www.car.cz
 

Liuzzi- jezdec formule jedna - si v Mostě užil vůz Mercdedes DTM
     19.5.2008 12:33 - tisková zpráva


Byl to jeden z manažerských kousků Antonína Charouze. Už tak kvalitní sestavu svého týmu pro český okruhový šampionát se rozhodl posílit pilotem formule 1. Ital Vitantonio Liuzzi jeho nabídku pro start ve tříhodinovce královské Divize 4 v Mostě s radostí přijal. I proto, že se této kategorii loni začalo říkat české DTM. Pro jezdce týmu Force India F1 se tak naskytla příležitost poprvé v kariéře okusit speciál Mercedes Benz AMG DTM C-Klasse.

Fanoušci tak měli jedinečnou příležitost vidět v jednom závodě a v jedné stáji dva jezdce se zkušenostmi z formule 1. Vedle Liuzziho byl totiž povolán i Tomáš Enge, expilot týmu Prost F1. Sedmadvacetiletý Ital se předvedl jako naprostý profesionál, kromě jiného s úsměvem vyhověl každé žádosti o autogram či fotografování. Se svým manažerem Peterem Collinsem zůstali v Mostě až do neděle, byť mu závodnická povinnost skončila den předtím.

To se vám na českém okruhu tak zalíbilo?
„Jsem mile překvapen z celé řady pohledů. Prostředí v týmu Charouz Racing System je vysoce profesionální a zároveň velmi přátelské. Společně s Peterem Collinsem jsme se v něm cítili velmi dobře. Oslovila mě i trať. Musím říct, že mi doslova sedla. S tak silným vozem, jakým Mercedes Benz AMG DTM C-Klasse bezesporu je, byla radost v Mostě závodit.“

Připomíná vám tato trať nějakou dráhu z formule 1 nebo jiné okruhy, které jste dosud poznal? Co třeba taková Vallelunga?
„Ale ano, Vallelunga nedaleko Říma se vašemu Mostu docela podobá. Moc se mi líbily některé rychlé zatáčky, které se daly docela dobře katovat. Jediným drobným nedostatkem jsou trošku hrbolaté poslední dvě zatáčky. Ale jak jsem se dozvěděl, společně s hlavní rovinou je to poslední úsek, který projde rekonstrukcí.“

Co samotný Mercedes Benz AMG DTM C-Klasse, nakolik vás zaujal? Jel jste poprvé se střechou nad hlavou…
„Je to tak. Dosud to byly jen motokáry a formule, takže jsem byl pořád na čerstvém vzduchu. Chvilku mi trvalo, než jsem si na uzavřený závoďák zvykl. Je to přece jen něco úplně jiného, než úzký kokpit. Nicméně pak jsem si řízení hodně užíval. Kromě pomoci týmu Antonína Charouze byl pro mě Most především zábavou. Jsem rád, že se mi moje představa naplnila. Řízení tohoto auta je skutečný požitek.“

Jak vás tak poslouchám, nevypadá to na vás přestup do DTM?
„Ale to ne. Mé srdce bije pouze pro formuli 1, s níž jsem spojený nejméně na tři roky. Svět Grand Prix, to je pro mě stále to hlavní a jediné.“

A co po kariéře pilota F1, kam byste rád zamířil? DTM, FIA GT, Le Mans Series…
„Tak na něco takového vůbec nemyslím. Alespoň ne v tuto chvíli. Samozřejmě, až přijde můj čas, kdy poznám, že v Grand Prix nemám co pohledávat, porozhlédnu se. Každopádně vůz DTM jsem si rychle oblíbil a o kvalitách tohoto mezinárodního mistrovství Německa nemusíme nic vyprávět. Je to TOP šampionát.“

Pojďme zpátky do Mostu. Jak se to vlastně přihodilo, že jste se objevil na soupisce Charouz Racing Systemu?
„Vypadá to možná záhadně, nicméně je to velice prosté. Můj manažer Peter Collins se už dlouho zná s Antonínem Charouzem, dělá závodnického kouče jeho jezdcům, Eriku Janišovi, Tomáši Engemu a Janu Charouzovi. Takže z této vzájemné spolupráce vzešla má účast v českém okruhovém šampionátu.“

Co mistrovství říkáte?
„Překvapilo mě svou úrovní. Vozy DTM, FIA Grand Turismo a další zajímavé konstrukce. Všude je vidět nadšení a u špičkových týmů také profesionalita.“

Mohou se čeští diváci těšit na vaši další účast v barvách Charouz Racing Systemu?
„Na to teď nedokážu odpovědět, protože můj hlavní program třetího pilota Force India F1 Teamu je docela našlapaný. Nicméně možné to je, protože naše spolupráce s Tony Charouzem bude zajisté pokračovat.“


 
 
Fotogalerie:   WSBK Brno 2007 od Jirky Navrkala - I.část

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose