www.car.cz
 

24 hodin Le Mans 2007 – Jakub Smrž před náročným závodem
     21.4.2007 07:45 - tisková zpráva


Tým Acropolis Moto Expert s Kubou Smržem odstartuje do zítřejší čtyřiadvacetihodinovky z desáté příčky a tím kdo bude závod rozjíždět je právě český jezdec.

Zítra v 15 hodin začne jubilejní 30-tý ročník slavného vytrvalostního závodu 24 hodin Le Mans. Francouzsko-německo-česká posádka se startovním číslem 99 si po kvalifikacích vyjela desátý startovní post a právě Kuba Smrž bude tím, kdo závod pro tým Acropolis bude rozjíždět. Českého jezdce, tak čeká pro něj netradiční start, který ještě nikdy sám na živo nezažil.

Musí přeběhnout startovní dráhu, nastartovat motocykl a probít se v šíleném zmatku tak, aby dokázal udržet tempo s těmi nejrychlejšími před sebou. Právě však díky Kubovým zkušenostem z klasických závodů zvolil tým tuhle strategii. Druhý aspekt, který sehrál roli při tomto rozhodnutí, kdy tým vsadil na českého jezdce, byl nezaměnitelný fakt tempařských kvalit, které Kuba Smrž díky své fyzické kondici má.  

Jakub Smrž: „Jsem nesmírně šťastný, že jsem tady. Je tady fantastická atmosféra a okolní tribuny jsou narvány už nyní v předvečer samotného závodu doslova k prasknutí. Opravdu něco nepopsatelného. Tohle se musí zkrátka zažít. Až z toho jde pomalu strach, jaká masa lidí se tísní okolo celé startovní rovinky. V součtu a následném průměru časů jsme se po kvalifikacích umístili na desáté příčce, když i já jsem svým časem přispěl. Nezajel jsem sice tak rychle jako moji týmový kolegové, ale za prvé jsem na rozdíl od nich nejel na kvalifikačních gumách, přičemž odstup od nich činil jen zhruba 0,7 sekundy, což dle slov šéfa týmu byl skvělý výkon.

A pak byl navíc na trati opravdu velký provoz. Mám za sebou také svou noční premiéru, která se mylsím také vydařila. V nočním tréninku jsem totiž skončil dokonce jako šestý nejrychlejší vůbec, což i mne samotného překvapilo. Měl jsem z toho trochu obavy, ale nakonec se ukázalo, že jízda v noci není o nic pomalejší než ta ve dne. Zkrátka je jenom tma a jezdec využívá různých orientačních bodů k tomu, aby věděl, kde přesně má brzdit a kde pak znova akcelerovat. Seznamování s Yamahou proběhlo k mému překvapení také celkem rychle.

Není to tak výkonově silný motocykl jako Ducati se kterou nyní závodím a musí se na ní trošku častěji řadit. Týmová strategie rozhodla, že já budu ten, kdo bude závod rozjíždět. Něco takové jsem opravdu nečekal. Jsem na jedné straně rád, že mají ve mně takovou důvěru, na druhé straně je to však obrovská zodpovědnost a já s tímto pro mne netradičním způsobem startu nemám vůbec žádné zkušenosti.

Věřím, že svými dosavadními výkony přilákám „pár“ fanoušků k televizi /kanál Eurosport/ či livetimingu /www.lemans.org/ a že nám budou držet palce, aby naše snažení vedlo až k úspěšnému cíli. Mezi jednotlivými střídáními se musím vždy trochu najíst, zregenerovat síly a zkusit se i trochu prospat.“

MPAFoto.com
PR


 
 
Fotogalerie:   LMES z Monzy od J.M Le Meura © DPPI

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose