www.car.cz
 

Rallye Jeseníky 2008 pro suveréna Romana Odložilíka na P 207 S 2000. Druhý Orsák
     5.10.2008 08:37 - tisková zpráva


Pořadí na čele se ustálilo, vede Odložilík, druhý Orsák a třetí Martin Semerád

Pevně za premiérovým prvenstvím na AZ pneu Rally Jeseníky míří posádka TRT Czech Rally Sport ve složení Roman Odložilík, Pavel Odložilík na voze Peugeot 207 S2000. Odložilík vévodí s přehledem průběžného pořadí od úvodní erzety a zatím nenašel přemožitele ani na jedné z šesti odjetých rychlostní zkoušce. Na druhém místě je dvojice Jaroslav Orsák, Karel Vajík (Mitsubishi Lancer EVO IX) se ztrátou 29,2 sekundy na vedoucí příčku. Na třetím místě je největší překvapení rallysprintu ve Šternberku teprve osmnáctiletý Martin Semerád, jehož naviguje Bohumil Ceplecha na voze Mitsubishi Lancer EVO IX z týmu PK Oil Racing.

Dění v nejlepší desítce jezdců rallysprintu v Jeseníkách výrazně oživilo dravé mladí. Nastupující generaci osmnáctiletých mladíků úspěšně reprezentují Martin Semerád, Miroslav Jakeš a Martin Bujáček. Uvedené trio si drží s přehledem skvělé umístění, když Semerád je třetí, Jakeš šestý a Bujáček osmý. Fandové podél tratě byli velmi zvědaví na rodinný souboj otce a syna Semerádových, když stop vystavila u otce na čtvrté erzetě stávkující převodovka. Josef Semerád odstoupil z průběžné čtvrté příčky. V soutěži již dále nepokračuje ani Milan Pantálek (Mitsubishi Lancer EVO VIII), který při druhém průjezdu Domašovem měl defekt pravého zadního kola, ztratil téměř šest minut a posléze odevzal jiízdní výkaz. Pantálkovi patřila sedmá příčka.www.cheaploeweoutlet.com

Nejrychlejším jezdcem v hodnocení třídy A6 je nadále Lubomír Minařík (Škoda Fabia Kit Car), necelých devět sekund ztrácí Jan Dohnal (Renault Clio S1600).

V pohárovém hodnocení absolutní klasifikace si nejlépe vede Martin Hudec (Mitsubishi Lancer EVO VI), na dalších místech jsou Marcel Svačina (Škoda Felicia Kit Car) a Michal Kraml (Mitsubishi Lancer EVO VII). Ve zvláštní klasifikaci poháru je první Pavel Dohnal (Mitsubishi Lancer EVO IX).

Neoficiální pořadí po 6. rychlostní zkoušce:

1. R. Odložilík – P. Odložilík (Peugeot 207 S2000) 31:20,4 min
2. Orsák – Vajík (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 29,2 s
3. M. Semerád – Ceplecha (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 1:08,1 min
4. Drotár – Bánoci (Škoda Octavia WRC) + 1:27,4 min
5. Červenka – Rajnoha (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 1:46,1 min
6. M. Jakeš – T. Jakeš (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 1:53,3 min
7. Minařík – Semela (Škoda Fabia Kit Car) + 2:11,4 min
8. Bujáček – Palivec (Mitsubishi Lancer EVO VII) + 2:15,0 min
9. Sýkora – Ernst (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 2:17,7 min
10.Dohnal – Latif (Renault Clio S1600) + 2:20,8 min

Vyhrané RZ: 6 - Odložílík 

Ohlasy předních jezdců ze druhého přeskupení

Druhá návštěva servisní zóny AZ pneu Rally Jeseníky se mezi jezdci nesla zejména ve znamení správné volby pneumatik do nadcházející závěrečné sekce dne. Stejně jako v celém dosavadním průběhu soutěže na jezdce čekala nelehká volba obutí. Tratě rychlostních zkoušek začínají pomalu osychat, nicméně počasí je nevyzpytatelné. II. AZ pneu Rally Jeseníky 2008 se pomalu blíží do svého cíle, který je na náměstí ve Šternberku v 17:36 hodin.


Roman ODLOŽILÍK (Peugeot 2007 S2000, startovní číslo 1):

„Jedeme si celkem v klidu, pouze jednou jsme měli krizi a částečně se dostali s vozem mimo trať. I když rychlostky osychají, tak je vytaháno příliš nepořádku z předšlých průjezdů.“

Jaroslav ORSÁK (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 2):

„V druhé části dne jsme chtěli zabrat a pokusit se dohat Romana Odložilíka. Místo toho jsme skončili mimo trať a ztratili další čas.“

Igor DROTÁR (Škoda Octavia WRC, startovní číslo 4):

„Po špatné volbě pneumatik z rána jsme na druhou část dne obuli mokré obutí a bylo to znát. Cítili jsme se bezpečněji a tak se hezky svezli.“

Pavel ČERVENKA (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 8):

„Čas si stále držíme a jsme s tím spokojeni. Ještě je před námi jedna etapa.“

Lumír FIRLA (Mitsubishi Lancer EVO VII, startovní číslo 10):

„Budeme se stále snažit jít dopředu. Přestože tratě pomalu osychají, bude spíše pršet. Tak uvidíme.“

Martin SEMERÁD (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 19):

„Jak tratě osychají, tak hodně jezdců za námi zrychluje. Uvidíme, jestli se nám je podaří udržet za sebou. Pozici bych si sice rád udržel, ale když se nepovede, nic se neděje.“

Martin BUJÁČEK (Mitsubishi Lancer EVO VII, startovní číslo 22):

„Momentálně bude velmi obtížné zvolit ty sprváné pneumatiky. Na rychlostce Tvrdkov jsem se zadíval na vrtulník a kvůli tomu se dostal do krizovky.“

Jan SÝKORA (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 6):

„Hned na startu jsme poškodili zadní levou poloosu, takže to není optimální a ztratili jsme tím.“

Sláva DUCHÁČEK (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 11):

„Na poslední rychlostní zkoušce jsme měli menší krizi.“

Lubomír MINAŘÍK (Škoda Fabia Kit Car, startovní číslo 5):

„Auto jsme při prvním servisu opravili a nyní je v pořádku. Něco se nám tak podařilo dojet a zmenšit ztrátu.“

Antonín NOVÁK (Citroen Saxo S1600, startovní číslo 16):

„Jak tratě osychají, tak nám někteří kluci mírně odskočili dopředu. Již se ale nebudeme honit a spíše se v klidu pokusíme dojet.“

Miroslav JAKEŠ (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 46):

„Na poslední zkoušce Tvrdkov je moc bahna. Dostali jsme se tam ven a lehce ztratili. Alespoň že vůz jsme nepoškodili.“

Marcel SVAČINA (Škoda Felicia Kit Car 1,6, startovní číslo 101):

„V autě jsou hrozné vibrace a vůbec netuším proč. Na třetí RZ jsme kvůli tomu museli velmi zvolnit.“

Pavel DOHNAL (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 102):

„Třetí RZ je ze všech nejhorší, jinak to jde. Technika nám funguje.“

Martin HUDEC (Mitsubishi Lancer EVO VI, startovní číslo 103):

„Snažíme se jít dopředu a prozatím se nám to daří.“ 

Rally Jeseníky vyhrál suverén Odložilík na peugeotu

Vítězem II. AZ pneu Rally Jeseníky 2008 a letošním vicemistrem v šampionátu rallysprintů se stala posádka TRT Czech Rally Sport ve složení Roman Odložilík, Pavel Odložilík na voze Peugeot 207 S2000. Odložilík vyhrál předposlední podnik MIO GPS Mistrovství České republiky ve sprintrally způsobem start a cíl, když vyhrál všech devět rychlostních zkoušek
. Druhé místo obsadila dvojice Czech National Team ve složení Jaroslav Orsák, Karel Vajík (Mitsubishi Lancer EVO IX) se ztrátou 35,7 sekundy na vedoucí příčku. Na třetím místě skončila posádka PK Oil Racing ve složení Martin Semerád, Bohumil Ceplecha na voze Mitsubishi Lancer EVO IX. Teprve osmnáctiletý Semerád ztratil na vítězného Odložilíka 1:37,6 minuty.

Rally Jeseníky opět provázelo deštivé počasí, které znásobilo náročnost rychlostních zkoušek. Pořadatelé z AMK ECCE HOMO Šternberk připravili obtížnou trať v délce 352 km, která obsahovala 9 rychlostních zkoušek v celkové délce 82 km. Administrativní a technickou přejímkou prošlo celkem 114 vozů, na startovní rampě se objevilo v sobotním nevlídném a sychravém ránu 113 posádek. Od úvodních kilometrů nedal Odložilík svým soupeřům šanci na úspěch. „Dnes hodně pršelo, tak byl závod velmi těžký. Ovšem výsledek se nám povedl skvěle a máme velkou radost,“ uvedl Roman Odložilík na cílové rampě. Pouze Orsák dokázal držet s Odložilíkem krok.

„Tratě v Jeseníkách máme rádi a dnes se nám i přes počasí jezdilo dobře. Podařilo se nám dojet do třetího místa, což byl na začátku náš cíl a ten se splnil,“ uvedl třiadvacetiletý jezdec z Poteče. Největší překvapení soutěže ve Šternberku byl skvělý výkon a třetí místo pro osmnáctiletého Martina Semeráda.

„Za výsledek jsme šťastní a rádi. Pro nás je to vynikající výsledek, v který jsme ani nedoufali, když jsme za sebou nechali i vůz specifikace WRC. Pro nás je to velký úspěch. Samozřejmě otec a celý tým jsou velmi rádi,“ řekl v cíli nadějný junior. Výborné páté místo v absolutním pořadí vybojoval další mladý jezdec, osmnáctiletý Miroslav Jakeš (Mitsubishi Lancer EVO IX), který předvedl velmi dobrý výkon.

Úvodní rychlostní zkouška s názvem Domašov byla po odjetí 41 vozů zrušena z důvodu havárie vozu posádky Jiří Hanák, Petr Novák na voze Mitsubishi Lancer EVO IX. Fandové podél tratě byli velmi zvědaví na rodinný souboj otce a syna Semerádových, když stop vystavila u otce na čtvrté erzetě stávkující převodovka vozu Mitsubishi. Z předních jezdců nespatřili cílovou rampu dále Milan Pantálek (Mitsubishi Lancer EVO VIII) pro defekt pravého zadního kola, technické závady vyřadily Antonína Nováka (Citroën Saxo Kit Car) a Martina Bujáčka (Mitsubishi Lancer EVO VII). Nejrychlejším jezdcem v hodnocení třídy A6 se stal Lubomír Minařík (Škoda Fabia Kit Car), přes šestnáct sekund ztratil druhý Jan Dohnal (Renault Clio S1600) a třetí skončil Milan Kneifel (Peugeot 206 S1600).

V hodnocení absolutní klasifikace K4 Pohár České republiky v rally si nejlépe vedl Michal Kraml (Mitsubishi Lancer EVO VII), další místa obsadili jezdci v pořadí Martin

Hudec (Mitsubishi Lancer EVO VI) a Karel Macek (Toyota Corolla WRC). Řada předních pohárových jezdců rally ve Šternberku nedokončila, mimo jiné lídr šampionátu Marcel Svačina (Škoda Felicia Kit Car) pro technickou závadu nebo Jiří Hendrich (Mitsubishi Lancer EVO VI). Ve zvláštní klasifikaci poháru zvítězil Pavel Dohnal (Mitsubishi Lancer EVO IX). Volný závod historiků dokončil pouze Miroslav Julínek (Škoda Octavia TS). Cílovou rampu spatřilo celkem 73 vozů.

Neoficiální pořadí v cíli AZ pneu Rally Jeseníky 2008 (po 9. RZ):
MIO GPS Mistrovství České republiky ve sprintrally

1. R. Odložilík – P. Odložilík (Peugeot 207 S2000) 47:11,5 min
2. Orsák – Vajík (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 35,7 s
3. M. Semerád – Ceplecha (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 1:37,6 min
4. Drotár – Bánoci (Škoda Octavia WRC) + 1:59,1 min
5. M. Jakeš – T. Jakeš (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 2:28,9 min
6. Červenka – Rajnoha (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 2:31,3 min
7. Sýkora – Ernst (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 2:42,7 min
8. Minařík – Semela (Škoda Fabia Kit Car) + 3:09,6 min
9. Firla – Tichý (Mitsubishi Lancer EVO VII) + 3:12,2 min
10. Ducháček – Dufek (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 3:17,2 min

Vyhrané RZ: 9 - Odložílík

K4 Pohár České republiky v rally:

1. Michal Kraml – Marcel Kraml (Mitsubishi Lancer EVO VII) 52:43,7 min
2. Martin Hudec – Bohumil Černoch (Mitsubishi Lancer EVO VI) + 12,9 s
3. Karel Macek – Aleš Pilný (Toyota Corolla WRC) + 3:01,1 min
4. Miroslav Plíhal – Pavel Dresler (Škoda Felicia Kit Car) + 3:45,7 min
5. Martin Knížek - Petr Šimůnek (Škoda Favorit 136 L) + 5:40,9 min

Zvláštní klasifikace poháru:

1. Pavel Dohnal – Jiří Blažek (Mitsubishi Lancer EVO IX) 52:32,3 min

Ve Šternberku 4. října 2008

Roman ORDELT
tiskový mluvčí AZ pneu Rally Jeseníky 

Co řekli jezdci na cílové rampě?

Poslední ohlasy jezdců letošní AZ pneu Rally Jeseníky, která právě skončila


Roman ODLOŽILÍK (Peugeot 2007 S2000, startovní číslo 1):

„Tratě až na tu jednu rychlostní zkoušku byly velmi dobré. Jelikož dnes hodně pršelo, tak byl závod těžký. Ovšem výsledek se povedl a my máme radost.“

Jaroslav ORSÁK (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 2):

„Tyto tratě máme rádi a dnes se nám i přes nepříznivé počasí jezdilo dobře. Podařilo se nám dojet do třetího místa, což byl na začátku náš cíl a ten se splnil.“

Martin SEMERÁD (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 19):

„Za výsledek jsme šťastní a rádi. Pro nás je to vynikající výsledek, v který jsme ani nedoufali, když jsme za sebou nechali i vůz specifikace WRC. Pro nás je to velký úspěch. Otec i celý tým jsou rádi.“

Jan SÝKORA (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 6):

„Hodně to dnes klouzalo a k tomu jsem udělal několik jezdeckých chyb, tudíž to na lepší výsledek nebylo. Uvidíme co na Vsetíně.“

Sláva DUCHÁČEK (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 11):

„Velkou škodou je, že jsme ráno měli defekt. Nebýt toho, tak jsme se možná umístili lépe. Ale to je možná, možná také ne.“

Miroslav JAKEŠ (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 46):

„Za naše místo jsme rádi, je to super. S vrchama se to moc srovnat nedá.“

Lumír FIRLA (Mitsubishi Lancer EVO VII, startovní číslo 10):

„Jsme rádi, že jsme se vešli do desátého místa a auto je celé. Po nevydařeném ránu jsme se již rozjeli.“

Igor DROTÁR (Škoda Octavia WRC, startovní číslo 4):

„Tratě byly nevyzpytatelné. Naštěstí jsme ani jednou nenasadili sliky a to nám moc pomohlo k výsledku.“

Pavel ČERVENKA (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 8):

„O dvě vteřiny jsme přišli o lepší umístění, což je škoda. Jinak jsme samozřejmě spokojeni. Vůz jsme dovezli v pořádku.“

Lubomír MINAŘÍK (Škoda Fabia Kit Car, startovní číslo 5):

„Přes ranní problémy s vozem jsme dokázali zatáhnout. Jsme znovu v boji o titul a to je super. Na Vsetíně se rozhodne.“


Ve Šternberku 4. října 2008

Lukáš GABRHELÍK
tiskové středisko AZ pneu Rally Jeseníky

 

PR



 
 
Fotogalerie:   AZ Pneu Rally Jeseníky fotili Pavel a Tonda Malí

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose