www.car.cz
 

Milan Svoboda v Buzetu - „Bedna“ na závěr sezóny.
     19.9.2007 11:55 - tisková zpráva


V loňském roce získal Milan Svoboda svoje premiérové absolutní prvenství v závodech  ME automobilů do vrchu na posledním závodu v chorvatském BUZETU. To ale celý závod probíhal na mokré trati, což znevýhodnilo jeho soupeře na silnějších třílitrových formulích a Milan je tehdy deklasoval rozdílem třídy. V letošním suchém závodě sice nezvítězil, ale i celkové třetí místo je skvělou reprezentací české kopcové školy.
 
Na letošní závod v Buzetu se Milan s celým týmem připravoval velice pečlivě. Společně s Jozefem Tóthem a Editou Práškovou testovali týden před odjezdem do Chorvatska ve Šternberku na známé trati Ecce Homo. Milanovi se podařilo najít optimální nastavení podvozku, což nakonec zúročil skvělými časy v Buzetu.
 „Dallara je velmi citlivé auto na jemné nastavení charakteristik pružin a tlumičů, před závody jsme opravili diferenciál a svezení v Buzetu bylo pro mne naprostým potěšením. Dvoulitrový rekord na této trati (mj. svůj z roku 2005) jsem posunul o neuvěřitelných 6 sekund!!!“.
 
Dvojnásobnou radost mohl mít Milan z vystoupení svých týmových kolegů – Edity Práškové, která si dojela v absolutním pořadí pro skvělé deváté místo a Josef Tóth byl v součtu dvou jízd celkově 15. Ještě lépe zní to, že pelhřimovský tým obsadil první dvě místa mezi dvoulitry!
 
„Moji týmoví kolegové překvapili svými výsledky nejen mě, ale hlavně naše soupeře ve třídě a  možná i sami sebe. Edita jela v naprosté pohodě a každou jízdou zrychlovala. Jozífek byl trošku nervózní z chování jeho auta, které mělo v průběhu tréninkových jízd problémy s brzdami. Jinak mám celkově velmi dobrý pocit z práce celého týmu, mechaniků i dosažených výsledků“.
 
V mistrovství Evropy skončil ve skupině formulí absolutně 9. V obou šampionátech s přehledem kraloval ve třídě dvoulitrů, která však není v rámci obou šampionátů hodnocena. I to je jeden z důvodů, proč Milan Svoboda velmi vážně uvažuje o přechodu mezi třílitry, protože jezdecky má rozhodně ambice na boj o příčky nejvyšší.
 
„Je pravda, že můj start s třílitrem je velkou výzvou, ale je to také o rozpočtu, který mám na jednotlivé sezóny k dispozici. V každém případě bych nerad odešel z vyzkoušené Dallary do něčeho nového bez jakýchkoliv zkušeností s takovým autem. Navíc naše nastavení podvozků dokáže Dallaru zrychlit na takovou úroveň, že boj ve skupině s třílitry není tak úplně nemožný. Vše se také odvíjí od toho, jaké technické předpisy nás čekají pro příští rok.“
 
Je potřeba ještě doplnit, že v konečném součtu bodování skončil Milan Svoboda letos absolutně 3. v mistrovství České republiky, které ovšem nejel celé z důvodu vytížení evropskými závody a na posledním závodu v Lanškrouně v boji o celkové druhé místo s Davidem Komárkem chyboval a pro havárii ve druhé jízdě tento rozhodující závod nedokončil.
 
Na všech závodech mistrovství Evropy 2007, swiss replica watches (kromě Španělska, kde nedokončil pro poruchu převodovky) byl Milan Svoboda nejrychlejším českých jezdcem. Nejsou však i přesto výsledky letošní sezóny pro loňského mistra České republiky a pátého jezdce Evropy z roku 2006 tak trochu zklamáním???
 
„Rozhodně nejsou! V roce 2006 se jelo několik závodů na vodě a jejich výsledky mi velmi pomohly dostat se v bodování ME i MČR tak vysoko. Letos to bylo nepoměrně těžší, ale pro mne je velkým uspokojením to, jak funguje auto a i na suchých tratích jsme z evropských závodů vozili pěkné body. Ve všech závodech jsem se oproti loňsku zrychlil a na několika  evropských závodech jsem stanovil traťový rekord dvoulitrů. Ve všech závodech se mi podařilo porazit domácí špičku a to zejména Francii a ve Švýcarsku, což je pro mne další velký úspěch sezóny 2007“.
 
Podle tvrzení Milana je reálné další zvýšení výkonových parametrů současného dvoulitru, a tak na konečné rozhodnutí, s čím vyrazí do sezóny 2008 si budeme asi několik měsíců počkat.
 
V Buzetu se Milan od svých italských kolegů dozvěděl, že některé evropské závody byly započítávány i do mistrovství Rakouska, ve kterém je pelhřimovský pilot průběžně druhý o pouhý jeden bod za Hermannem Waldym. Je tedy velice reálné, že Dallara ještě nepoputuje do garáže k zimní přípravě, ale že pelhřimovský jezdec bude letos absolvovat ještě dva závody rakouského mistráku.
 
„Je to pro mne další výzva, abych svoje úsilí případně zúročil bojem o rakouský mistrovský titul, když mi letos unikl domácí. Problém je, že bych musel ještě investovat do dalších pneumatik, protože jsem už i v Buzetu dojížděl starší, na kterých se teď už závodit nedá. Rozhodnu se do zítřka, protože další závod rakouského šampionátu se jede v sobotu nedaleko Linze!“.
 
 
Tisková informace J.S.C. Racing Pelhřimov
V Pelhřimově 18. září 2007
 
 
Tým :               JSC racing Pelhřimov
Jezdci : Milan Svoboda, Jozef Tóth, Edita Prášková, Jaroslav Prášek
Mechanici :      Milan Šustr, Libor Linhart, Miloslav Vašíček, Miloš Svoboda, Jaroslav Vojna
Propagace :      JSC studio Pelhřimov, Jan Heřmánek, Pavel Jelínek a MotorTip
Technická podpora : ing. Jiří Svoboda, Marek Bureš
Partneři :          Q8 Oils, JSC hydraulika Pelhřimov, JSC studio Pelhřimov, Top Oil Horšovský Týn, Komako Pelhřimov, Montanna Pelhřimov, Chmelař velkoobchod elektro Humpolec, Vydavatelství 999 Pelhřimov,
 
Oficiální týmové stránky : http://www.jscracing.cz/
 
Milan Svoboda – jezdec
 
Datum narození: 25. 3. 1964
Národnost: česká
Stav: ženatý
Bydliště: Pelhřimov
Povolání: podnikatel v oboru hydraulika
Hobby: motorismus
Oblíbené jídlo: svíčková s knedlíkem
Oblíbený nápoj: dobrá slivovice
Oblíbený vůz: Subaru Impreza WRX STI
Oblíbená muzika: Kabát, Argema
Šťastné číslo: 13
První start: 1979 - motocyklové soutěže
Start formule: 1999 - formule Škoda
 
2006 – zisk  titulu absolutního mistra Česka v závodech do vrchu

 
 
Fotogalerie:   Letní Most z archivu týmů objektivem P. Frýby

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose