www.car.cz
 

Jeden z našich nejmladších závodníků - Michal Křemen - se chystá do EVO IX.
     5.2.2007 20:51 - Pavel Jelínek


Ještě nemá ani řidičák, který by měl získat v květnu, ale už vloni sbíral závodnické zkušenosti při vrchařském KW Berg - cupu. V minulých dnech navíc otestoval Mitsubishi Lancer EVO  IX a také zároveň poprvé okusil jízdu s ním na sněhu. Řeč je o  sedmnáctiletém Michalovi Křemenovi, který kromě zmíněného vrchařského seriálu hodlá letos startovat i v šampionátu sprintrallye.

 

„Můj první závod a to do vrchu se datuje k minulému roku v dubnu a byl to závod Slovácký kopec v Násedlovicích v rámci poháru KW Berg – Cupu. Jel jsem s enkovou Felicií 1300 ccm, se kterou jsem odjel ještě další závod a to Kamýk nad Vltavou. Po dokončení tohoto závodu jsem zjistil, že Felicie je pro mě pomalá a že jezdit s ní už mě přestává bavit, takže jsme začali shánět něco silnějšího. Tak jsem se dopracoval k Láďovi Barvíkovi, s kterým od té doby spolupracuji a jezdím s jeho Hondou  Civic 1,6 VTi,“ nastínil Michal své loňské začátky ve světě závodění a pokračuje : „S hondou jsem odjel dalších pět závodů a z toho v tom druhém jsem vyhrál třídu junior. Nejkrásnější trať a kopec, který jsem zatím jel, byl  ale čtyřkilometrový Jankov Vršok na Slovensku....“

 

V průběhu ledna si Michal Křemen vyzkoušel patrně nejoblíbenější soutěžní nářadí současnosti a naznačil, kam směřuje. Bylo to  na letišti v Hoškovicích, takže zde přece jen příliš nehrozilo zničení vozu, pokud by to Michal přehnal… Ale žádný větší problém nakonec nebyl. „O minulém víkendu jsem měl možnost svézt se a hlavně seznámit se s novým vozem - Micákem EVO IX. Od svého prvního závodu s Hondou spolupracuji se zlínským Anvel Racing Týmem a s Láďou Barvíkem a tak i toto je právě jeho vůz. Na první kilometry to snad nebylo nejhorší. Bylo to první svezení a zároveň premiéra na sněhu, s kterým jsem se taktéž seznamoval...

 

 

Pocity jsou samozřejmě kladné, auto fungovalo super, mile jsem byl překvapen z bezsynchroní převodovky, která fungovala suprově a kvalty tam padaly úplně samy. Jezdilo se na  dráze na letišti a byl to samý led a bylo hodně těžké vůbec někam to auto dovést, ale když jsem si to zkoušel na sněhu, tak to byla paráda, auto se krásně ovládalo. Je to opravdu radost v tom sedět a řídit to....“ rozzářil se mladý jezdec.

 

Další a větší testy pak Michal plánuje na březen a to jak s Hondou, tak s opět s Lancerem. „Pro tento rok máme v plánu odjet pár vrchů s micákem verzí EVO IX a až budu mít řidíčák (koncem května) zkusit si s hondou rallyesprinty a pak se uvidí. Rád bych jel taky Prahu s EVO IX, ale to je ještě spousta času a zatím předčasné,“ plánuje mladík z Mladé  Boleslavi

 

„Chtěl bych se prosadit v rallye. Je to nejkrásnější sport, který znám. V plánu máme jet všechny rallysprinty od Tišnova a to s Hondou Civic to kvůli mezinárodní licenci. Chci se svézt také opět s micákem v závodech do vrchu a pořádně ho poznat, co se jízdních vlastností týče,“ pokračuje Michal.

 

 

 

Ani přes své mládí se neobává velmi rychlého vozu, do něhož se přece jen mnozí závodníci propracují až po několika letech závodění se slabšími auty. „Je mi sedmnáct a je třeba brzy začít a hlavně pořád jezdit a v něčem sedět. Lancer je hodně rychlý a je třeba se s ním brzy seznamovat, protože čas letí jak voda.... Mám taky zkušeného spolujezdce, který mně může něco naučit a taky krotit - spolupracuji s Rudou Kouřilem. Tak doufám, že nám spolu bude klapat,“ prozradil ještě Křemen junior.

 

„Kouknul jsem se na něj jednom vršku a zdálo se mi, že by to nemuselo být marné. Líbilo se mi, že pochopil i jak zacházet s 1600 VTI ! Nenechal v žádné zatáčce spadnout otáčky, pořád motor točil a to, mezi námi, mnozí i ve velkém mistráku často zapomínají. I stopa v sérii zatáček se mi jevila jako optimální.  Laďa Barvík ho taky hodnotí celkem slušně - svezl se s ním už párkrát.

 

 

A mládí nevybouřené snad zvládnu. Zatím se jeví jako tvárný materiál, chystáme se spolu na nějaké ježdění po mě známých úsecích tady u nás, kde jsem stavěl erzety a znám je podrobně. Musí se nejprve naučit číst trať a správně ji popsat. A jestli toto zvládne, tak bychom nemuseli na konci roku patřit mezi křoví. A navíc má skvělé zázemí !“ říká na adresu Michala jeho  navigátor Rudolf Kouřil.

 

Plány má tedy mladík z města automobilů veliké. A možná o něm již  brzy uslyšíme více. Přitom závodění v rodině  u Křemenů nemají. „Přímo v rodině ne, ale od malička jsem veden k autům a staly se mým koníčkem. A doufám, že brzy budou i zaměstnáním :o)))“ usmívá se Michal Křemen.

 

 

 

Tisková zpráva Anvel Racing Teamu 2007_01

 

 V Brně 5. února 2007

 

Pavel Jelínek

mediaservis

732 223456


 
 
Fotogalerie:   Winter Trial ve Šternberku fotili Pavel a Tonda Malí

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose