www.car.cz
 

Tým AMG M3000 slaví druhý double ze sobotního Mostu
     9.6.2007 22:48 - tisková zpráva


Nejnapínavější tříhodinovka sezony přinesla v Mostě druhý letošní double týmu AMG M 3000 Mercedes. Vytrvalostní bitva třetího mistrovského víkendu skončila triumfem Antonína Charouze, Němce Stefana Mückeho a Adama Lacka. Trio se střídalo v modrém speciálu O2 Mercedes Benz AMG DTM třídy C. Hned za nimi skončil malajský expilot F1 Alex Yoong s Václavem Nimčem, kteří se dělili o řízení stříbrného vozu rhino’s Mercedes Benz AMG DTM CLK.

Až za oběma mercedesy připravovaným v dílnách Charouz Racing Systemu dojelo Audi A4 DTM Milana Maděryče, švédského šampiona Theda Björka a Tomáše Kostky. Vůz šel po startu do čela, nicméně vydržel na něm jen asi dvacet minut. Mücke, jenž v sérii DTM strávil posledních pět let, Seveřana strhujícím tempem dohnal a předjel.

O vedení později přišel kvůli trestu za údajné předjíždění pod žlutými vlajkami. Boj na čele se tak přitvrzoval a diváci nad šikanou za startovní rovinou měli nač koukat. Obě monstra DTM se hnala velmi drsně vpřed. V tropickém vedru, kdy teplota ve stínu byla 35 stupňů Celsia, šlo o velký sportovní výkon.

Zásadní zlom přišel po první střídání. Za Björka nasedl Kostka, Mückeho vystřídal Lacko, který byl za audi asi o dvacet vteřin. Pilot Porsche Carrera Cup měl jeden ze svých parádní dní. Kostku stahoval každým kolem, až se mu dostal za mocné zadní křidlo. Několik kol hledal skulinu k předjetí, a když se mu to povedlo, mohl pozorovat, jak se audi ve zpětných zrcátkách zmenšuje a zmenšuje, až není vidět vůbec.

Jedno z dramat bylo příčinou změny strategie Nimče s Yoongem. Malajec musel neplánovaně vystřídat svého pražského kolegu poté, co Nimč přestával za volantem vidět. V pojízdné sauně, v níž bylo kole 70 stupňů horka, se mu totiž bez ustání rosily brýle.

Pořadí 1-2 ve vytrvalostním závodě v  Mostě je druhým double týmu AMG M 3000 Mercedes/Charouz Racing System v sezoně.

Antonín Charouz: „Skvělý závod s radostným koncem pro náš tým. Jsem samozřejmě naprosto spokojený. Musím pochválit Adama, který s přehledem překonal Kostku. Máme ještě rezervy, ovšem důležité je, že už víme, v čem přesně. Příště bychom tedy měli být ještě silnější.“

Alex Yoong: „Zlaté formule, v těch není takové vedro jako v cestovních autech (úsměv). Z domova v Kuala Lumpur jsem zvyklý na velké teplo, ale bezmála dvě hodiny zavřený v kabině, to mi dalo vážně zabrat. Ale uspěli jsme, to je hlavní. Já se navíc výborně bavil. Auto DTM je pro závodníka lahůdka, jeho ovládání je velmi podobné formulím. Zkusil jsem třeba australské vozy V8 Supercars, ovšem to je něco úplně jiného. Výkon je tam o dost vyšší, ale řízení je nesrovnatelně obtížnější než u DTM. Jestli budu mít ještě někdy možnost, rád se v „českém DTM“ ukážu.“

Adam Lacko: „Pěkně jsem si zazávodil. Podobně jako mé kolegy i mě ovšem trápily gumy. Pneumatiky totiž fungují jen velmi krátce, tak deset kol, a pak je potíž auto vůbec uřídit. Jsem rád za vyhraný souboj s Tomášem Kostkou, jen si myslím, že mě zbytečně blokoval. Ale nevadí, útok jsem neuspěchal a pak získal slušný náskok.“

Stefan Mücke: „Nejsem si vůbec vědom, že vych předjížděl pod žlutými vlajkami. Rozhodnutí jury mě překvapilo. Naštěstí nám to nezabránil v cestě k vítězství. Stejně jako v minulých závodech jsem se výborně bavil, český šampionát přináší kvalitní závodění. Nyní náš čeká 24h Le Mans, kéž by se nám tam také dařilo. Jedu domů do Berlína, odkud se v pondělí vydám k dráze La Sarthe.“

Václa Nimč: „Ten problém s brýlemi mě naštval, ale nedalo se s tím nic dělat. Příště budu připravený lépe. Překvapilo mě, jak rychlý závod to byl. V takovém vedru jsem podobné časy nečekal. Byl to největší závod sezony a je skvělé, že náš tým jej ovládl.“

Výsledky, MMČR v Mostě, závod na 3 hodiny, 5. z 12 jízd


1. A. Charouz, Mücke, Lacko (Něm./O2 Mercedes Benz AMG DTM třídy C) 107 kol za 3:0017,172
2. Nimč Yoong (Mal./rhino’s Mercedes Benz AMG DTM CLK) -56,808
3. Maděryč, Kostka, Björk (Švéd./Audi A4 DTM) -1 kolo
4. Macháček, Charous, Daniš (SR/Ferrari F430) -7 kol
5. Bezák, Studenič (Švýc., SR/Porsche 911 GT3 Cup) -8 kol
6. J. Urban, M. Urban, E. Janiš (Lamborghini Gallardo) -8 kol
7. Grünhut, Pabel (Rak./Porsche 996 GT3 Cup) -11 kol
8. Kotrba, Suchý (BMW M3 GTR) -13 kol
9. Jacquet, Buergin (Švýc./Porsche 911 GT3 Cup) -13 kol
10. M. Foukal, T. Foukal (Honda S2000) -18 kol
13. (4. ve třídě do 2000 ccm) Blažek, P. Charouz (Ford Escort Kit Car RS 2000) – 20 kol

Kvalifikace pro nedělní Sprint
1. A. Charouz (O2 Mercedes Benz AMG DTM třídy C) 1:34,787
2. Maděryč (Audi A4 DTM) -1,472
3. Nimč (rhino’s Mercedes Benz AMG DTM CLK) -1,538
4. Daniš (SR/Ferrari F430) -5,924
5. Bezák (Švýc./Porsche 911 GT3 Cup) -7,044
6. Vacík (Ferrari 360) -8,140
7. Šenkýř (BMW M3 GTR) -8,272
8. Herbeck (Pagani Zonda) -8,877
9. Kusín (BMW M3 GTR V8) -8,877
10. Kačírek (BMW M3 GTR) -8,967

Průběžné pořadí MMČR Divize 4 po 5. z 12 jízd
1. A. Charouz 50
2. Nimč 42
3. Mücke 30
4. Maděryč 27
5. Bezák (Švýc.) 21
6. Lacko 18
7. Charous, Macháček 17
8. Studenič (SR) 15
9. J. Janiš 13
10. Kostka 12

Pohár týmů
1. AMG M3000 Mercedes 51
2. BRT 35
3. Alfa Romeo Hardware Team a Alcatel – Lucent Motorsport 20

Kalendář MMČR na okruzích, Divize 4
27.-29.dubna   Brno
11.-13. května   Most
8.-10. června     Most
10.-12. srpna     Most
17.-19. srpna     Piešťany (SR)
21.-23. září        Brno

 

 

BPA


 
 
Fotogalerie:   Jarní cena Brna 2007 - D4 - foto Jiří Navrkal

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose