www.car.cz
 

BRISK RS O1 WRC připraven k ostrému startu
     10.5.2007 12:22 - tisková zpráva


BRISK RS O1 WRC 

Vynikající zprávu má firma Brisk Tábor a.s. pro všechny příznivce motorsportu. Díky myšlence majitele Brisku Ing. Čapky se zde zrodil zcela ojedinělý projekt závodního automobilu vlastní konstrukce. V současné době bude vozidlo používáno na testování v rallye jak na domácí půdě, tak i v zahraničí.

 

V plánu jsou také testovací jízdy pro novináře i širokou veřejnost a promotion akce.

 

 

Za vším stojí lidé

 

Brisk Tábor a.s. se řadí mezi největší světové výrobce zapalovacích svíček. Pro vývoj nových výrobků disponuje Brisk kvalitní, moderně vybavenou zkušebnou s motorovými brzdami pro dlouhodobé zkoušky motorů, mrazovou komorou pro zatěžovací zkoušky celých automobilů za nízkých teplot a speciální motor s vysokým stupněm přeplňování.

 

Další výhodou firmy je široký tým konstruktérů a vývojářů. Zapalovací svíčka je jedním z hlavních komponentů, které velice ovlivňují chod motoru a jeho výkon. Testování tak speciálního dílu přímo v extrémních podmínkách je pro firmu bezesporu žádoucí a bez přímé technické spolupráce se závodními týmy se neobejde.

 

Na začátku jsme osazovali závodními zapalovacími svíčkami motory Lamborghini

 

Sportovní zapalovací svíčky mají v Brisku již dlouhou tradici. Prvopočáteční idea se naplnila tím, že Brisk začal dělat závodní zapalovací svíčky, například do motorů Lamborghini, TM Racing a mnoho dalších. Ale testování motorů bylo vždy spojeno s většími obtížemi, protože závodní týmy měly své další programy. Osazování špičkových motorů závodních teamů našimi zapalovacími svíčkami jen potvrdilo předpoklady a parametry, které naše výrobky mají.

 

Motorové čluny Lamborghini vyhrály několikrát po sobě s našimi výrobky prestižní závody F1. To je pro firmu ta nejlepší reference. Spolupráce se závodními týmy přinesla mnoho špičkových výsledků ve všech kategoriích a to byl jasný impuls udělat další krok vpřed. „V Brisku máme výborné technické zázemí, od vývoje, konstrukce až po zkušebnu motorů.“  říká majitel Brisku Ing. Čapka.

  

Vize do budoucna – vlastní závodní tým

 

V roce 2OO5 se zrodila v hlavě Ing. Čapky myšlenka, že budeme mít svůj vlastní závodní tým a testovací jezdce, kteří odzkouší motory při nejrůznější zátěži a vnějších vlivech současně s připojenou testovací aparaturou, což bude pro vývoj dalších svíček nesmírným pokrokem. Inženýři z vývoje dostali ihned úkol připravit projekt. Při jeho přípravě se však dostali do fáze, s jakým automobilem závodit a zkoušet na něm jednotlivé komponenty. Všechny skupiny mají nějaká omezení daná předpisy, to ale nevyhovuje vývoji nových zapalovacích svíček pro nejtěžší nasazení.

  

Na konci roku 2OO6 byla zahájena stavba unikátního závodního speciálu

 

V roce 2OO6 se rozběhla spolupráce s firmou Prodrive, kam Brisk dodává zapalovací svíčky pro jejich závodní tým. A právě v tuto dobu padla volba na automobilové soutěže v rallye. Tehdy už se naplno rozjela kreativita a aktivita inženýrů z vývoje, kteří přišli s návrhem na stavbu vlastního motoru. Ing. Čapka jej potom na sklonku loňského roku rozvinul v otázku, proč bychom si nepostavili celý závodní automobil vlastní konstrukce? Projekt  BRISK RS O1 WRC byl na světě.

 

Za šest měsíců od první myšlenky na stavbu auta tu tento výsledek práce stojí před Vámi.

Tato pojízdná testovací laboratoř oplývá mnoha technickými finesami.

 

BRISK RS O1 WRC 

Sportovní závodní automobil určený pro automobilové soutěže s konstrukcí podle řádu FIA, přílohy J, bez homologace.

Celá konstrukce vozu vychází z koncernových dílů Škoda a VW.

 

 

KAROSERIE

 

Typ karoserie  -         samonosná, ocelová, tvořená příhradlovou konstrukcí   

                               z vysokopevnostních ocelových trubek,

                               doplněná o panely z kevlaru, karbonu a skelného laminátu.

 

MOTOR

 

Typ    -                    zážehový, přeplňovaný výfukovým turbodmychadlem,

                               se samostatným obtokovým ventilem, sekvenční dvojité

                               vstřikování paliva, bezdotykové zapalování

 

Zapalovací svíčky -     BRISK Racing DOR 1O DS EVO 2

 

Zdvihový objem motoru ( cm3 )  -        1998

Počet válců  -                                      4

Max. výkon ( kW/k/ot/min )   -             368 / 500 / 7800

Max. točivý moment ( Nm/ot/min )  -    600 / 3700

Příprava směsi  -                                 sekvenční dvojité vstřikování

Přeplňovací tlak ( kPa )  -                    2,5

 

 

PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ

 

Typ převodovky  -                   sekvenční, přímo řazená, s posilovacími magnety

Počet převodových stupňů  -    6

Spojka  -                                suchá, dvoukotoučová, keramická

  

DYNAMIKA

 

Max. rychlost ( km/hod )  -  200

Zrychlení z O na 1OO km/h  ( sec.)  -  2,7

 

HMOTNOSTI

 

Pohotovostní hmotnost ( kg ) -  1000

 

ROZMĚRY

 

Celková délka ( mm )  -     4 002

Celková šířka ( mm )  -      1 890

Celková výška ( mm )  -     1 270

Rozvor ( mm )  -               2 500

Rozchod vpředu ( mm)  -   1 670

Rozchod vzadu ( mm)  -    1 620

 

PODVOZEK

 

Přední / zadní náprava  -   nezávislé zavěšení kol, trojúhelníková ramena,

                                      pérování tlumiči Proflex

Přední / zadní brzdy  -      čtyřpístkové o průměru 330 mm  /

                                      čtyřpístkové o průměru 320 mm 

                                      všechny brzdy kotoučové, značky Porsche

Diferenciály  -                  mezinápravový i pasivní nápravové s omezenou svorností

  

DALŠÍ VYBAVENÍ

 

18ti palcová kola, hasicí systém, bezpečnostní nádrž, intercom, vyspělá diagnostika pro snímání telemetrie - v první fázi na motoru, ve druhé fázi ve vývoji telemetrie podvozku.

 

 

 FOTOGRAFIE speciálu ZDE

 

 

 

 

Základní údaje o společnosti

 

Obchodní firma:            BRISK Tábor a.s.

Sídlo:                          Tábor, Vožická ul. 2068, PSČ 390 02

Právní forma:               akciová společnost

 

Předseda představenstva, generální ředitel a vlastník Brisk Tábor a.s.:

Ing. Mojmír Čapka         

 

 

Holdingové firmy:                  BRITA TRADE s.r.o.

                                           SKLÁŘSKÝ ÚSTAV Hradec Králové s.r.o.

                                           OOO BRISK Ozersk

 

Certifikace:                            ISO/TS 16949:2002              

                                            ČSN EN ISO 14001:2005     

 

Významná ocenění:                Czech Top 100 -  2002 - 2006

                                            Czech 100 Best -  1999 - 2006    

                                            Leading Edge 1998 – nejlepší dodavatel koncernu VW

                                            Exportér roku 2001, 2002

                                            Rodinné stříbro 2002

                                            Firma kraje 2004 – 2006

                                            Dodavatel pro Auto roku 2005

                                            Dodavatel originálních dílů roku 2006 ( Škoda Auto )

 

Manažerská ocenění:               Podnikatel roku 2003 – finalista Ing. Čapka

                                             Manažer roku 2002 – finalista Ing. Čapka

 

 

Dodávky pro OEM, OES: 

 

ŠKODA, VW,DACIA, VOLVO, AUDI, DAEWOO – AVIA, TATRA, HUSQVARNA, SEAT, STIHL, OREGON, ZETOR, ZMZ, AVTOVAZ, LAMBORGHINI, ANDORIA, TM RACING, FREE LINE, AMA, ACTIVE, EBERSPAACHER, HIRTH, BRANO GROUP, LIMBACH, WIRTH, NĚVA, JAWA,  HONEYWELL, KAMAZ, FAB, MITSUBISHI, RENAULT, POULAIN

 

PR


 
 
Fotogalerie:   Mimoňské Války XI 5.5.2007

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose