www.car.cz
 

Citroën C4 Picasso v testu i ve fotografiích
     21.2.2008 09:26 - Pavel Jelínek


Pomalu se proplétáte hustým městským provozem a po očku sledujete závistivé pohledy řidičů z  pomalu popojíždějících vozidel kolem vás. Poslední semafor, opouštíte městský provoz a vyjíždíte na úzkou okresní cestu plnou převýšení a serpentin.
 
Vaše srdce závoďáka zaplesá, pevně sevřete volant, nahmatáte ‚pádla‘ řazení pod volantem, sešlápnete plynový pedál a vyrážíte. Sekvenční řazení funguje naprosto skvěle, motor reaguje pružně a přesně podle vašich potřeb. Připadáte si jako závodník, jež právě odstartoval do první rychlostní zkoušky.
 
Venku
 
Už při prvním letmém pohledu oko polaskají elegantní linie, které se prolínají celou karoserií. Mohutná příď, chromované lemování bočních oken zvýrazněné jemným prolomením, rozměrné panoramatické čelní sklo navazující na kapotu motoru a plynule přecházející v prosklenou střechu dodává vozu dynamiku a hrdě hlásí do okolí, kdo je na silnici pánem. Ať zastavíte na parkovišti, u benzínky na sváču, nebo kdekoliv jinde, vždy se majestátně tyčí nad ostatními vozy. Obdivné a závistivé pohledy můžete sledovat téměř všude, kam se s tímto vozem dostanete.
 
Uvnitř
 
Citroën je synonymem pro pohodlí a komfort. Dokonalé uspořádaní vnitřního prostoru, ergonomicky řešené ovládací prvky soustředěné na volantu spolu s volící pákou a páčkami řazení pod volantem. To všechno je umocněno obrovským prostorem ve dne zalitým světlem, díky neobvykle velkému panoramatickému čelnímu sklu, prosklené střeše nebo rozměrným bočním oknům. Francouzský šlechtic nemá zapotřebí srážet cenu tím, že vám nabídne plechovou klícku na kolech. I v nejnižších verzích je vybavena luxusními doplňky a bezpečnostními prvky o jakých se jiným vozům může jenom zdát.
 
Motor
 
U českých řidičů se dieselové motory těší velké oblibě. Citroën si pro vás připravil hned dva, sériově vybavené filtrem pevných částic, tzn. motor HDi 110 FAP, spojený s pětistupňovou mechanickou převodovkou nebo s šestistupňovou manuální pilotovanou převodovkou a motor HDi 138 FAP s šestistupňovou manuální pilotovanou převodovkou nebo šestistupňovou automatickou převodovkou. Vůz jsme otestovali s motorem HDi 138 FAP a šestistupňovou automatickou převodovkou.
 
Výkonný a úsporný motor, připravený vás vždy pohodlně dovézt do cíle vaší cesty si zamiluje každý fanoušek dravé a sportovní jízdy, stejně jako usedlejší a klidnější řidič hledící spíše na spotřebu svého miláčka. Pro testovaný vůz nebyl problém ujet 300km s průměrnou spotřebou 4,6l/100km při standardní cestovní rychlosti 130km/h. Stejně tak se ale dokáže ihned přizpůsobit sportovní a svižné jízdě při které s elegancí nechá chipem tuněné auta v prachu za sebou.
 
Jízdní vlastnosti
 
Díky pneumatickému odpružení s automatickým vyrovnáváním světlé výšky, pohodlným a prostorným sedadlům, přesné a rychlé ‚vysoce návykové‘ automatické pilotované převodovce a také díky výkonnému dieselovému motoru, zážitek z jízdy nabývá dalšího rozměru.
 
Když to ženete rozbitou okresní cestičkou plnou serpentin a převýšení a zatáčky řežete jako by vám chybělo pár vteřin na vedoucího jezdce, nebo když svištíte po dálnici vysoko nad povoleným rychlostním limitem, stále máte dokonalý kontakt s vozovkou a nepřipadáte si jak na splašené kobyle která vás každou chvíli může vyhodit ze sedla. Přesné a rychlé řazení je lahůdka zvláště při ostřejší jízdě na prázdných okreskách.
 
Brzda, podřazení lehkým brnknutím o levou páčku řazení, sešlápnout plynový pedál a pryč ze zatáčky. Citlivé a přesné řízení vám nedá ránu do volantu, pokud náhodou trefíte nějakou díru nebo vyjetou kolej. Jízda tímto vozem je opravdu skvostný zážitek.
 
Závěr
 
Citroën C4 Picasso rozšiřuje rodinu Visiospace. Visiospace je kombinací výjimečného výhledu („visio“ – světlo) a velkého vnitřního prostoru („space“ – prostor). Vůz se řadí do modelové řady kompaktních jednoprostorových vozů Citroën mezi vozy Xsara Picasso a Grand C4 Picasso. Díky svým třem kompaktním MPV a velkému MPV C8 dnes Citroën nabízí nejbohatší a nejširší modelovou řadu ve své historii, se čtyřmi vozy naprosto rozdílného stylu, jejichž specifikace se navzájem doplňují.
 
Nejenom cestování zpříjemňují další prvky výbavy, jako například automatická elektrická parkovací brzda (FSE) a systém pomoci při rozjezdu ve svahu, akusticky izolovaná vrstvená boční skla a akusticky izolované čelní sklo, automatická boční světla zabudovaná pod bočními vnějšími zpětnými zrcátky, přenosná svítilna v zavazadlovém prostoru a lampičky ke čtení v zadní části opěradel předních sedadel, kompletní hi-fi systém a obrazovky pro video zasunovatelné do opěradel předních sedadel. Vozidlo vyhovuje rovněž nejnáročnějším kritériím, pokud jde o ochranu cestujících v případě nárazu (7 sériových airbagů včetně kolenního airbagu řidiče, inovační zesílená struktura, 4 sedadla s úchyty Isofix pro bezpečné uchycení dětských sedaček, akustická signalizace nezapnutých bezpečnostních pásů na všech místech, atd.).
 
Citroën je značka, která vás za svou důvěru odmění nebývalým luxusem, prostorem, výkonem a bezpečností. C4 Picasso je ideální rodinné auto. Pohodlně vás s rodinou převeze na druhý konec Evropy za odpočinkem, stejně jako k babičce do Jeseníků nebo spolu s partou kamarádů na lyže do Krkonoš. Díky unikátnímu, velice dynamickému a vyhraněnému stylu budou vaši sousedé tiše pukat závistí.
 
Text a foto: Jara Šašinka

 
 
Fotogalerie:   Dravec C4 Picasso - test, foto Jara Šašinka

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose