www.car.cz
 

Autokrosař Vaculík před pardubickou lednovou Autoslide
     27.12.2008 20:45 - tisková zpráva


Zrychlení, které zažijete ve velké závodní buggyně nejde srovnat snad s ničím jiným

Pochmurné prosincové sobotní odpoledne přímo vybízí k tomu, aby člověk zůstal doma v teple a pohodlí. Usedám k počítači a klikám na stránky www.autoslide.cz. Cože? Do této atraktivní sportovně kulturní akce zbývá posledních 15 dnů. Parádní příležitost pro zvednutí telefonního sluchátka a zkontaktování výjimečných aktérů této motoristické podívané. Volám panu Kalnému a od něj se dovídám, že je s rodinou na cestě do Rakouska. Nu, co se dá dělat. Domlouváme se tedy, že si zavoláme ve středu. Poté ověřuji kontakt na závodníka startujícího za znojemský Klub Racing Tým (KRTZ) Borise Vaculíka. Světe div se, tento sympatick&yacu te; jezdec zvedá telefon a tak začíná náš dnešní rozhovor.

Borisi, jak jste strávil vánoční svátky?

Strávil jsem je v kruhu nejbližších. Vánoce jsou pro nás tradicí a oázou klidu, kdy se sleze celá rodina.

Blíží se motoristická akce AUTOSLIDE 2009. Těšíte se na ni?

Ano, to každopádně. Loni jsme v Žarnovici vyhráli a letos chceme naše kvality potvrdit. Mohu říci, že na AUTOSLIDE-u byla vždycky skvělá atmosféra. Co se týče přípravy? Víte, tato soutěž byla vždy velmi specifická. Podle mého názoru se na ni připravit prostě nedá. Pokaždé se člověk potká s odlišnými podmínkami. A to je konec konců to, co dělá závody.

Jaký vůz do Pardubic přivezete?

Pojedeme se závodní buggynou. Nebude mít ale objem čtyř litrů. Náš speciál jsme nestihli dostavět. Domlouváme se s Jirkou Svobodou a s největší pravděpodobností pojedeme právě s „jeho“ šestnáctistovkou . Osobně mě velmi zajímá srovnání šestnáctistovky se čtyř litrem. Hodně se na to těším, až to zkusím. Třída buggyn byla vždy otevřená a to nám umožňuje otestovat třeba techniku, se kterou nemáme tolik zkušeností.

Čím Vás přitahuje autocross?

Úplně nejvíc mě přitahuje adrenalin a to, že tento sport je velmi kontaktní. Zrychlení, které zažijete ve velké závodní buggyně nejde srovnat snad s ničím jiným. Poměr výkon a váha spadá do vysokorychlostní ligy. Velké čtyř litry se mohou pochlubit výkonem 500 koní i více. Poslední dobou se začínají prosazovat buggyny s motorem o objemu dvou a půl litru. Jsou ovladatelnější a autocross nejsou zrovna závody, které by se vyhrávaly na rovinkách.

Co si vybavíte, když se řekne AUTOSLIDE?

Pro mě je to příjemné setkání s lidmi, které nemám možnost během sezóny vidět. Takže je to spíše taková společensko sportovní akce. Pokud ale usednu za volant závodního speciálu, nechci být poslední. Vždy se snažím jet na plno. Loni jsme vyhráli a letos do toho položíme také maximum. Vyhrávat se mi totiž moc líbí.

Jste úspěšným jezdcem, kterých ocenění si vážíte nejvíce?

Rozhodně třetího místa v evropském poháru zóny střed, které jsme vybojovali loni. Dále potom vítězství na domácím podniku v Přibicích. Musím uznat, že na všech závodech, kterých se účastníme, je veliká konkurence. Většina jezdců jsou totiž oproti nám profesionálové. Jezdíme pro radost a zábavu. Proto nás každý pozitivní výsledek skvěle naladí.

Plánujete už příští sezónu?

Pojedeme jako vždy ve třídě D3 4000 ccm. O příčky nejvyšší budeme bojovat s kompletně novým vozem. Stále ještě na něm pracujeme, aby byl co nejvíce konkurenceschopný. Na příští rok se proto velmi těším a přál bych si, aby byl i pro naše příznivce výjimečný.

Borisi, děkuji za rozhovor a přeji Vám, ať do nového roku vstoupíte pravou nohou.

Také přeji šťastný nový rok a mnoho úspěchů. Již brzy na shledanou.

 



Pavel Janega

PR

 

článek neprošel jazykovou korekturou


 
 
Fotogalerie:   Tým KM Racing na přejímkách Dakaru 09, foto týmu

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose