vystupovat v úloze tzv. rapid assistance. Tým však vypravuje i dva šestikolové asistenční kamiony Ginaf X3331 (hydraulické pérování zadních tuhých náprav). Jeden bude sloužit přímým potřebám týmu, druhý se bude jmenovat Ginaf rally Service a svou pomocí bude obhospodařovat všechny Ginafy na Dakaru (de Rooy si servisní zázemí zaštiťuje sám, ale v případě nutnosti bude pomoženo i jemu).

 

 K týmu se připojí ještě Holanďan Rob Vink s Ginafem po týmu AD Sport, specifikace 2005 a bude tak využívat společného servisního zázemí. Ginaf tak využívá úspěšného konceptu firmy Renault, která vždy na Dakar vysílá servisní kamion, jehož hlavním úkolem je transport náhradních dílů pro ostatní Keraxy v soutěži i mimo ni.

 

Kdo slyší o Ginafu poprvé, musí se rozhodně smířit s tím, že na Dakaru 2007 o malé, ale zajímavé značce uslyší hodně a často. Tým Ginaf Rally Power hovoří o jasném cíli umístit se v TOP 10 a rozhodně nejde o cíl nereálný. De Rooy pak míří úplně nejvýše.

 

Jiří Vintr

 


 
 
Fotogalerie:   Ivo Kaštan a Dakar 2006, foto archiv týmu

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose