www.car.cz
 

Citroën v zemi vycházejícího slunce. 14 soutěž MS na japonské šotolině
     24.10.2007 22:34 - tisková zpráva


4. Rallye Japonsko (26. – 28. října 2007)
Do závěrečné trilogie mistrovství světa v rallye WRC vstupuje Citroën Sport s dvěma vozy Citroën C4 WRC a s obvyklými posádkami: Sébastien Loeb – Daniel Elena a Dani Sordo – Marc Martí.
 
Po rychlém sledu dvou podniků, Rallye Katalánsko a Rallye Korsika, měly posádky jen týden na to, aby znovu nabraly síly k bojům na nejsevernějším ostrově Japonska Hokkaido, kde se jede v pořadí 14. soutěž letošního dramatického ročníku. Centrem rallye je město Obihiro, z něhož vyrážejí šotolinové tratě. Od svého zařazení do seriálu mistrovství světa v roce 2004 je Japonská rallye považována za komplexně pojatou. Servis je situován vždy v dostatečné vzdálenosti k rychlostním zkouškám, a tak se posádky nemusí potýkat s problémy s načasováním a příjezdy do časových kontrol.
 
Šotolinové tratě vedou lesy v horách na sever od města. Množství cest je však uměle vytvořených a nekopíruje přesně okolní terén. Jsou rychlé, ale často úzké. Hluboké příkopy zakrývá hustá vegetace, která skryje i nebezpečné kameny. Rychlostní zkoušky jsou navíc obvykle zakryté klenbou stromů, jejichž koruny zabraňují průniku slunečních paprsků. Z toho důvodu zůstává šotolina dlouho promáčená vodou a trať může být v tento roční čas extrémně kluzká.
 
Role „zametače trati“ proto může být pro dosažené časy hodně důležitá.  Sébastien Loeb bude do úvodu soutěže startovat až z druhé pozice díky postavení v poháru jezdců, kde je druhý za Marcusem Grönholmem. Díky tomu může těžit z toho, že mu Marcus „vyčistí“ trať, což by mohlo být jeho výhodou. Z tohoto postavení by mohl Loeb profitovat v pátečních zkouškách.  Sébastien Loeb se netají tím, že by v Japonsku chtěl útočit na další vítězství kariéry. To 35. přišlo společně s Danielem Elenou na Korsice. Oba mají dost zkušeností, aby japonský thriller napsali sami. Loni ho vyhráli v barvách týmu Kronosu právě před Grönholmem.  
 
Úkolem pro Sebastiana bude vítězstvím snížit náskok Marcuse a přiblížit se mu co nejvíce v tabulce. Dani Sordo je v Japonsku s jinými úkoly. Má sbírat zkušenosti na tomto podniku, které mu zatím chybí. V žádném případě to ale neznamená, že nechce zajet nejlepší výsledek.
 
Speciály obou pilotů jsou na soutěž dobře připravené a díky tomu bude možné pomýšlet na dobré časy a zopakovat některá letošní slibná umístění jako například na Novém Zélandu v Portugalsku nebo v Argentině. K tomu říká stájový šéf Guy Fréquelin: „Myslím, že můžeme očekávat  další tuhý, ale vzrušující boj. Sébastien, Dani a obě C4 se musí pokusit získat více bodů než Marcus Grönholm, který má stále slušný náskok a bude hodně silným soupeřem.
 
To jsme ostatně viděli už loni. Dani a Marc však musí spíše bojovat sami se sebou a s nedostatkem zkušeností než se záludnostmi tratí. Tento terén bude nový i pro vůz C4 WRC díky svým specifikům, ale všichni v našem týmu Citroën Sport se těší na tuto výzvu, která nás v Japonsku čeká.“
 
„Premiéra pro C4 WRC“
Guy Fréquelin, sportovní ředitel Citroën Sport
 
Cíl dvojice asfaltových rallye byl – vymazat bodovou ztrátu na Grönholma. Co k tomu řekl Loeb?
„Aby Sébastien a Daniel zůstali ve hře o mistrovský titul, potřebovali v Katalánsku a na Korsice vyhrát. To se jim podařilo. Dani ve Španělsku dojel hned za ním a umožnil tak Loebovi umazat další čtyři body a další dva na Korsice. Náskok tak nyní zůstal čtyřbodový. Dojeli jsme v obou podnicích velmi dobře a oba naše vozy se dostaly na stupně vítězů. Využili jsme asfaltové příležitosti a zůstáváme v boji o titul. Zbytek sezony bude hodně obtížný.“
 
Jak vidíte Japonskou rallye a vaše posádky?
„Kdyby náš největší soupeř skončil v Obihiru druhý za Loebem, byl by jeho náskok už jen dvoubodový pro dvě poslední rallye v programu. Proto je pro Sébastiena mimořádně důležité, aby se pokusil zopakovat vítězství z roku 2006, které by mu otevřelo cestu pro Irskou rallye a následující Wales. Pro Daniho a Marca platí – pokračovat v dobrých výkonech a získat co nejvíce zkušeností a informací, které využijí v další sezoně.“
 
Jak byste charakterizoval Japonskou rallye?
„Není to vůbec snadná soutěž. Není lehké jezdit rychle na tak úzkých a sevřených tratích. Navíc mnoho zatáček je skrytých ve vysoké trávě a to je hodně riskantní. K tomu je nutné přičíst na tuto dobu hodně proměnlivé počasí. Pozoruhodná je japonská pohostinnost. Rok od roku tu máme více a více fanoušků, což Citroën velice těší.“
 
Rallye Japonsko v kostce
 
Jede se 4. ročník v rámci mistrovství světa, poprvé v roce 2004. Rallye je situována na ostrově Hokkaido, nejsevernějším ze čtyř hlavních japonských ostrovů. Základnou rallye je Obihiro, hlavní město zemědělského kraje Tokachi.
Celková délka rallye je 1 575,79 km, z toho je 350,19 km měřených ve 27 rychlostních zkouškách na 11 odlišných trasách. Rallye Japonsko je co do technického zázemí v páru se zářijovou Rallye Nový Zéland.
Shakedown je na programu ve čtvrtek 25. října od 8 do 12 hod. na trati 1,35 km a okruh je stejný jako pro superspeciálku nedaleko servisního parku. Slavnostní start je ve čtvrtek v 19,30 hod. v centru města.
 
1. etapa – pátek 26. října: celkem 571,58 km, z toho 106,18 km měřených v 10 RZ na 5 trasách. Start ze servisního parku je 6 hod. RZ 1 (Pawse Kamuy Reverse 1, 9,03 km), RZ 2 (Cup Kamuy 1, 13,95 km), RZ 3 (Kimun Kamuy 1, 26,03 km) a RZ 4 (Rikubetsu 1, 2,73 km). Seskupení (11,17 hod., 15 min.). Servis A (11,32 hod., 30 min.). RZ 5 (Pawse Kamuy Reverse 2), RZ 6 (Cup Kamuy 2), RZ 7 (Kimun Kamuy 2) a RZ 8 (Rikubetsu 2). Seskupení (17,19 hod., 15 min.). RZ 9 (Obihiro 1, 1,35 km) a RZ 10 (Obihiro 2). Servis B (18,07 hod., 45 min.). Cíl kolem 22,32 hod.
 
2. etapa – sobota 27. října: celkem 616,46 km, z toho 146,68 km měřených v 10 RZ na 6 trasách. Start Servis C (5.05 hod., 10 min.). RZ 11 (Rikubetsu 3), RZ 12 (Puray 1, 34.96km), RZ 13 (Niueo 1, 20,75 km) a RZ 14 (Sipirkakim, 22,43 km). Seskupení (11,01 hod., 15 min.). Servis D (11,16 hod., 30 min.). RZ 15 (Rikubetsu 4), RZ 16 (Puray 2), RZ 17 (Niueo 2) a RZ 18 (Sipirkakim Short, 4,67km). Seskupení (17,32 hod., 15 min.). RZ 19 (Obihiro 3) a RZ 20 (Obihiro 4). Servis E (18,20 hod., 45 min.). Cíl kolem 22,45 hod.
 
3. etapa – neděle 28. října: celkem 387,75 km, z toho 97,33 km měřených v  7 RZ na 4 trasách. Start Servis F (5,40 hod., 10 min.). RZ 21 (Rera Kamuy 1, 8,76km), RZ 22 (Panke Nikorpet 1, 17,04 km) a RZ 23 (Penke 1, 22,19 km). Seskupení (9,34 hod., 15 min.). Servis G (9,49 hod., 30 min. RZ 24 (Rera Kamuy 2), RZ 25 (Panke Nikorpet 2) a RZ 26 (Penke 2). Seskupení (14,03 hod., 20 min.). RZ 27 (Obihiro 5). Slavnostní cíl (15 hod.).
 
Bilance Citroënu
Citroën vyhrál Japonskou rallye v roce 2006 - Sébastien Loeb, Daniel Elena na voze Xsara WRC.
Sébastien Loeb a Daniel Elena poprvé startovali v roce 2003 a pak třikrát v rámci mistrovství světa: 2006 (Xsara/1.), 2005 (Xsara/2.) a 2004 (Xsara/2.).
Dani Sordo startoval jednou, v roce 2006 byl vyloučen ze 7. místa.
 
 
 
Simona Klavrzová
PR manager
Citroën Česká republika, s.r.o.

 
 
Fotogalerie:   AZ pneu Rallye Jeseníky 2007, foto Jiří Rohlena

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose