www.car.cz
 

Nenápadný kanál poslal na Barumce Václava Dunovského do sloupu
     28.8.2007 23:05 - tisková zpráva


Podobně jako v Pelhřimově, také na Barum Rally Zlín pokračovalo smolné období posádky Václav Dunovský – Jiří Stross. Úvodní sekce se jim vydařila a snažili se konfrontovat s hvězdným Josefem Sedláčkem. Už na čtvrté erzetě pro ně však soutěž po havárii skončila.
 
Barum Rally Zlín měla být jedním z vrcholů české rallyové sezóny. Václav Dunovský a Jiří Stross se na její start postavili poprvé v kariéře. „Seznamovací jízdy probíhaly za střídavého počasí. Velké vedro střídal déšť. Vše na sebe navazovalo, ale bylo toho celkem hodně. Při třetím tréninkovým průjezdu Trojákem jsme po předchozí dohodě splnili přání jednoho z našich místních příznivců a kontrolu rozpisu absolvoval s námi. Fanoušci už při seznamovačkách stáli u trati prakticky všude a fandili. Bylo to neskutečné. Erzety na Zlínsku jsou členité a zároveň velmi rychlé.
 
Hodně úseků bylo velmi rozbitých a uskákaných s mnoha horizonty. Střídaly se úzké a široké asfalty různých kvalit. Všude bylo množství vytahaného bláta, šotoliny a kamení. Jinde zase kovové tyče, které měly zabránit krácení zatáček. Některé tyče byly celé zakryté v trávě, takže bylo potřeba si dávat pozor. V úterý jsme absolvovali testování a prezentaci vozu Citroën C2 R2. Velkým zážitkem byla jízda a rozhovor s vynikajícím jezdcem a sympatickým člověkem Simonem Jean-Josephem.
 
Shakedown jsme neabsolvovali a vše potřebné vyzkoušeli při normální jízdě. Zákaz testování týden před startem soutěže sice platil, ale dodržován nebyl a porušení potrestáno také ne,“ shrnul Václav své předstartovní zážitky.
 
Na úvodní večerní městské rychlostní zkoušce zajeli Václav s Jirkou druhý čas v konkurenci osmi posádek třídy N2. Městský okruh v centru Zlína je velmi atraktivní. Vzhledem k jeho délce a charakteru, jsme ho nebrali jako nutné zlo. Naopak, bylo pro nás skvělým zážitkem závodit před tolika fantastickými lidmi. Už zde se nám však nevyhnuly problémy. Ve třetím okruhu se nám odlil benzín v nádrži. Museli jsme jet velkou část erzety pomalu a čekat, zda vůbec dojedeme do cíle. Přitom před startem byla ručička palivoměru těsně pod polovinou, což samozřejmě mělo být dostačující. Výsledný čas byl za daných okolností více než dobrý,“ popsal pilot z Poděbrad úvodní ostré kilometry Barumky.
 
Úvodní klasickou vložku, Slušovice, absolvovali Václav s Jirkou klidným tempem. Snažili se vyvarovat chyb. Přesto zajeli o pouhých sedm vteřin pomaleji, než favorizovaní Josef Sedláček s Milanem Marušákem a upevnili si druhou pozici. Před cílem erzety ale stoupla teplota motoru k horní hranici. Nevěstilo to nic dobrého. Utrhl se kousek plastového držáku vrtule ventilátoru a ten se zasekl. Topení muselo jít na maximum, teplota motoru však přesto neklesala. Při kontrole tlaků v pneumatikách jsme navíc zjistili únik vzduchu ventilkem pravého předního kola, proto jsme ho ještě na přejezdu museli vyměnit. Zastavení startu Pinduly nám v tu chvíli vyhovovalo, protože motor stojícího vozu nebylo možné uchladit.
 
Následoval volný průjezd a obrovský pořadatelský propad. Na objízdné trasy stanovené v itineráři nebral nikdo ohled. Byli jsme vedeni po trati vložky s tím, že se máme někde napojit na hlavní silnici a dojet do další pozice na jiné stránce. Pořadatelé na radiobodech netušili, kudy nás poslali jejich kolegové ze startu. Společnými silami jsme s ostatními posádkami oklikou dojeli k cíli zkoušky. V následném seskupení nikdo časy neřešil. Ani nemohl. Všichni logicky jeli tudy, kudy v dané chvíli uznali za vhodné a každý tak přijel v naprosto jinou dobu. Jedna z posádek startujících za námi tak z následné servisní zóny odjížděla v momentě, kdy my jsme teprve do servisu přijížděli. Jiní se zase propadli za nás. Pořadatele to nechalo klidnými,“ popsal organizační chaos Václav.
 
„Po prvním přerušení Pinduly jsem běžel nechat si zapsat čas ke startu. Pozdravili jsme se s Luďkem Kocmanem. Domluvili jsme se, že si vše řekneme při následném seskupení, protože erzeta byla znovu rozjeta. Už jsme se tam nepotkali...“ vzpomněl Jirka Stross na své poslední setkání s kolegou a kamarádem.
 
V servisu bylo vyměněno celé příslušenství ventilátoru a přední pneumatiky. Navíc byla zkontrolována přední náprava, která utrpěla několik ran. Následovaly naše poslední kilometry v soutěži. Halenkovice jsme opět začali v klidu a jelo se nám výborně. Za obcí Žlutava následovala rychlá pasáž. Těsně před brzdnou rovinou se nacházela rychlá levá zatáčka přes horizont. Jeli jsme úplně vnitřkem, kde byl nenápadný a nevinně vyhlížející kanál. Přesto jsme dostali velkou ránu na levé přední kolo až vůz nadskočil. Hned po dopadu následovaly brzdy. Bohužel pro nás, už na prázdné pneumatice, jak jsme zjistili později. Na široké rovné silnici s kvalitním čistým asfaltem jsme nabrzdili přes padesát metrů.
 
Poté jsme pravým předním rohem trefili a přerazili betonový sloup na okraji cesty. Pravé kolo vydrželo jak náraz, tak i přejetí zbytku uraženého sloupu, ale levé bylo prázdné a ráfek zdeformovaný. Příčina havárie je tak jasná. Jednalo se o úplně stejné brždění na prázdném kole jako v Třebíči. Tam se nám však podařilo prakticky neřiditelné auto zastavit před mostkem. Opět jsme si vybrali slušnou dávku smůly, která bude značně finančně ohodnocena,“ vysvětlil Václav příčiny havárie.
 
To vše ale neznamená vůbec nic vzhledem k tragédii, která se stala posádce Pavel Karlík – Luděk Kocman. Celý tým Rallyesport Poděbrady vyjadřuje hlubokou lítost nad smrtí Luďka Kocmana a všem pozůstalým upřímnou soustrast. Je s podivem, že výsledky po první etapě nebyly konečné a že vůbec byla chuť závodit dál. Vždyť tam zemřel jeden z nás,“ neskrýval své rozčarování Václav a přidal poděkování těm, díky kterým se mohl Barumky zúčastnit. Děkuji vedení našeho týmu a partnerům, kteří nám umožnili přes havárii v Pelhřimově znovu startovat.
 
Poděkování míří také k mechanikům Sparrow Racing Teamu, speciálně Staňovi, Mariánovi, Romanovi a Karlovi, kteří dobře vědí, za co to je. Zároveň se jim omlouváme za další přidělanou práci. Poslední vzkaz patří fanouškům. Byli neskuteční a vytvářeli jednoznačně nejlepší atmosféru v České republice. Navíc ti, kteří stáli v místě naší havárie v čele s Danielem Zpěvákem, výborně pomohli s odklízením a naložením vozu.“
 
 
 
Vlastimil Resl
Motorsport-Review.cz
Tisková informace týmu Rallyesport Poděbrady

 
 
Fotogalerie:   Barum Rallye Zlín 2007 objektivem Romana Kašpárka

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose