www.car.cz
 

Chybějící dálnice D8 se bude muset zatím objíždět
     22.12.2006 18:08 - tisková zpráva


Dálnice D8
Ředitelství silnic a dálnic ČR připravuje kvůli absenci dálnice D8 přes České Středohoří ojedinělou akci v řízení dopravy. Po dobu následujících tří let se totiž bude jednat o jediný nedálniční úsek na trase do východní části Německa. Mezi Lovosicemi a Ústím nad Labem budou stanoveny dvě objízdné trasy, které budou sloužit jako alternativa k 17 km dlouhému plánovanému úseku dálnice.

Ředitelství silnic a dálnic ČR prosí motoristy o pochopení ohledně rekonstrukcí vozovek na silnicích I/8, I/30 a R63 v oblasti Českého Středohoří. Úprava vozovek nezbytně předchází situaci, která nastane po zprovoznění nových úseků dálnic D8 a A17, které spojí Ústí nad Labem s Drážďany.

"Právě finišujeme se stavbou dálnice D8, koncem prosince otevřeme její předposlední úsek mezi Ústím nad Labem a státní hranicí s Německem v délce 23,5 km. Zbývá nám tak již jen poslední úsek mezi Lovosicemi a Řehlovicemi, jehož stavbu jsme, vzhledem k protahování správních lhůt u některých řízení a podávání odvolání ze strany občanských sdružení, schopni dokončit nejdříve v roce 2009 nebo 2010. Otevřením předposledního úseku však očekáváme zvýšený zájem řidičů o jízdu po dálnici mezi Prahou a Drážďany a proto jsme v předstihu přistoupili k úpravě komunikací mezi dvěma novými konci dálnice D8. Bude se tak jednat o předposlední úsek, který je třeba dokončit k dálničnímu propojení Prahy s Drážďany, ale i Berlínem, Dánskem atp. Po dokončení úseku ke státním hranicím s Německem se dá očekávat zvýšení intenzity dopravy na dálnici D8, což může znamenat dopravní komplikace v oblasti posledního nedokončeného úseku 0805 mezi Lovosicemi a Řehlovicemi.

Jelikož tuto stavbu jsme schopni s ohledem na blokování výstavby ze strany občanských sdružení dokončit nejdříve v roce 2009, musíme do tohoto roku ovšem zajistit, aby doprava plně fungovala na stávajících alternativních trasách. Za tímto účelem proto ŘSD ČR rozhodlo o usměrnění dopravních proudů pomocí dopravního značení na stávajících trasách. Hlavním záměrem je, abychom na obou trasách eliminovali počet dopravních nehod a udrželi je průjezdné" (generální ředitel ŘSD, Ing. Petr Laušman).

Podle analýzy ŘSD ČR lze očekávat, že většina dopravy bude od konce roku 2006 proudit po alternativní komunikaci I/30 ve směru z Lovosic do Ústí nad Labem. Tato komunikace, která vede kolem řeky Labe, bude logicky preferována řidiči se znalostí území. Je navíc mnohem modernější a po povodních v roce 2002 také po rekonstrukci. K tomu, aby se zabránilo přetížení silnice I/30 plánuje ŘSD ČR pomocí dodatečného dopravního značení, usměrnit provoz nákladních vozidel na silnici I/8 na trasu Lovosice Bystřany a přes nově zbudovanou okružní křižovatku Nové Dvory na rychlostní silnici R 63 a dále po již hotové stavbě 0806 dálnice D8 do Ústí nad Labem a Drážďan.

Ve směru od Drážďan od nového dálničního výjezdu Trmice do ulice Žižkovy (II/613) na silnici I/30, podél Labe a přes Lovosice na již provozovanou dálnici D8. Pro směr Praha - Drážďany by tak pro nákladní vozidla sloužila trasa západní (po I/8) a pro směr Drážďany - Praha trasa východní (po I/30).

Aby řidiči byli informováni o tom, která ze dvou tras je v dané chvíli lépe průjezdná plánuje ŘSD ČR instalaci dvou nových moderních proměnných informačních tabulí, které známe zatím pouze z dálnice D1. Jejich základním cílem bude včas řidiče informovat o případných kolonách, a to ještě z dálnice D8. Budou umístěny ve směru od Prahy před posledním výjezdem u Lovosic a ve směru z Německa před křižovatkou Trmice u Ústí nad Labem.

"Kapacitní posouzení a simulace rozhodujících křižovatkových úseků prokázalo, že kapacitním hrdlem se stane křižovatka Pod Větruší, která společně s okružní křižovatkou v Lovosicích budou rozhodující pro průjezdnost objízdné trasy I/30. Po překročení kapacity se budou před vjezdem do křižovatek tvořit kolony vozidel. Řidiči na základě dopravních informací z rozhlasu a námi plánovaného nového proměnného dopravního značení či vlastních zkušeností budou volit alternativní trasu po I/8, která nemá omezení v rámci křižovatek," doplňuje Petr Laušman.

Úpravy stávajících komunikací budou obsahovat:

Novou okružní křižovatku
Opravy povrchů
Úpravu svislého dopravního značení
Úpravu vodorovného dopravního značení
Nové proměnné informační tabule
Změnu signálního plánu světelně řízené křižovatky pod Větruší
Zprovoznění stavby 0805 Lovosice - Řehlovice dálnice D8 má nastat v roce 2009. Následující tři roky tak budou muset řidiči využívat dvou objízdných tras v řízeném provozu. Možné další zdržení může nastat v případě odvolání občanských sdružení, které výstavbu úseku 0805 již od devadesátých let zdržují.

Právě nyní v prosinci 2006 byl uveden do provozu nový úsek dálnice D8 mezi Ústím nad Labem a státní hranicí s Německem. Jedná se o stavbu 0807 v délce 23,5 km. Řidiči zde budou překonávat převýšení 482 metrů přes Krušné hory, součástí tohoto horského úseku budou dva tunely a celá řada dlouhých mostů. Tunel Panenská, svými dvěma kilometry délky, se stane vůbec nejdelším tunelem v Česku. Na českoněmecké hranici u Petrovic bude na D8 navazovat německá dálnice A17, která dnes končí u Pirny. Nová dálnice nahradí dnešní nevyhovující silniční trasu přes Cínovec.


 
 
Fotogalerie:   Vzpomínka na FIA GT v Brně 2005

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose