www.car.cz
 

Jihlavský Martin Prokop neměl příliš povedený vstup do soutěže v Irsku,ale již stoupá
     31.1.2009 00:58 - tisková zpráva


Irsko – I. etapa: Stále vzhůru

Stíhací jízdou lze charakterizovat úvodní den posádky Martin Prokop – Jan Tománek na prvním závodě juniorského šampionátu 2009 (JWRC) v Irsku. Nejrychlejšími časy v druhé polovině dne se česká dvojice posunula na medailové pozice, za záda vedoucích jezdců Weijse a Burkarta.

Vstup posádky Czech National Teamu do soutěž nebyl příliš povedené. Na prvních dvou úsecích nabrala na lídra Burkarta ztrátu 1:40 minuty.
„Vzhledem k podmínkám na trati jsme zvolili až příliš opatrné tempo. Trošku jsme mysleli, že do toho podobně půjdou i soupeři. To byla ale chyba, mladíci do toho šli s velkým rizikem a na časech to bylo znát,“ objasnil Martin Prokop.

Museli jsme přidat a více riskovat, aby nám příliš neujeli. Trojku jsme tak vyhráli, paradoxně nás však trápily problémy s motorem. Motor vynechávat, asi kvůli vodě v elektrice. Podmínky totiž byly příšerné, neustále hustě pršelo a jízda nebyla nic příjemného. Co se týká pneumatik, rozřezali jsme mokrou směs, docela to fungovalo, neboť kvůli vodě nebylo na tratích tolik očekávaného bláta. Zrádné jsou však kaluže, kde se auto špatně ovládá, což hrozí nedobržděním do další zatáčky,“ dodal jihlavský pilot.

V dalším průběhu se situace začala otáčet. Martin vystrčit růžky nejrychlejším časem na třetí zkoušce, při opakovaných průjezdech pokračoval ve vítězném tažení, pouze na RZ5 se musel o 1.4 sekundy sklonit před Francouzem Bonatem (na RZ6 odstoupil). Do druhého servisu již vjížděl na třetím místě se ztrátou necelé půlminuty na nového vedoucího muže Weijse a Burkarta.


„Určitě je to dobrý výchozí pozice do další etapy. Sice jsem první den mohl zvládnout takticky lépe, ale naše ztráta zase není tak značná, jsme na bodech a to je nejdůležitější. Navíc nás ještě čeká hodně kilometrů a Weijse a Burkarta budeme mít neustále před sebou,“ řekl Martin Prokop.

Po servisní pauze byly na programu prvního dne ještě dvě večerní rychlostní zkoušky Murley (RZ7 - 24,70 km) a Fardross (RZ8 - 14,77 km), ty však organizátoři, vzhledem k panujícím podmínkám, zrušili.

JWRC – po I. etapě (RZ6)
1. Weijs (NL - Citroën) 1:21:41.5
2. Burkart (D – Suzuki) + 1.9
3. Prokop (CZ – Citroën) + 24.6
4. Bertolotti (I – Suzuki) + 2:37.8
5. Bonato (F – Suzuki) + 4:39.5
6. Griotti (I – Renault) + 11:21.4
7. Forde (IRL – Suzuki) + 12:14.2
8. Abbring (NL – Renault) + 19:32.8

Leaderboard after Day 1
1. S Loeb/D Elena FRA Citroen C4 1hr 09min 35.2sec
2. D Sordo/M Marti ESP Citroen C4 1hr 10min 19.6sec
3. M Hirvonen/J Lehtinen FIN Ford Focus RS 1hr 10min 40.0sec
4. H Solberg/C Menkerud NOR Ford Focus RS 1hr 12min 44.6sec
5. C Rautenbach/D Barritt ZIM Citroen C4 1hr 13min 53.5sec
6. S Ogier/J Ingrassia FRA Citroen C4 1hr 13min 58.4sec
7. C Atkinson/S Prévot AUS Citroen C4 1hr 14min 26.4sec
8. M Wilson/S Martin GBR Ford Focus RS 1hr 14min 31.2sec
9. G MacHale/B Murphy IRL Ford Focus RS 1hr 14min 40.3sec
10 E Boland/D Morrissey IRL Subaru Impreza 1hr 15min 29.7sec
Stage Times

Stage 1: 1. Latvala 12min 44.0sec; 2. Aava + 17.6; 3. McShea + 27.1; 4. Hirvonen + 31.5; 5. Sordo + 32.7; 6. Solberg + 35.9; 11. Al Qassimi + 59.6.

Stage 2: 1. Loeb 8min 31.5sec; 2. Aava + 2.4; 3. Hirvonen + 16.1; 4. Sordo + 17.8; 5. Solberg + 21.7; 6. Al Qassimi + 24.4; 29. Latvala + 1:52.2.
Overall: 1. Aava 21min 35.5sec; 2. Loeb + 22.0; 3. Hirvonen + 27.6; 4. Sordo + 30.5; 5. McShea + 32.8; 6. Solberg + 37.6; 10. Al Qassimi + 1:04.0; 14. Latvala + 1:32.2.

Stage 3: 1. Loeb 14min 35.2sec; 2. Aava + 15.3; 3. Hirvonen + 18.6; 4. Sordo + 21.7; 5. Solberg + 33.1; 6. Rautenbach + 41.0; 11. Al Qassimi + 1:21.8.
Overall: 1. Aava 36min 26.0sec; 2. Loeb + 6.7; 3. Hirvonen + 30.9; 4. Sordo + 36.9; 5. Solberg + 55.4; 6. Rautenbach + 1:26.2; 10. Al Qassimi + 2:10.5.

Stage 4: 1. Loeb 11min 37.4sec; 2. Sordo + 2.0; 3. Hirvonen + 10.0; 4. Atkinson + 29.8; 5. Aava + 38.5; 6. Solberg + 42.1; 20. Al Qassimi + 2:17.1.
Overall: 1. Loeb 48min 10.1sec; 2. Aava + 31.8; 3. Sordo + 32.2; 4. Hirvonen + 34.2; 5. Solberg + 1:30.8; 6. Rautenbach + 2:28.3; 13. Al Qassimi + 4:20.9.

Stage 5: 1. Loeb 7min 40.5sec; 2. Sordo + 8.3; 3. Hirvonen + 11.5; 4. Atkinson + 20.0; 5. Aava + 28.4; 6. Ogier + 30.2; 11. Al Qassimi + 56.6.
Overall: 1. Loeb 55min 50.6sec; 2. Sordo + 40.5; 3. Hirvonen + 45.7; 4. Aava + 1:00.2; 5. Solberg + 2:16.6; 6. Rautenbach + 3:09.2; 12. Al Qassimi + 5:17.5.

Stage 6: 1. Loeb 13min 44.6sec; 2. Sordo + 3.9; 3. Hirvonen + 19.1; 4. Ogier + 47.0; 5. Solberg + 52.8; 6= Wilson, Rautenbach + 1:09.1; 10. Al Qassimi + 1:43.8.
Overall: 1. Loeb 1hr 09min 35.2sec; 2. Sordo + 44.4; 3. Hirvonen + 1:04.8; 4. Solberg + 3:09.4; 5. Rautenbach + 4:18.3; 6. Ogier + 4:23.2; 12. Al Qassimi + 7:01.3.

Stage 7: Cancelled

Stage 8: Cancelled


 
 
Fotogalerie:   Martin Prokop v Irsku 2009, foto týmu

 
zvětšit

 
 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose