www.car.cz
 

IFM: Janiše a Salaquardu v Imole potrápily brzdy
     22.3.2009 08:36 - Vladimír Rožánek


Tým ISR a jeho piloti Erik Janiš s Filipem Salaquardou mají za sebou druhé oficiální testování šampionátu Formula Master, které se ve středu a ve čtvrtek uskutečnilo na autodromu v italské Imole. Českou stáj po celé dva dny zaměstnávaly problémy s přehřívajícími se brzdami, což ovlivnilo dosahované časy. Technikům a mechanikům se ale podařilo jasně identifikovat příčinu těžkostí a před dalšími testy v belgickém Spa-Francorchamps by měly být oba modro-bílo-červené monoposty opět ve stoprocentní kondici.

Erik Janiš s Filipem Salaquardou a tým ISR v Imole doplatili na to, že se při předchozích testech ve Valencii cizím zapříčiněním se svými vozy druhý den vůbec nedostali na trať. V pondělí se totiž jezdilo rychleji než v neděli a ostatní týmy mohly objevovat další vlastnosti nového kitu, kterým jsou letos monoposty Formula Master osazeny. Jeho součástí jsou také inovovované kryty brzd. Ty při razantnějším brzdění způsobují přehřívání brzd. Česká stáj tuto zkušenost ovšem učinila až v Imole a většinu času pak strávila řešením vzniklého problému. Dosahované časy proto nebyly relevantní, důležitá byla práce na voze a získané poznatky, které technikům a mechanikům pomohou při přípravě na další testy, které Erika s Filipem a celý tým čekají už za necelý týden ve Spa.

Erik Janiš: „Oba dny jsme se potýkali s problémy s brzdami. Ačkoliv jsme vyměnili, co se na místě vyměnit dalo, úplný recept na odstranění problému jsme nenašli. S autem bylo možné objet jen čtyři nebo pět kol, pak brzdový pedál úplně změkl a propadl se na podlahu. Bylo nutné zastavit, brzdy odvzdušnit a leccos vyměnit. Proto jsme ani neujeli mnoho kol. Ve Valencii jsme se s podobnými problémy nesetkali, protože na tamním okruhu se tak často nebrzdí z vysokých rychlostí do opravdu nízkých, zatímco v Imole je to běžné. Přesto jsme našli dobré nastavení vozu a mně se ve čtvrtek odpoledne na nových pneumatikách povedlo zajet za daných okolností solidní čas. Věřím, že jsme si svou porci smůly vybrali a při dalších testech v Belgii budeme znovu patřit ke špičce.“

Filip Salaquarda: „Kromě brzd, které nás s Erikem zlobily oba, jsem měl první den navíc problémy s volným diferenciálem, na němž pak tým pracoval přes noc. Zásadní ale bylo, že se nám při brzdění z vysokých rychlostí blokovala kola. Protože jsme většinu času strávili právě prací s brzdami, jezdil jsem pořád na starých pneumatikách. Nové gumy jsem obul přibližně deset minut před koncem čtvrtečního testování, ale po dvou kolech, sotva jsem stačil auto zahřát, byla vyvěšena červená vlajka a já se tak nemohl pokusit zajet rychlý čas. Pořadatelé potom sice trénink o několik minut nastavili, proto jsem vyjel znovu, ale po chvíli byla pro změnu vyvěšena vlajka žlutá. Tentokrát jsme zkrátka měli smůlu.“

Igor Salaquarda, šéf týmu ISR: „V Imole jsme doplatili na to, že jsme po nepříjemném incidentu ve Valencii nemohli druhý den testovat jako naši soupeři. V pondělí se totiž ve Španělsku jezdilo rychleji než v neděli a ostatní týmy zjistily, že nové kryty brzd způsobují jejich přehřívání. My jsme na to přišli až nyní v Imole. Proto se brzdy na našich vozech po několika kolech zničily. Bohužel, v takovém případě je potřeba všechno úplně rozebrat a vyměnit, ale na to nebylo na testech dost času. Zároveň nebylo možné vše udělat na místě. Závadu jsme tedy odstranili alespoň provizorně, ale víme, v čem je problém a do dalších testů jej vyřešíme. S ohledem na to, že auta de facto nebrzdila, zajel Erik nakonec velmi solidní čas.“

TESTY FORMULA MASTER, IMOLA 18-19/03/2009

Časy jezdců I.S.R. Racing:

   čas  umístění  kol
 1. DEN, STŘEDA 18/03/2009      
 Filip Salaquarda  1:38.302  9.  38
 Erik Janiš  1:38.455  10.  36
 2. DEN, ČTVRTEK 19/03/2009      
 Erik Janiš  1:38.057  11.  48
 Filip Salaquarda  1:38.311  12.  38

1 6 F. LEIMER SUI Jenzer Motorsport F. Master 1'37.001 1'37.233 1'37.001 40

2 7 P. VARHAUG NOR Jenzer Motorsport F. Master 1'37.746 1'37.761 1'37.746 56

3 11 A. KOUSKIN RUS Cram Competition F. Master 1'37.838 1'37.957 1'37.838 50

4 2 S. AFANASIEV RUS J.D. Motorsport F. Master 1'37.842 1'38.158 1'37.842 76

5 29 H.SURTEES GBR Team JVA F. Master 1'37.844 1'38.174 1'37.844 66

6 1 V. ARABADZHIEV BUL J.D. Motorsport F. Master 1'37.852 1'37.985 1'37.852 52

7 3 J. KRAL CZE J.D. Motorsport F. Master 1'37.883 1'37.972 1'37.883 59

8 8 S. TRUMMER SUI Iris Project F. Master 1'37.957 1'38.106 1'37.957 56

9 9 P. REITERER ITA Iris Project F. Master 1'37.994 1'38.017 1'37.994 49

10 32 M.MARINESCU ROM A.R. Racing F. Master 1'38.017 1'38.078 1'38.017 57

11 20 E. JANIS CZE ISR F. Master 1'38.237 1'38.057 1'38.057 48

12 19 F. SALAQUARDA CZE ISR F. Master 1'38.311 1'38.851 1'38.311 38

13 31 K. SNOEKS NED A.R. Racing F. Master 1'38.332 1'38.615 1'38.332 50

14 4 A. ROSSI CAN Trident Racing F. Master 1'39.067 1'39.115 1'39.067 73

BPA


 
 
Fotogalerie:   Le Mans Series 2009 - Testy na Paul Ricard © DDPI

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose