www.car.cz
 

Tropický pátek v Mostě vyzněl nejlépe pro AUDI DTM.
     9.6.2007 21:49 - tisková zpráva


Po důkladné přípravě, která předcházela dalšímu podniku českého okruhového šampionátu na Autodromu Most, se Bohemia Racing Team ve středu přesunul na severočeskou trať a ve čtvrtek absolvoval první volné testy. V pátečních kvalifikacích pak Milan Maděryč, Thed Björk, Tomáš Kostka a Jaroslav Páral předvedli, že stáj je na další cestě vzhůru. V sobotní tříhodinovce bude vůz BRT stát na Pole Position!
 
Už ve čtvrtečních testech Björk zajel čas, který byl opět o půl sekundy lepší, než při posledním mosteckém víkendu v polovině května. "Auto se zase trochu zrychlilo, máme lepší obutí,  sedlo mi to,“ chlubil se Thed. Přiznal se, že když přišla nabídka k další účasti v českých závodech  na AUDI, neváhal ani sekundu. „Už jsem říkal posledně, že se mi tu hrozně líbilo. A když přišla možnost mezi dvěma závody našeho šampionátu zase se vrátit sem, rád jsem přijal. Fantastické auto a tým, výborná trať. A líbí se mi v Čechách, protože tu je výborné jídlo a pití a hezké dívky,“  smál se Švéd. Dodal, že ho taky zaujalo vedro, které v Mostě panovalo. Sám to vysvětlil tím, že vůči svému bydlišti teď vlastně je v jižní Evropě.
 
Kvalifikace pro nedělní sprint v kubatuře do dvou litrů se týkala Jardy Párala a AUDI  A4 Supertourismo. Konkurence se sešla opět obrovská, ale Páral dokázal držet krok i s ní a zajel druhý nejlepší čas. „Od nejrychlejšího Jirky Jupy mě dělí jen dvě desetinky a to zase není tak zlé. Na to, že jsem si neporozuměl s obutím, to jde,“ nechal se slyšet věčně vtipkující jezdec.
 
Pak přišla na řadu kvalifikace pro sprint nad dva litry a v ní vyjel Milan Maděryč se speciálem z DTM pro BRT také druhé místo na roštu. Za sebou nechal Václava Nimče na konkurenčním mercedesu z DTM.
 
Závěrečnou seanci skutečně tropického pátku, kdy rtuť na teploměru šplhala přes třicet stupňů Celsia, představoval měřený trénink pro sobotní tříhodinovku. Do něj byly nasazeny oba týmové stroje a velká pozornost byla pochopitelně upřena výsledek týmového speciálu z DTM. Už v začátku tréninku ustanovil Tomáš Kostka nejlepší čas na hranici lehce přesahující minutu a  32 sekundy a zaujímal první místo v tabulce výstupu z časomíry. Tomáš mezitím ovšem přesedal i do starší AUDI Supertourismo, protože bude střídat ve vytrvalostní bitvě i zde.
 
Ne, nedělá mi to žádné zásadní problémy, člověk si musí rychle zvyknout na cokoli,“ smál se Tomáš po jedné z výměn. Jeho výkon v DTM pak ještě podpořil Thed Björk, když zajel nejlepší kolo v hodnotě 1minuta a 31,498 sekundy. Konkurenční stáj AMG M3000 Mercedes tentokrát nasadila jako horkého favorita nejen osvědčeného Stefana Mückeho, ale dokonce i expilota F1, malajského mladíka Alexe Yoonga. Jejich časy se ale dlouho pohybovaly na hodnotách o skoro tři sekundy horších. Namotivovaní piloti mercedesů pak začali hodně tlačit na pilu, Yoong se dokonce několikrát seznámil s mosteckým kačírkem, jednou nedobrzdil před šikanou a musel tedy prokličkovat mezi zátarasy z pneumatik. Ani Mücke však nedokázal zajet lepší čas, než 1 minuta a 32,483. Pro BRT to znamenalo Pole Position do tříhodinovky.
 
Samozřejmě jsem velice spokojený a Thedovi jsem poděkoval,“ řekl Milan Maděryč. „I když konkurence nasadila hodně tvrdý kalibr, nepomohlo jí to. Samozřejmě ty podmínky byly hodně tvrdé. Obrovské horko nesvědčí ani motorům ani obutí. Člověk cítí, že sice jede na suchu, jenže gumy se brzy přehřívají a klouže to víc, než by čekal. Každopádně i v těch tropických podmínkách Thed předvedl čemu se říká klid seveřana a BRT bude startovat ze špičky,“ uzavřel Milan Maděryč.
(8.6. 2007)

 
 
Fotogalerie:   Tisková konference před WTCC Brno 2007, M. Folta

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose