www.car.cz
 

Mostecká smůla brněnského týmu Roberta Šenkýře
     13.6.2008 17:14 - tisková zpráva


MMČR v závodech na okruzích pokračovalo opět na Autodromu Most. Tým Šenkýř Motorsport zajel obou závodech na pole position, v závodech však bylo vše jinak

 

Třetí zastávkou seriálu MMČR 2008 v závodech automobilů na okruzích se stal opět mostecký Autodrom. Tým Šenkýř Motorsport zde startoval opět se třemi vozy BMW M3 GTR, když Roberta Šenkýře doplnili ještě Marek Fried,Petr Líbal a nově také Milan Braun. První BMW M3 GTR týmu s jezdci Šenkýřem a Friedem také sahal po velkém úspěchu, ale po vítězství v kvalifikaci a suverénním vedení v závodě hlavní tříhodinový závod nedokončil.

 

Na druhém týmovém voze BMW M3 GTR se ve tříhodinovce střídali Šenkýř s Líbalem a Braunem a tito jezdci dokončili vytrvalostní závod na pátém místě v divizi do 3500ccm a třináctém absolutně.

 

AUTODROM MOST (6.-8.6..2008)

 

Celý závodní víkend tentokrát začínal v pátek kvalifikacemi na nedělní sprintový závod a vozy BMW M3 GTR týmu Šenkýř Motorsport byly hodně vidět. Robert Šenkýř vybojoval v dosavadním nejlepším čase třídy do 3500ccm (1.41,01) pole position, Marek Fried zajel druhý (1,42,04) a Petr Líbal (1.44,05) šestý nejrychlejší čas.  V odpolední kvalifikaci na sobotní tříhodinovku vybojoval Šenkýř s Friedem opět nejlepší startovní pozici (1.41.3), Líbal s Braunem se kvalifikovali pátí (1.45,8).

 

Těsně před startem sobotní tříhodinovky začalo silně pršet, závod tak začal se zpožděním a kvůli vodě valící se přes trať odstartoval za safety carem. Po asi deseti kolech za zaváděcím vozem bylo konečně odstartováno naostro. Robert Šenkýř na mokré trati využil svoje zkušenosti a udržoval stálé vedení ve třídě do 3500ccm před dalšími vozy BMW M3 GTR a Porsche.

 

Přibližně po hodině a dvaceti minutách, těsně před plánovaným střídáním, však začal pociťovat silné klouzání levého zadního kola a zajel na kontrolu do boxu. Na vině byl olej z Robertova vozu, který tekl s prasklého olejového filtru přímo pod kola. Mechanici opravovali poruchu asi 10 kol, a to byl konec všech šancí prvního týmového vozu. Marek Fried sice poté již na osychající trati opět zajížděl nejrychlejší kola, na lepší než na konečné sedmé místo to už nestačilo. Robert Šenkýř pak ještě na konci usedl do druhého týmového vozu, na kterém se celý závod střídali Líbal s Braunem a dovedl černo-bílé BMW M3 GTR do cíle na pátém místě ve třídě do 3500ccm.

 

Je to opravdu smůla, po celý víkend jsme byli suverénně nejrychlejší. Dvě pole position, nejrychlejší kola v obou závodech, jen vítězství nám opět uniklo. Prasklý olejový filtr je rarita, buď se jednalo o výrobní závadu, nebo filtr praskl po kontaktu s kamenem nebo něčím, co leželo na trati. Jel jsem velmi vyrovnaně a držel v klidu první místo. Věřil jsem, že to pak Marek bez potíží doveze na nejvyšší stupínek,“ řekl po závodě Robert Šenkýř.

 

Čest tak zachraňovalo druhé BMW M3 GTR, za jehož volantem se premiérově objevil znojemský Milan Braun.

 

“Byl to můj úplně první start v takto silném voze, ze začátku jsem byl hodně nervózní. Po kvalifikaci jsme si ale s kolegy obešli trať, řekli si jak kde pojedeme a do sobotního závodu jsem již nastoupil v klidu. Byla to velká škola, tým však pracoval perfektně a moc mi pomohl. Já se již těším na další závody do Poznaně, kde bych měl startovat i ve sprintu s dalším vozem BMW M3 GTR, který pro mě tým Šenkýř Motorsport chystá,“ komentoval svoje účinkování v Mostě Milan Braun.

 

Deset minut před startem nedělního sprintu začalo znovu pršet a tak přišla na řadu pneumatiková loterie. Vozy týmu Šenkýř Motorsport odstartovaly stejně jako většina vozů na mokrých pneu, což se však ukázalo jako chyba. Trať rychle oschla a mokré pneumatiky se vzorkem byly špatnou volbou. Robert Šenkýř a Petr Líbal odstartovali na velmi měkké směsi mokrých pneu, museli tedy zajet do boxu přezout na slicky. Marek Fried na tvrdších mokrých pneu pokračoval dále.

 

Bohužel pro Šenkýře s Líbalem ale na trati zůstalo jedno nepojízdné Pagani Zonda a závod byl v podstatě dojet až do konce za safety carem. V tu chvíli se nesmí předjíždět a taktika získání výhody obutých slicků v podobě zajíždění rychlejších časů byla pryč. Marek Fried vepředu statečně bojoval na mokrých pneu a odměnou mu bylo celkově druhé místo v kategorii vozů do 3500ccm. Petr Líbal skončil osmý a Robert Šenkýř díky delší zastávce v boxech devátý.

 

 Další závod Mezinárodního mistrovství České republiky na okruzích se uskuteční 25.-27.7.2008 na Autodromu v Poznani (PL). Ještě předtím se však zúčastníme tří závodů mezinárodního mistrovství ČR do vrchu v Dobšiné (SK) (20.-22.6.2008) , Kohoutovicích (27.-29.6.2008) a na Pezinské Babě (SK) (18.-20.7.2008). Náš tým zde bude zastupovat Petr Líbal a Milan Braun, kteří budou s vozy BMW M3 GTR bojovat o body ve skupině E1 a Zdenek Sekyrka se Škodou 130RS mezi historiky.

 

 

Tisková zpráva Šenkýř Motorsport


 
 
Fotogalerie:   MMČR na okruzích v Mostě, červen 2008, foto týmu Šenkýř Motorsport P.Frýba

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose