www.car.cz
 

Nevydařená Sardinie. Jan Kopecký odstoupil pro poruchu řízení
     19.5.2007 22:00 - tisková zpráva


FIA WORLD RALLY CHAMPIONSHIP
Rallye Sardinia, Itálie

Sobota, 18.května 2007, Olbia

Štěstí se na stranu Czech Rally Teamu Kopecký nepřiklonilo ani ve druhé etapě Rallye Sardinia. V úvodní etapě zastavila vůz Škoda Fabia WRC pilotovaná Janem Kopeckým porucha převodovky, tým však využil pravidla Superally a nastoupil do druhé etapy.

V první polovině sobotní etapy dala posádka Jan Kopecký-Filip Schovánek částečně zapomenout na včerejší smolnou etapu, neboť dosáhla dvanáctého, desátého a osmého času v dnešních úvodní třech erzetách. Jan Kopecký postupně získával jistotu na italské šotolině a především ve druhých průjezdech dnešních rychlostních testů chtěl dosáhnout alespoň dílčích úspěchů v Rallye Sardinia.

Před startem desáté rychlostní zkoušky po telefonické konzultaci s týmem Jan Kopecký ze soutěže odstoupil, neboť nový model řízení nebyl stoprocentně funkční.

 

Czech Rally Team Kopecký se po zralé úvaze rozhodl soustředit se na nadcházející Řeckou rallye a do nedělní etapy vůz Škoda Fabia WRC posádky Jan Kopecký-Filip Schovánek nenastoupí.

Jan do dnešní etapy vstoupil kvalitními časy. Ačkoliv je Rallye Sardinia hodně nešetrná k technice, neměli jsme v servisní zóně signály, že by měl vůz nějaký technický problém.

Bohužel před startem do desáté rychlostní zkoušky se s námi Jan telefonicky spojil, aby nás informoval, že řízení nereaguje na otáčení volantu na levou ani pravou stranu. Chvílemi naopak řízení reagovalo okamžitě. Po krátké konzultaci jsme se rozhodli neriskovat a ze soutěže odstoupit. Bližší informaci o příčinách nefunkčního řízení budeme mít později, ale máme podezření na mechanickou závadu.

Tento typ řízení je zcela novým modelem a k dispozici jej obdržela Škoda Motorsport od výrobce řízení. Zásadní inovací je agresivnější reakce, kdy ke stejnému úhlu  natočení kol je třeba menšího úhlu otočení volantem. Nový model jsme vyzkoušeli na testu ve Vysokém Mýtě i během dvoudenního testování na Sardinii a žádný technický problém jsme nezaznamenali. Pochopitelně by bylo nerozumné pustit soutěžní vůz na trať rychlostní zkoušky, pokud řízení nereaguje na otáčení volantu.

Do závěrečné etapy již nenastoupíme a přípravu vozu budeme směřovat na Řeckou rallye,“ řekl vedoucí týmu Josef Kopecký.

 

V úvodních třech erzetách dnešní etapy fungoval vůz Škoda Fabia WRC velmi dobře a ačkoliv jsme byli s dosahovanými časy spokojeni, chtěli jsme ve druhých průjezdech ještě zrychlit. Bohužel na přejezdu ke startu desáté rychlostní zkoušky přestalo řízení reagovat na otáčení volantem a po telefonické konzultaci s týmem jsme se rozhodli ze soutěže odstoupit,“ dodal pilot Jan Kopecký.

www.CzechRallyTeam.com

Leaderboard after Leg 2
1.  S Loeb/D Elena                      F               Citroen C4              3hr 12min 45.6sec
2.  M Grönholm/T Rautiainen     FIN             Ford Focus RS   3hr 13min 22.1sec
3.  M Hirvonen/J Lehtinen               FIN             Ford Focus RS   3hr 14min 15.8sec
4.  D Sordo/M Marti                     E               Citroen C4              3hr 15min 08.0sec
5.  H Solberg/C Menkerud                N               Ford Focus RS   3hr 15min 18.3sec
6.  P Solberg/P Mills                   N               Subaru Impreza  3hr 15min 48.2sec
7.  T Gardemeister/J Honkanen           FIN             Mitsubishi Lancer       3hr 18min 07.1sec
8.  M Stohl/I Minor                     A               Citroen Xsara           3hr 18min 30.4sec
9.  J Hanninen/M Markkula               FIN             Mitsubishi Lancer       3hr 22min 28.9sec
10 J-M Latvala/M Anttila                FIN             Ford Focus RS   3hr 25min 01.4sec

Stage Times

Stage 7: 1. Loeb 13min 40.6sec; 2. Grönholm + 2.3; 3. Hirvonen + 7.6; 4. Sordo + 15.5; 5. P Solberg + 22.2; 6. H Solberg + 23.3.

Overall: 1. Loeb 1hr 55min 50.6sec; 2. Grönholm + 24.7; 3. Hirvonen + 36.7; 4. H Solberg + 56.2; 5. Sordo + 1:33.8; 6. P Solberg + 1:43.2.

Stage 8: 1. Loeb 19min 23.3sec; 2. Grönholm + 4.3; 3. Hirvonen + 11.2; 4. Sordo + 12.0; 5. H Solberg + 19.2; 6. P Solberg + 23.2.

Overall: 1. Loeb 2hr 15min 13.9sec; 2. Grönholm + 29.0; 3. Hirvonen + 47.9; 4. H Solberg + 1:15.4; 5. Sordo + 1:45.8; 6. P Solberg + 2:06.4.

Stage 9: 1. Loeb 12min 36.3sec; 2. Hirvonen + 3.4; 3. Sordo + 8.7; 4. Grönholm + 12.5; 5. H Solberg + 16.4; 6. Latvala + 21.8.

Overall: 1. Loeb 2hr 27min 50.2sec; 2. Grönholm + 41.5; 3. Hirvonen + 51.3; 4. H Solberg + 1:31.8; 5. Sordo + 1:54.5; 6. P Solberg + 2:33.2.

Stage 10: 1. Grönholm 13min 31.6sec; 2. Loeb + 1.6; 3. Hirvonen + 8.4; 4. P Solberg + 8.5; 5. Sordo + 9.3; 6. H Solberg + 15.6.

Overall: 1. Loeb 2hr 41min 23.4sec; 2. Grönholm + 39.9; 3. Hirvonen + 58.1; 4. H Solberg + 1:45.8; 5. Sordo + 2:02.2; 6. P Solberg + 2:40.1.

Stage 11: 1. Loeb 18min 58.7sec; 2. Grönholm + 0.8; 3. Sordo + 15.1; 4. P Solberg + 15.5; 5. Latvala + 19.9; 6. H Solberg + 22.1; 7. Hirvonen + 22.2.

Overall: 1. Loeb 3hr 00min 22.1sec; 2. Grönholm + 40.7; 3. Hirvonen + 1:20.3; 4. H Solberg + 2:07.9; 5. Sordo + 2:17.3; 6. P Solberg + 2:55.6.

Stage 12: 1. Grönholm 12min 19.3sec; 2. Loeb + 4.2; 3. Latvala + 8.3; 4. Sordo + 9.3; 5. P Solberg + 11.2; 6. Hirvonen + 14.1.

Overall: 1. Loeb 3hr 12min 45.6sec; 2. Grönholm + 36.5; 3. Hirvonen + 1:30.2; 4. Sordo + 2:22.4; 5. H Solberg + 2:32.7; 6. P Solberg + 3:02.6.


 
 
Fotogalerie:   Brisk WRC 01

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose