www.car.cz
 

A1GP v Žuhaji 2007: Hladký start čínského víkendu pro český tým
     15.12.2007 11:03 - tisková zpráva


Český tým začal přípravu na poslední podnik A1GP – Světového poháru motorsportu klidným průběhem obou tréninků. Erik Janiš si užil jízdy nováčků a zajel osmý čas, zatímco Tomáš Enge se v Žuhaji ve volném tréninku vrátil 12. časem do kokpitu A1GP po deseti měsících. Čína stejně jako v loňské sezóně hostí dva závody, Peking ale tentokrát vystřídala Žuhaj.

Pro všechny týmy a drtivou většinu jezdců je to nová trať. Janiš se do českého týmu A1GP vrátil po úspěšných testech F3 v Německu a odjel dva krátké tréninky nováčků. Mladík ukázal, že se od počátku sezóny průběžně zlepšuje. Osmé místo sice není jeho nejlepším výsledkem, ale odstup necelé čtyři desetiny na prvního je jeho maximem. Janišův nejlepší čas měl hodnotu 1:24,521 a byl z prvního tréninku.

Hodinový volný trénink znamenal návrat Tomáše Engeho do vozu A1GP. Ten naposledy řídil v únoru a trénink využil pro opětovné zvyknutí si na vůz. S 25 odjetými koly patřil mezi nejpilnější jezdce, nejlepší čas zajel v sedmém kole a měl hodnotu 1:24,484.

Oba čínské závody pustí v záznamu Česká televize. Přenos začne v neděli 16. prosince v 20.00 na programu ČT4 Sport.

Tomáš Enge: „Trvalo mi pár kol, než jsem si zase zvyknul na formuli. Myslím, že nastavení není špatné, ale je to teprve začátek víkendu. Od příjezdu do Číny mě trápí nachlazení, takže pochopitelně doufám, že další dva dny budou už lepší.“

Erik Janiš: „S tréninkem nováčků jsem spokojený. Měl jsem určité obavy, jak se po testech F3 budu cítit ve voze A1GP, ale nakonec jsem měl za volantem velmi dobrý pocit. Byl to můj nejlepší trénink, pokud jde o ztrátu na čelo. Mohlo to přitom být ještě lepší, protože v nejrychlejším kole jsem udělal chybu v poslední zatáčce. Kromě mých rostoucích zkušeností jsou asi další dva důvody, proč jsem se přiblížil nejlepším. Trať je pro všechny nová a v převládajících pomalých zatáčkách hraje větší roli mechanický grip než aerodynamika. Bylo by zajímavé srovnat, jak bych si vedl ve volném tréninku ve srovnání s dalšími nováčky.“

Antonín Charouz, šéf týmu: „Je to slušný začátek víkendu. Tomášův loket se zdá být v pohodě, takže se držíme původního plánu a zbytek víkendu pojede on.“

Výsledky, volný trénink nováčků, 1. část
1 M.Ammermüller Germany čas 1'24.132  ujetá kola 14 rychlost 184.809
2 Sérgio Jimenez Brazil 1'24.216 0.084 12 184.625
3 Danny Watts Great Britain 1'24.217 0.085 14 184.623
4 A.Imperatori Switzerland 1'24.400 0.268 14 184.222
5 John Martin Australia 1'24.471 0.339 13 184.067
6 Adam Carroll Ireland 1'24.485 0.353 11 184.037
7 Erik Janis Czech Republic 1'24.521 0.389 14 183.959
8 Charlie Kimball USA 1'24.716 0.584 17 183.535
9 Edoardo Piscopo Italy 1'24.907 0.775 14 183.122´
10 Robert Wickens Canada 1'25.045 0.913 8 182.825
11 Satrio Hermanto Indonesia 1'25.375 1.243 15 182.118
12 Earl Bamber New Zealand 1'25.494 1.362 15 181.865
13 Wesleigh Orr South Africa 1'25.550 1.418 13 181.746
14 David Garza Mexico 1'25.608 1.476 14 181.623
15 Arie Luyendyk Jr. Netherlands 1'25.960 1.828 13 180.879
16 P.Sureshwaren India 1'26.692 2.560 14 179.352
17 Gonçalo Araújo Portugal 1'27.299 3.167 12 178.105
2. část
1  M.Ammermüller Germany 1'24.135   13 184.802
2  Robert Wickens Canada 1'24.205 0.070 7 184.649
3  Sérgio Jimenez Brazil 1'24.436 0.301 13 184.144
4  Danny Watts Great Britain 1'24.450 0.315 12 184.113
5  Adam Carroll Ireland 1'24.548 0.413 11 183.900
6  A.Imperatori Switzerland 1'24.641 0.506 14 183.698
7  Erik Janis Czech Republic 1'24.703 0.568 13 183.563
8  John Martin Australia 1'24.782 0.647 13 183.392
9  Satrio Hermanto Indonesia 1'24.839 0.704 13 183.269
10  Charlie Kimball USA 1'24.878 0.743 15 183.185
11  Edoardo Piscopo Italy 1'25.016 0.881 13 182.887
12  Earl Bamber New Zealand 1'25.068 0.933 15 182.776
13  David Garza Mexico 1'25.372 1.237 15 182.125
14  Wesleigh Orr South Africa 1'25.495 1.360 15 181.863
15  Arie Luyendyk Jr. Netherlands 1'25.727 1.592 13 181.371
16  P.Sureshwaren India 1'26.149 2.014 14 180.482
17  Gonçalo Araújo Portugal 1'27.218 3.083 13 178.270

Volný trénink
1  Adam Carroll Ireland 1'23.279   26 186.702
2  Robert Wickens Canada 1'23.771 0.492 10 185.605
3  M.Ammermüller Germany 1'23.848 0.569 16 185.435
4  J.Bleekemolen Netherlands 1'23.891 0.612 20 185.340
5  Cheng Cong Fu China 1'23.940 0.661 25 185.232
6  Loïc Duval France 1'23.949 0.670 13 185.212
7  N.Karthikeyan India 1'24.111 0.832 20 184.855
8  Satrio Hermanto Indonesia 1'24.119 0.840 31 184.838
9  Sérgio Jimenez Brazil 1'24.248 0.969 17 184.555
10  Jonny Reid New Zealand 1'24.265 0.986 27 184.517
11  Neel Jani Switzerland 1'24.309 1.030 16 184.421
12  Tomas Enge Czech Republic 1'24.484 1.205 25 184.039
13  Oliver Jarvis Great Britain 1'24.563 1.284 19 183.867
14  Edoardo Piscopo Italy 1'24.593 1.314 22 183.802
15  Alex Yoong Malaysia 1'24.754 1.475 19 183.453
16  David Garza Mexico 1'24.973 1.694 23 182.980
17  J.Summerton USA 1'24.976 1.697 24 182.974
18  Ian Dyk Australia 1'24.991 1.712 23 182.941
19  Adrian Zaugg South Africa 1'25.030 1.751 24 182.857
20  João Urbano Portugal 1'25.360 2.081 24 182.150
21  Khalil Beschir Lebanon 1'25.458 2.179 25 181.942
22  Adam Khan Pakistan 1'25.947 2.668 25 180.906
Internet: www.a1gp.com

A1GP v Žuhaji našeho času
Sobota 15. prosince
6.00 - 7.45 kvalifikace ve 4 segmentech
Neděle 16. prosince
6.00 – Sprint
8.30 – Hlavní závod
Livetiming a livevideo: www.a1gp.com
Internet okruhu: www.zic.com.cn

Kniha A1GP World Cup of Motorsport Season 2006/07
Bezmála sto šedesát stran kvalitního křídového papíru přináší stovky barevných fotografií z loňské sezony formule A1GP. Publikace představuje Světový pohár motorsportu v jeho typické podobě – jako pestrý a vzrušující svět špičkových automobilových závodů. Autorem všech obrázků je úspěšný český fotograf Adolf Zika (www.zika.cz). Vedle jeho působivých fotografií je pro fanoušky nachystáno i mnoho čtení v angličtině.
O závodech, jezdcích, týmech i o zákulisí stále populárnějšího šampionátu. Úplné výsledky jsou samozřejmostí. Autor i jeho tým, který se na knize podílel, došli při práci k jedné zajímavosti. Adolf Zika byl jediným členem české reprezentace, který byl na všech závodech! Bylo to dáno tím, že skupina mechaniků a techniků se průběžně měnila, stejně tak i jezdecká soupiska. Zato sám fotograf musel být všude, protože potřeboval „materiál“ z kompletní sezony.
Prodej knihy: www.bpa.cz

Průběžné pořadí po šesti z dvaceti závodů
1. Švýcarsko 61 bodů
2. Francie 51
3. Nový Zéland 45
4. Nizozemí 42
5. Jižní Afrika 36
6. Velká Británie 36
7. Irsko 29
8. Německo 24
9. Brazílie 22
10. Mexiko 17
11. Čína 16
12. Kanada 8
13. Indie 8
14. Portugalsko 2
15. Austrálie 2
16. Itálie 2
17. Česká republika 1
Internet: a1gp.com

A1GP 2007/2008
30. září 2007 Zandvoort, Nizozemí
14. října 2007 Brno, Česká republika
25. listopadu 2007 Sepang, Malajsie
16. prosince 2007 Žuhaj, Čína
20. ledna 2008 Taupo, Nový Zéland
3. února 2008 Sydney, Austrálie
24. února 2008 Durban, JAR
16. března 2008 Mexico City, Mexiko
13. dubna 2008 Šanghaj, Čína
4. května Brands Hatch, Velká Británie
Internet: www.a1gp.com

 

BPA


 
 
Fotogalerie:   Jezdci BPA oceněni britským Autosportem, foto BPA, Martin Straka

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose